Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-17, 19:31
  #1
Medlem
Jag bytte nätaggregat från ett "Delta Electronics, model no. DPS-500AB-6 A" till ett "Corsair CX600" och då hände detta: När man startar datorn så går(alla fläktar snurrar och startknappen blinkar långsamt) den i ca 7 sekunder och sedan stängs allt av i nån sekund och sedan startar allt och samma sak händer igen, detta repeteras totalt 3 gånger och sedan stängs den av helt. Vad ska jag göra?, jag har prövat att byta tillbaka till den gamla men samma sak händer då och nu har jag bytt tillbaka eftersom det nya är bättre.
Citera
2013-12-17, 20:15
  #2
Medlem
FarbrorKruts avatar
Kommer ihåg att jag hade något liknande problem också. Om jag minns rätt så hade jag problem med någon RAM-modul. Eftersin du upplever ett och samma problem med två olika nätagg så skulle jag gå igenom detta: http://www.computer-how-to-guide.com...t-test-how-to/

Dessutom kan du kolla efter LED-dioder som lyser på moderkortet, rött = dåligt. Detta gjorde jag före det som länken visar ovan och med det kunde jag lösa mitt problem, kolla det först - mycket enklare!
Citera
2013-12-18, 00:06
  #3
Medlem
Moderkortet lyser grönt men grafikkortet lyser däremot rött. Allt är inkopplat på rätt sätt men den vill inget syns på skärmen
Citera
2013-12-18, 23:51
  #4
Medlem
FarbrorKruts avatar
Fortfarande problem med att datorn stänger av sig?
Dubbelkolla så du kopplat in grafikkortet rätt och att all ström är ansluten till detta. Om du inte ser något fel, ta ut kortet och installera det igen. Kan tyckas onödigt men en simpel lösning som detta har fixat problem jag haft med RAM-moduler och dylikt.

Om problemet fortfarande kvarstår ...
Testa att koppla in bildskärmen via det integrerade grafikkortet och se om du får någon bild. Om det fortfarande inte visar någon framgång så kan du testa att göra en CMOS reset, http://pcsupport.about.com/od/fixthe.../clearcmos.htm
Citera
2013-12-20, 07:35
  #5
Medlem
Det visade sig att det var moderkortet, även fast det lyser grönt, så jag har lämnat in den men tack ändå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback