Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-18, 10:23
  #1
Medlem
SmokeOns avatar
Alla* Jönsso* får inte vara skyddsombud. Anledning: Han är sverigedemokrat.

Citat:
– Vi har tagit beslutet eftersom engagemang i Sverigedemokraterna inte är förenligt med uppdrag i IF Metall, säger han och menar att samma situation hade kunnat uppstå om man haft en förtroendevald som var president i en viss typ av motorcykelklubb eller aktiv i en vänsterextrem organisation.

http://hd.se/bjuv/2013/12/18/tung-sd...far-inte-vara/

Gör IF metall rätt?
Citera
2013-12-18, 10:30
  #2
Medlem
Caffreys avatar
Det är verkligen inte rätt, förjävligt gjort av IF Metall.
Kan hoppas att IF Metall tappar folk efter det här.
__________________
Senast redigerad av Caffrey 2013-12-18 kl. 10:33.
Citera
2013-12-18, 10:31
  #3
Medlem
Att jämföra ett parti, som är demokratiskt invald i riksdagen, med kriminella MC-gäng eller våldsanvändande vänsterorganisationer är ju ganska konstigt.
IF-metall agerar odemokratisk och jag förstår inte varför ens politiska läggning ska spela in när man blir skyddsombud.
Jag kan bara anta att IF-metall är emot yttrandefriheten.
Citera
2013-12-18, 10:34
  #4
Medlem
Ytterligare en anledning att inte vara med i facket. Allt i mitt arbetsliv har blivit bättre sedan jag gick ur skiten för 10 år sedan.
Citera
2013-12-18, 10:55
  #5
Medlem
Jimbos avatar
IF Metall gräver nog sin grav på det stället. Tycker att bygg/industri facken borde vara lite mer ödmjuka inför det faktum att deras medlemmars sympatier för SD bara ökar och ökar.

Snart sinar kassan på medlemsavgifter, då blir det intressant att se om de är lika bestämda i sin nuvarande uppfattning.

Jag gillar inte SD. Tycker att SD är ett stort hot Sveriges framtid.
Men IF Metalls agerande i detta är också ett stort hot. Det hotar demokratin och det ökar splittringen i landet. Precis tvärtemot vad som borde vara deras roll.

Pinsamt.

Jag antar att någon som får sparken för att de sympatiserar/kampanjar för SD på någon arbetsplats inte kan räkna med fackets stöd då?
Citera
2013-12-18, 11:01
  #6
Medlem
Caffreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Jag antar att någon som får sparken för att de sympatiserar/kampanjar för SD på någon arbetsplats inte kan räkna med fackets stöd då?
Bra poäng där, skulle vara rätt sjukt men det är förmodligen sant.
Citera
2013-12-18, 11:03
  #7
Medlem
SD är tillräckligt stora för att kunna starta ett eget fackförbund...
Citera
2013-12-18, 11:15
  #8
Medlem
ImWorthlesss avatar
Särbehandling, JO anmäl IF Metall?
Citera
2013-12-18, 11:17
  #9
Medlem
FnurrHas avatar
Metall har starka band till Socialdemokraterna. Skulle SD vilja ha en Vänsterpartist som skyddsombud?
Citera
2013-12-18, 11:27
  #10
Medlem
563f7031s avatar
IF Metall hade ju stora reklamflaggor på vänsterdemonstrationen/fackeltåget för antivithet vid Slussen 14 december. Knappast så förvånande.
__________________
Senast redigerad av 563f7031 2013-12-18 kl. 11:30.
Citera
2013-12-18, 11:29
  #11
Avstängd
Rackham.den.Rodes avatar
[quote=SmokeOn|– Vi har tagit beslutet eftersom engagemang i Sverigedemokraterna inte är förenligt med uppdrag i IF Metall, säger han och menar att samma situation hade kunnat uppstå om man haft en förtroendevald som var president i en viss typ av motorcykelklubb eller aktiv i en vänsterextrem organisation.[/QUOTE]

Folk verkar missa målet med en halv fotbollsplan, oftast. Det finns hur många våldsvänster som helst. Bara se hur många som dök upp i Kärrtorp. Ingen kan ju på fullaste allvar tro att deras arbetsgivare kommer sparka dem för vad de gjorde där?
Citera
2013-12-18, 11:52
  #12
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Folk verkar missa målet med en halv fotbollsplan, oftast. Det finns hur många våldsvänster som helst. Bara se hur många som dök upp i Kärrtorp. Ingen kan ju på fullaste allvar tro att deras arbetsgivare kommer sparka dem för vad de gjorde där?
SD är lika mycket extremhöger som Vänsterpartiet är extremvänster. Kul att de anser att vi har ett högerextremt parti i riksdagen. Det visar hur frånvarande de är i skallen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback