Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-17, 08:09
  #1
Medlem
Har en dator, närmare bestämt en MSI GF615M-P33 V2 med inbyggt ljudkort (och enligt mig helt OK ljud, men klart man vill ha bättre om det går).

Sen har jag, liggandes i kartong, ett ljudkort från Sweex som har ett okänt antal år på nacken, säkert 5 år eller mer.
Kortet verkar heta "SC012", det är den enda beteckningen jag kan hitta. Annars står det bara "5.1 PCI Sound Card".

Vad tror ni, är det värt besväret att pilla i skiten? Passar det ens i mammakortet
Citera
2013-12-17, 08:13
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopski
Vad tror ni, är det värt besväret att pilla i skiten?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Klopski
Passar det ens i mammakortet

Ja.
Citera
2013-12-17, 08:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej.

Med vilken motivering?
Citera
2013-12-17, 09:13
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopski
Med vilken motivering?
Det finns viss risk att det är samma ljudchip på det externa kortet som på det som sitter på ditt moderkort. Antar att det inbyggda är ett Realtek och även om dom inte är top of the line direkt så är det sannerligen inget fel på dom till vanligt dagligt bruk.
Citera
2013-12-17, 09:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det finns viss risk att det är samma ljudchip på det externa kortet som på det som sitter på ditt moderkort. Antar att det inbyggda är ett Realtek och även om dom inte är top of the line direkt så är det sannerligen inget fel på dom till vanligt dagligt bruk.

Tack för svaret, och japp det är Realtek.
Citera
2013-12-17, 09:21
  #6
Medlem
Brukar vara helt ok ljudkort på dagens moderkort, tror inte ud kommer märka någon skillnad om du väljer att pilla i de andra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback