Jag är en tjej på 28 år som använder Lyrica regelbundet sedan ca 1,5 år tillbaka.
Jag är 160cm lång och väger ca 52kg och är ordinerad 300x2mg Lyrica om dagen mot GAD. Eftersom jag snabbt fattade tycke för drogen så använder jag den sedan länge inte enligt läkares anvisningar, utan i rekreationssyfte.
Som de flesta andra skriver här så ökar toleransen något enormt snabbt och det går inte att bli hög på den hur många dagar som helst i streck. Personligen brukar jag begränsa mig till 1-2ggr per vecka för att det ska bli ett så skönt rus som möjligt.
När jag tar så brukar jag börja på en dos på 1800-2400mg vilket brukar vara lagom för mig för att känna mig så hög som jag vill vara. (Andra dagen måste jag pga den ökade toleransen oftast börja med 3000mg). Vid dessa doser får jag ett rus som är rättså euforiskt, blir extremt pratglad och kan känna mig/bete mig tjackad och vara rastlös o vilja ha något att göra. Jag blir väldigt positiv och kärleksfull också. Ruset kan i viss mån ibland vara lite dissociativt. Men Som risplockaren så bra beskriver det härovan så kan det kännas lite som ett svagt mdma-rus.
OBSERVERA!!!! Doserna jag beskriver här är så där höga pga att jag har Mycket hög tolerans, och du ska DEFINITIVT INTE ta så mycket. För dig när du tar det första gången så skulle jag rekommendera ca 600mg. Det är vad jag ungefär rekommenderat kompisar i din storlek som aldrig tagit det förr. (som har hyfsad drogvana vilket jag iofs inte vet om du har eller inte).
Lite att tänka på...
-Det tar ca 2 timmar innan ruset verkligen kickar in, så ta Inte mer bara för att det inte känns som att det händer något, för det kommer det att göra.
-Startdosen är det viktigaste,det går att "fylla på" i små mängder men ärenligt mig hyfsat meningslöst. Jag har tidigare kört Extremt höga doser (upp emot 10g på en kväll) pågrund av att jag poppat dem som godis, men detta är givetvis inte att rekommendera alls. Enda som hände var att jag började skela med ena ögat och fick åka till sjukan pga paranoia.
-Personligen tycker jag det ger en väldigt skön boost med redbull. Men även kaffe och grapefruktjuice boostar effekten.
-Ha helst benso tillhands pga kramprisken.
-Alkohol går bra, men är helt överflödigt tycker jag. Man är oftast inte ens sugen på att dricka.
-Tänk på att du kan få lite svaga "ryckningar" i kroppen och att din balans kan bli rätt rubbad, så håll dig inomhus innan du lärt dig hantera drogen. Ryckningarna kan dock lätt avhjälpas med lite benso..
-Det är väldigt trevligt att ta en mindre dos men att röka lite weed till, blir ett skönt rus. Men håll dig till endast Lyrican första gången du provar så att du kan urskilja effekterna.
Hoppas du fått nån information av användning och skriv gärna om du undrar något mer.. Jag är som sagt en väldigt väldigt van Lyrica (miss)brukare och vet nog det mesta som går att veta om den eftersom det dessutom är en av mina favoritdroger..
Enjoy!
Ps. Jag vet att alla tjatar om en för jävlig AT, men själv har jag Aldrig fått någon. Har till och med känt mig lite extra glad även dagen efter ett rus 8såklart pga drogen fortf sitter i lite men ändå). Säg vad ni vill om detta, men det är dagens sanning. Lucky me då kanske...

Finns det nån annan som delar denna upplevelse av avsaknad av AT btw?