Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Beatles bäste låtskrivare?
John Lennon
39,93%
119 röster
Paul McCartney
37,92%
113 röster
George Harrison
14,43%
43 röster
Ringo Starr
7,72%
23 röster
2024-01-10, 02:10
  #2725
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik

1:37 ska det vara. Och vad som sägs är "fortsätter vi resan". Mjae, det är ingen engelsk fras, de tre orden hörs på tydlig svenska om än inbäddade i lite ubåtsväsen. Tror inte heller det är inspelningstrolleri, men att någon svensktalande i studion på skoj kan ha hasplat ur sig frasen.
Nää. Det där är ju faktiskt en engelsk fras. Först är det någon som beordrar "Full speed ahead!". Varpå svaret är "Full speed ahead it is, sir". Jag googlade till och med på det och det dyker mycket riktigt upp som första träffarna.

Jag ser i skrivande stund att någon i tråden redan postat den faktiska strofen.

Med det sagt håller jag med om att det faktiskt kan låta som en svensk fras. Kul grej i vilket fall.
Citera
2024-01-13, 00:30
  #2726
Medlem
Plunkies avatar
Var på Beatles museumet i Liverpool för ett par år sedan. Ett måste får alla Beatles fans!
En riktigt dream come true moment!
Citera
2024-01-13, 08:35
  #2727
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plunkie
Var på Beatles museumet i Liverpool för ett par år sedan. Ett måste får alla Beatles fans!
En riktigt dream come true moment!
Spännande. Berätta mer.
Vilka var höjdpunkterna?
Citera
2024-01-13, 15:14
  #2728
Medlem
Plunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Spännande. Berätta mer.
Vilka var höjdpunkterna?

Museeumet är utformat så att du går igenom ifrån början till slutet av bandet.
Du får ett headset och device som har olika ljud berättelser om det du kollar på som du kan välja.
Rummen du gick igenom va re-creations ifrån platser som Cavern Club, Studios osv.
Mot slutet så har dom individuella booths för the members going solo och det va super coolt.

Höjdpunkter för mig va att se en faktist "butcher cover" lp in person, Lennons saker och det sista rummet som va en recreation av Lennons Imagine video. Vitt rum med black and white pictures from the recording of the album going along the wall. Simpelt men super impactful.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback