Citat:
Ursprungligen postat av
mysmari
De pengar som dras in för det rosa bandet går även till forskning av prostatacancer. Pengarna fördelas efter vilka forskare som presenterar bäst forskning helt enkelt.
Så det där är ju bara trams av snyftpellar.
Sen om folk inte jobbar med det blå bandet så vems fel är det?
JAg tror inte riktigt att du förstår min argument, inte att staten och rationella läkare nödvändigtvis bryr sig mer om kvinnor än män i deras forskning.
Argumentet var att samhället i stort känner mer empati för kvinnor än män, därmed så är den enda effektiva sättet att dra in pengar för cancerfonder att använda sig av sjuka kvinnor.
Både män och kvinnor har någon slags biologisk mekanism att vi tycker mer synd om kvinnor än män.
Det är ingens fel, det är bara att konstatera att vi är så och det är inget jag ens nödvändigtvis tycker att vi ska förändra på. Ser jag en hemlös kvinna komma till mig och be om pengar så kan jag ofta ge dem det, medan hemlösa män ger mig bara avsmak i munnen.
Vi män måste dock lära oss att göra upp med dessa biologiska instinkter när kvinnor gnäller inom politiken, feminismen använder sig av samhällets instinkter att tycka synd om kvinnor och uttnyttjar den till fyllo med oändlig gnäll och klagomål och de får politisk makt genom att män kommer som vita riddare för att ge de allt som de vill ha. Tävlingen om offerkoftan måste upphöra nu.
Jag försöker absolut inte få någon att gråta över mäns situation, de män som dör för tidigt och av prostata cancer eller arbetarmän som dör i gruvor. Jag skulle aldrig försöka det för att jag tror att det är omöjligt, jag tror att vi är biologiskt oförmögna att gråta över mäns lidande så som vi gör när kvinnor och barn lider. Jag tror att det har att göra med att kvinnor hade en självklar värde i primitiva samhällen för att de var just kvinnor medan män var ombytliga. Vi gråter bara när män som är ledare och stjärnor dör, kvinnor så som män värderar män efter ställning och vi har lite empati för män i botten, manlig svaghet tror jag att vi bara finner patetiskt.
Det är eviga sanningar och att försöka ändra på det kommer misslyckas gång på gång, ungefär som när kvinnor vill kalla män som klarar av att ligga mycket för horor. Dessa män som andra män ofta ser upp till och kvinnor trånar efter kan inte skadas, du kan inte ändra på deras ställning som vinnare genom att försöka använda dig av ord med negativ framtoning, men som saknar sin mening när du applicerar det på andra könet.