Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-04-14, 08:28
  #49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiiberish
Villopoto vinner alltså för 4e året i rad.
Jag vet att det inte är över än efter som att han leder med 48 poäng
och måste leda med 51 poäng för att det ska vara klart.
Men vad är oddsen?
Synd tycker jag eftersom att jag verkligen ville att detta skulle vara Stewart's år
och jag trodde verkligen att det skulle vända efter hans 3 raka segrar.

Måste säga att mitt favoritstopp detta år var ifrån Toronto,
då Stewart verkligen piskade alla på banan
med att vara på 14e plats ut i starten och slutade som 1a.
Han var verkligen på en helt annan nivå det racet.


NÄSTA ÅR, GO JS7
Det känns ändå som att han skulle kunna få till det nästa säsong. Jag tycker han gör färre misstag i år och hans problem har ju aldrig varit farten. Det gäller för honom att acceptera att ibland är en 5:e plats bättre än att krascha i jakten på seger.
Citera
2014-04-14, 19:01
  #50
Medlem
hfyyrs avatar
Ja, Seattle stod ju åtminstone för årets konstigaste bana ändå. Men det var jäkligt teknisk bana och det var många förare, både i lites och i stora klassen som gjorde många misstag. Det var skönt ändå att det inte blev ett gyttjerace, som det har en tendens att kunna bli i Seattle.

Stewart och Jason Anderson var väl egentligen de ända två, i respektive klass, som håll spänningsnivån uppe i main eventena. Dock stod Villopoto för en fantastik prestation, men efter Stewart hoppade kort i quaden så var han aldrig direkt hotad.

Nu ska det mycket till för att Villopoto inte kommer ta hem titeln i New York. Jag måste säga att jag är grymt imponerad av killen, han är på väg att ta sin fjärde titel i rad. Mäktigt. Men som sagt det är två tävlingar kvar och allt kan hända, men man kan ju inte säga att oddsen talar emot honom direkt.

Skulle vara kul om Roczen kom på pallen i de två återstående tävlingarna.
Citera
2014-04-15, 21:45
  #51
Medlem
Jiiiberishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det känns ändå som att han skulle kunna få till det nästa säsong. Jag tycker han gör färre misstag i år och hans problem har ju aldrig varit farten. Det gäller för honom att acceptera att ibland är en 5:e plats bättre än att krascha i jakten på seger.

Där håller jag med. Han har även nämnt att han har fått bättre tålamod,
Kollar in vart på banan han är snabbare än åkaren framför,
Innan han bestämmer sig för att försöka på sig en omkörning.

Senaste racet "gav han ju upp" lite granna.
Han körde så hårt han kunde, Men det slutade med
att han var nära på att krasha 3-4 gånger innan
han bestämde sig för att han inte kunde hålla samma fart
Som Villopoto gjorde på denna bana.
Och bestämde sig helt enkelt för att en 2a plats
var bättre än att han krashar och gör poängledningen ännu större.
Smart drag av honom.
Nu är det dock ganska osannolikt att Stewart tar hem det här.
Men än finns den där lilla chansen och jag håller tummarna för att det sker ett mirakel.
Citera
2014-04-17, 14:17
  #52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag har noterat att många förare har någon sorts armbandsur på vänster hand. Ser ut som en vanlig klocka, men är säkert helt något annat.

Vet ni vad detta kan vara?
Citera
2014-04-17, 17:49
  #53
Medlem
hfyyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag har noterat att många förare har någon sorts armbandsur på vänster hand. Ser ut som en vanlig klocka, men är säkert helt något annat.

Vet ni vad detta kan vara?
Inget som jag direkt hade tänkte på innan du tog upp det här, men jag såg att Villopoto hade ett armbandsur på sig. Själv skulle jag tippa på att det bara är en vanlig klocka(privat sponsor).
Citera
2014-04-17, 18:19
  #54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hfyyr
Inget som jag direkt hade tänkte på innan du tog upp det här, men jag såg att Villopoto hade ett armbandsur på sig. Själv skulle jag tippa på att det bara är en vanlig klocka(privat sponsor).

Ja, han hade ett sådant armband när han blev intervjuad efter sin seger. Jag noterade även att flera hade detta vid startuppställningen.
Citera
2014-04-23, 12:31
  #55
Medlem
E30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag har noterat att många förare har någon sorts armbandsur på vänster hand. Ser ut som en vanlig klocka, men är säkert helt något annat.

Vet ni vad detta kan vara?

Pulsklocka. Används av tränaren för att utvärdera träningen.
Citera
2014-05-01, 00:49
  #56
Medlem
Sobes avatar
Jaja då vann RV ännu ett år, inte helt oväntat då han hade en väldigt stor ledning. Tyckte inte iheller att han dominerade så pass som han gjort de andra åren, men kändes som han blev lite starkare ju längre säsongen gick. Sen var han ju väldigt jämn över hela säsongen med.

Men det som slog mig mest efter intervjun efter racet var att han kändes inte så speciellt glad över det hela, mer lättad att det var över och nästan mer glad för han vann en toyota truck. Men han har väl haft en helvetes press på sig så kan vara förståligt. Men känns ändå som han har tappat gnistan helt och det är enbart ett jobb för han och verkar inte som han har så kul som han egentligen borde ha.

Han har tänkt dra sig tillbaka efter 2015 har jag för mig jag läst men han har väl dessutom en skada som skulle opereras någongång? Hur han nu ska hinna det mellan nationals och 2015 SX Han kanske bara kör nationals detta året och sen drar sig tillbaka tidigt, om han får för Kawasaki då. Fler som tror på detta scenariot?

Ja synd blir det isf för skulle inte förvåna mig om 2015 blir JS7 sista år också och man vill ju gärna se dessa otroligt skickliga förare slåss om titeln ännu ett år. Hade Chad också ställt upp igen och varit i den form som han var i innan han krascha i år och om man sen räknar med Kroc, Tomac, Canard, Barcia, Dungey, Hahn mfl. Så kan det bli en väldigt väldigt spännande säsong...
Citera
2014-05-01, 07:12
  #57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E30
Pulsklocka. Används av tränaren för att utvärdera träningen.

Aha, jag misstänkte nästan detta.
Citera
2014-05-09, 17:54
  #58
Medlem
hfyyrs avatar
Riktigt grym säsong, och vilken prestation av Villopoto, 4 år i rad. Det kommer bli intressant om han lyckas ta den nästa år och bli den ända som har tagit den 5 år i rad. Jäkligt synd att han måste opera benet och inte har någon möjlighet att försvara utomhus titeln.

Coolt att Roczen knep tredjeplatsen, hoppas att han tar hem utomhus titeln
Citera
2014-05-09, 18:02
  #59
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hfyyr
Riktigt grym säsong, och vilken prestation av Villopoto, 4 år i rad. Det kommer bli intressant om han lyckas ta den nästa år och bli den ända som har tagit den 5 år i rad. Jäkligt synd att han måste opera benet och inte har någon möjlighet att försvara utomhus titeln.

Coolt att Roczen knep tredjeplatsen, hoppas att han tar hem utomhus titeln
Jag tror på Stewart. Inte för att det är troligt utan för att jag vill att han ska vinna!
Citera
2014-05-10, 18:51
  #60
Medlem
hfyyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror på Stewart. Inte för att det är troligt utan för att jag vill att han ska vinna!
Ja det kan nog vara Stewarts sista chans för att ta en titel, och om han håller sig på två hjul så har han definitivt en chans att ta hem den. En fantastiskt duktig förare som har tillfört mycket för sporten, och egentligen så borde han ha mer titlar än vad han har.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback