2013-12-18, 06:24
Medlem
Akilles-själs avatar
Har kommit över en mängd lyrica nyligen
Hur mycket skall jag ta egentligen (är 190cm+ och kraftigt byggd man vid dryga 30), och hur skall jag gå tillväga för allra bästa resultat samt vad har jag för rus att kunna vänta mig av detta ämne senare när dom väl kickar in?

Ps: Vilken grupp medicin hör lyrica till egentligen??

Mvh
Citera
2013-12-18, 06:30
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Pregabalin är den aktiva beståndsdelen i läkemedlet Lyrica som marknadsförs av Pfizer. Det är ett antiepileptikum som även används som stabiliserande vid generaliserat ångestsyndrom och vid neuropatisk smärta.

Mera info: https://sv.wikipedia.org/wiki/Pregabalin

Vill du veta mera så kan du läsa på FASS:

http://www.fass.se/LIF/product;jsess...20040607000717
Citera
2013-12-18, 06:50
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptamin

Tack!
men behöver lite mer street knowledge på doser samt effekt också

Mvh
Citera
2013-12-18, 06:51
Medlem
Berberines avatar
Citat:

Tror TS syftade på rusdosering och information från användare av substansen i relationellt syfte.. Men självklart får man inte fråga sådana frågor här utan att Fb-kungarna ska komma och skrika "Använd sökmotorn!" eller lägga upp länkar till wikipedia, google och fass...
Till TS. Vänd dig till Bluelight eller drugs forum om du vill ha vettiga svar. Här får du dom näst intill aldrig...
Citera
2013-12-18, 07:54
Medlem
bellsHells avatar
Jag brukar må skönt på 600-900 mg. Blir smått lyrisk, glad och sover bra.
Citera
2013-12-18, 11:03
Medlem
Mercedess avatar
oförglömligt ögonblick när en polare käkat alldeles för mycket och hade ett antal ep-anfall över en 8 timmars period..
det är väl inte ens en vettig medicin o käka för skojjs skull?
man blir säkert lugn och fin av o dricka bromsvätska också...
Citera
2013-12-19, 06:44
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Tror TS syftade på rusdosering och information från användare av substansen i relationellt syfte.. Men självklart får man inte fråga sådana frågor här utan att Fb-kungarna ska komma och skrika "Använd sökmotorn!" eller lägga upp länkar till wikipedia, google och fass...
Till TS. Vänd dig till Bluelight eller drugs forum om du vill ha vettiga svar. Här får du dom näst intill aldrig...

Nästa gång kanske du ska öppna ögonen och läsa vad TS skriver:

Det var det jag svarade på med mitt inlägg.....
Citera
2013-12-19, 07:28
Medlem
stuffexs avatar
Citat:
Nästa gång kanske du ska öppna ögonen och läsa vad TS skriver:

Det var det jag svarade på med mitt inlägg.....

Ta åt dig mannen, han kallade ju dig för fb-kung.

Skulle inte ta lyrica i berusningssyfte. Många nasty sides.
Citera
2013-12-19, 18:46
Medlem
Risplockarns avatar
Kan vara svårt det där. Det finns personer som krampar sönder på 300mg, så man vet aldrig. Men det har aldrig hänt någon färsk i min närhet, och då har det ofta varit andra droger inblandade som också sänker tröskeln.

Jag hade börjat med 600mg direkt, då kommer du få ett gott rus tror jag. Men det som är grejen med ett lyrica rus är att det är väldigt individuellt hur man upplever det. Alla får inte alls samma rus, vissa får ingen eufori öht medans andra kan komma till en nivå nära E. Jag är själv torsk sedan 5 år tillbaka, och kör enligt ett "varannan dag" schema, jag får ett rus varje gång, en stark eufori med rysningar och sköna stick i huvudet och kroppen av 600-900mg (när jag tog varje dag var jag till slut uppe i 5,6g som högst, utan att knappt känna av det förutom att kramp-anfallet kändes väldigt nära, går aldrig över 1,5g nuförtiden). Det är väldigt likt ett svagt MDMA-rus.

Men jag hatade det i början, för då kändes det mest som någon slags dissociativ drog där du blir knäpp i huvudet och balansen är åt helvete. Kan inte komma ihåg någon eufori från de första gångerna, utan bara ett konstigt tjackigt rus där jag inte kunde hålla balansen.

Drogen i sig är väldigt bra, men det är väl lite som CB, det kan ta några gånger innan du får "the real deal" så att säga. För mig är det som ett svagt MDMA-rus som sagt (dos-beroende, så klart), stor skillnad med hur det var i början. Men det är inte kul att vara torsk på det, toleransen höjs något fruktansvärt fort och på en vecka kan du gå från att bli hög på 600mg till att nästa inte känna av 2 gram om du brukar dygnet runt. Och avtändningen är inte rolig.

EDIT: Andra roliga grejer med denna drog är att den gör dig väldigt motiverad och kreativ, så är det för mig iaf. Och jag får väldigt starka CEV's när jag blundar. Jag upplevde mycket OEV's i början när jag gick på monsterdoser, men det var mest jobbigt, det var som att MSN-rutan blev attackerad av stora vågor hela tiden, inte alls som syra eller något liknande. Beror tydligen på att den blockerar kalcium-kanaler. Men dessa CEV's är underbara, kan liknas vid att nodda, du drömmer dig bort och kan vara i en helt annan värld.

Och sist men inte minst så boostar den väldigt många droger, speciellt benzo, alkohol och opis. Väldigt svår att dö på också. Det finns fall där folk dött efter första gången då dem blandat med alkohol. Så man bör inte blanda för mycket om man inte vet sin gräns eller tolerans för drogen.

EDIT2: Förlåt för väggen av text, är mycket påtänd.
Senast redigerad av Risplockarn 2013-12-19 kl. 18:56.
Citera
2014-01-10, 15:57
Medlem
Jag är en tjej på 28 år som använder Lyrica regelbundet sedan ca 1,5 år tillbaka.

Jag är 160cm lång och väger ca 52kg och är ordinerad 300x2mg Lyrica om dagen mot GAD. Eftersom jag snabbt fattade tycke för drogen så använder jag den sedan länge inte enligt läkares anvisningar, utan i rekreationssyfte.

Som de flesta andra skriver här så ökar toleransen något enormt snabbt och det går inte att bli hög på den hur många dagar som helst i streck. Personligen brukar jag begränsa mig till 1-2ggr per vecka för att det ska bli ett så skönt rus som möjligt.

När jag tar så brukar jag börja på en dos på 1800-2400mg vilket brukar vara lagom för mig för att känna mig så hög som jag vill vara. (Andra dagen måste jag pga den ökade toleransen oftast börja med 3000mg). Vid dessa doser får jag ett rus som är rättså euforiskt, blir extremt pratglad och kan känna mig/bete mig tjackad och vara rastlös o vilja ha något att göra. Jag blir väldigt positiv och kärleksfull också. Ruset kan i viss mån ibland vara lite dissociativt. Men Som risplockaren så bra beskriver det härovan så kan det kännas lite som ett svagt mdma-rus.

OBSERVERA!!!! Doserna jag beskriver här är så där höga pga att jag har Mycket hög tolerans, och du ska DEFINITIVT INTE ta så mycket. För dig när du tar det första gången så skulle jag rekommendera ca 600mg. Det är vad jag ungefär rekommenderat kompisar i din storlek som aldrig tagit det förr. (som har hyfsad drogvana vilket jag iofs inte vet om du har eller inte).

Lite att tänka på...
-Det tar ca 2 timmar innan ruset verkligen kickar in, så ta Inte mer bara för att det inte känns som att det händer något, för det kommer det att göra.
-Startdosen är det viktigaste,det går att "fylla på" i små mängder men ärenligt mig hyfsat meningslöst. Jag har tidigare kört Extremt höga doser (upp emot 10g på en kväll) pågrund av att jag poppat dem som godis, men detta är givetvis inte att rekommendera alls. Enda som hände var att jag började skela med ena ögat och fick åka till sjukan pga paranoia.
-Personligen tycker jag det ger en väldigt skön boost med redbull. Men även kaffe och grapefruktjuice boostar effekten.
-Ha helst benso tillhands pga kramprisken.
-Alkohol går bra, men är helt överflödigt tycker jag. Man är oftast inte ens sugen på att dricka.
-Tänk på att du kan få lite svaga "ryckningar" i kroppen och att din balans kan bli rätt rubbad, så håll dig inomhus innan du lärt dig hantera drogen. Ryckningarna kan dock lätt avhjälpas med lite benso..
-Det är väldigt trevligt att ta en mindre dos men att röka lite weed till, blir ett skönt rus. Men håll dig till endast Lyrican första gången du provar så att du kan urskilja effekterna.

Hoppas du fått nån information av användning och skriv gärna om du undrar något mer.. Jag är som sagt en väldigt väldigt van Lyrica (miss)brukare och vet nog det mesta som går att veta om den eftersom det dessutom är en av mina favoritdroger..

Enjoy!

Ps. Jag vet att alla tjatar om en för jävlig AT, men själv har jag Aldrig fått någon. Har till och med känt mig lite extra glad även dagen efter ett rus 8såklart pga drogen fortf sitter i lite men ändå). Säg vad ni vill om detta, men det är dagens sanning. Lucky me då kanske... Finns det nån annan som delar denna upplevelse av avsaknad av AT btw?
Citera
2014-01-10, 17:56
Citat:
Ursprungligen postat av BLACKBUBBLEGUM
text

Ta det lugnt
Citera
2014-01-10, 18:46
Medlem
Haha will do
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera