• 4
  • 5
2013-12-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
JAg kan inte finna det, men det är en sådan enorm medial uppståndelse kring rosa bandet att det inte borde vara någonting att ifrågasätta. På wiki står det:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rosa_bandet#cite_note-3

Det riktas även kritik mot den ensidiga fokuseringen på just bröstcancer.[2] Denna kritik baseras ofta på en jämförelse mellan bröstcancer och prostatacancer. Enligt tillgänglig statistik drabbar bröstcancer årligen ca7000 personer varav ca210 med dödlig utgång (3% dödlighet) [3] medan prostatacancer årligen drabbar ca9500 personer varav ca2400 med dödlig utgång (25% dödlighet).[4]. Kritiken riktas dock inte direkt mot rosa bandet-kampanjen utan mot att denna får så mycket mer uppmärksamhet jämfört blå bandet-kampanjen som jobbar just mot prostatacancer[2].

Det är alltså över 10 gånger större dödlighet bland prostatacancer offer, den mediala upståndelsen kring bröstcancer är så enorm jämfört med den icke-existerande blå bandet att det inte borde vara någon tvivel på att de två ej ens kan jämföras i omfattning.

De pengar som dras in för det rosa bandet går även till forskning av prostatacancer. Pengarna fördelas efter vilka forskare som presenterar bäst forskning helt enkelt.

Så det där är ju bara trams av snyftpellar.

Sen om folk inte jobbar med det blå bandet så vems fel är det?
Citera
2013-12-19, 23:46
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
De pengar som dras in för det rosa bandet går även till forskning av prostatacancer. Pengarna fördelas efter vilka forskare som presenterar bäst forskning helt enkelt.

JAg tror inte riktigt att du förstår min argument, inte att staten och rationella läkare nödvändigtvis bryr sig mer om kvinnor än män i deras forskning.

Argumentet var att samhället i stort känner mer empati för kvinnor än män, därmed så är den enda effektiva sättet att dra in pengar för cancerfonder att använda sig av sjuka kvinnor.

Både män och kvinnor har någon slags biologisk mekanism att vi tycker mer synd om kvinnor än män.

Det är ingens fel, det är bara att konstatera att vi är så och det är inget jag ens nödvändigtvis tycker att vi ska förändra på. Ser jag en hemlös kvinna komma till mig och be om pengar så kan jag ofta ge dem det, medan hemlösa män ger mig bara avsmak i munnen.

Vi män måste dock lära oss att göra upp med dessa biologiska instinkter när kvinnor gnäller inom politiken, feminismen använder sig av samhällets instinkter att tycka synd om kvinnor och uttnyttjar den till fyllo med oändlig gnäll och klagomål och de får politisk makt genom att män kommer som vita riddare för att ge de allt som de vill ha. Tävlingen om offerkoftan måste upphöra nu.

Jag försöker absolut inte få någon att gråta över mäns situation, de män som dör för tidigt och av prostata cancer eller arbetarmän som dör i gruvor. Jag skulle aldrig försöka det för att jag tror att det är omöjligt, jag tror att vi är biologiskt oförmögna att gråta över mäns lidande så som vi gör när kvinnor och barn lider. Jag tror att det har att göra med att kvinnor hade en självklar värde i primitiva samhällen för att de var just kvinnor medan män var ombytliga. Vi gråter bara när män som är ledare och stjärnor dör, kvinnor så som män värderar män efter ställning och vi har lite empati för män i botten, manlig svaghet tror jag att vi bara finner patetiskt.

Det är eviga sanningar och att försöka ändra på det kommer misslyckas gång på gång, ungefär som när kvinnor vill kalla män som klarar av att ligga mycket för horor. Dessa män som andra män ofta ser upp till och kvinnor trånar efter kan inte skadas, du kan inte ändra på deras ställning som vinnare genom att försöka använda dig av ord med negativ framtoning, men som saknar sin mening när du applicerar det på andra könet.
Senast redigerad av markus120 2013-12-20 kl. 00:07.
Citera
2013-12-20, 13:01
Medlem
xorebros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intramuscular
Nej jag är >180 cm lång.
Jag är alltså både lång OCH man. Vart är min feta lön? Jag och min penis väntar ivrigt på den.

sorry knappt över medel längd ,skaffa klackar så du kommer upp till 184

och skaffa en rik farsa
Citera
2013-12-20, 17:33
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:

Ja absolut. Efter 150 år av tusentals feminister som bölat ut i den offentliga offerkoftan på dagligbasis så är det definitivt på sin plats att ni slutar lipa och växer upp
Citera
2013-12-20, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
JAg tror inte riktigt att du förstår min argument, inte att staten och rationella läkare nödvändigtvis bryr sig mer om kvinnor än män i deras forskning.

Argumentet var att samhället i stort känner mer empati för kvinnor än män, därmed så är den enda effektiva sättet att dra in pengar för cancerfonder att använda sig av sjuka kvinnor.

Både män och kvinnor har någon slags biologisk mekanism att vi tycker mer synd om kvinnor än män.

Det är ingens fel, det är bara att konstatera att vi är så och det är inget jag ens nödvändigtvis tycker att vi ska förändra på. Ser jag en hemlös kvinna komma till mig och be om pengar så kan jag ofta ge dem det, medan hemlösa män ger mig bara avsmak i munnen.

Vi män måste dock lära oss att göra upp med dessa biologiska instinkter när kvinnor gnäller inom politiken, feminismen använder sig av samhällets instinkter att tycka synd om kvinnor och uttnyttjar den till fyllo med oändlig gnäll och klagomål och de får politisk makt genom att män kommer som vita riddare för att ge de allt som de vill ha. Tävlingen om offerkoftan måste upphöra nu.

Jag försöker absolut inte få någon att gråta över mäns situation, de män som dör för tidigt och av prostata cancer eller arbetarmän som dör i gruvor. Jag skulle aldrig försöka det för att jag tror att det är omöjligt, jag tror att vi är biologiskt oförmögna att gråta över mäns lidande så som vi gör när kvinnor och barn lider. Jag tror att det har att göra med att kvinnor hade en självklar värde i primitiva samhällen för att de var just kvinnor medan män var ombytliga. Vi gråter bara när män som är ledare och stjärnor dör, kvinnor så som män värderar män efter ställning och vi har lite empati för män i botten, manlig svaghet tror jag att vi bara finner patetiskt.

Det är eviga sanningar och att försöka ändra på det kommer misslyckas gång på gång, ungefär som när kvinnor vill kalla män som klarar av att ligga mycket för horor. Dessa män som andra män ofta ser upp till och kvinnor trånar efter kan inte skadas, du kan inte ändra på deras ställning som vinnare genom att försöka använda dig av ord med negativ framtoning, men som saknar sin mening när du applicerar det på andra könet.

Ett av FBs mest klockrena inlägg någonsin.

+130000
Citera
2013-12-21, 16:33
Medlem
intramusculars avatar
Citat:
Det där med att särbehandla kvinnor en vecka varje månad är ju något som du hittat på själv. Du får skylla dig själv alltså.

Du drar på dig en offerkofta och gnäller om att du matas med att kvinnor har det sämre. Du måste inte läsa eller lyssna på sånt. Det är en offerkofta du dragit på dig själv. Ryck upp dig och var inte en sån lipsill.

Du är ett klockrent exempel på hur stor skillnad det är mellan kvinnors och mäns behandling.
Är du så naiv att du tror att det är JAG som hittat på att män förväntas särbehandla kvinnor under deras mens? Man förväntas att ha överseende med deras hormonstormar och deras bitchighet "för de kan inte hjälpa det". Det är fan ingen offerkofta, det är bara verkligheten.

Om en kvinna hade skrivit och gnällt om hur dumma män var så tror jag knappast att du hade skrivit
"Du måste inte läsa eller lyssna på sånt. Det är en offerkofta du dragit på dig själv. Ryck upp dig och var inte en sån lipsill."

För övrigt måste jag haft en hel del bra argument om det bara var på den punkten du kunde hitta något att gnälla om.

Och varför svarar du ens med denna okonstruktiva smörja? Du måste ju inte läsa denna tråden. Ryck upp dig och var inte en sån lipsill.
Senast redigerad av intramuscular 2013-12-21 kl. 16:36.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in