Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-17, 22:23
  #1
Medlem
Hej! Jag har försatt mig i en nödsituation p.g.a. att min cyan-patron till skrivaren är slut, vilket av någon märklig anledning hindrar även svartvita utskrifter. Behöver få en biljett utskriven pronto.

Min fråga är helt enkelt om det går att komma runt det här problemet? Svart bläck har jag ju gott om...
Citera
2013-12-17, 23:07
  #2
Medlem
StigAllans avatar
Testa att gå in i utskriftsinställningarna för din skrivare och välj där att skriva ut i svartvitt.
Inte alla skrivare det funkar på men om du har tur så går det.
Ser att det heter gråskala för min Brother skrivare.
Citera
2013-12-17, 23:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Testa att gå in i utskriftsinställningarna för din skrivare och välj där att skriva ut i svartvitt.
Inte alla skrivare det funkar på men om du har tur så går det.
Ser att det heter gråskala för min Brother skrivare.
Jag hade velat se den skrivare som inte kan skriva ut i gråskala. Men ja, detta är svaret. Gå in i utskriftsinställningarna och ställ in svartvitt eller gråskala så använder den nog den andra patronen.

Eller skriv ut biljetten ändå. Den går kanske att läsa även utan cyan.
Citera
2013-12-18, 03:14
  #4
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Jag hade velat se den skrivare som inte kan skriva ut i gråskala. Men ja, detta är svaret. Gå in i utskriftsinställningarna och ställ in svartvitt eller gråskala så använder den nog den andra patronen.

Eller skriv ut biljetten ändå. Den går kanske att läsa även utan cyan.

Den skrivaren jag äger vägrade att skriva ur när bläcket i en patron hade tagit slut.
Oavsett vilka inställningar.
Värdelöst.
Citera
2013-12-18, 06:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Den skrivaren jag äger vägrade att skriva ur när bläcket i en patron hade tagit slut.
Oavsett vilka inställningar.
Värdelöst.
That's how they get ya
Citera
2013-12-18, 20:20
  #6
Medlem
StigAllans avatar
Det gäller att ge igen och köpa alternativen till originalsvettiga priser.

Grundregeln är som bekant, ju billigare skrivare desto dyrare bläck.
Men med detta som ledstjärna så åker man ändå på en blåsning.
Tar en av patronerna slut så går det inte ens att nyttja resterande bläck i de övriga!

Fuck You!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback