Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-16, 19:52
  #1
Medlem
Hej, jag har en hemsida där jag vill att användarna skall kunna skriva in text i ett PDF dokument(vet hur man gör). När det har fyllt i detta fält så skall filen autosparas, så att nästa gång de öppnar samma dokument så är de inskrivna fälten sparade som de var när de lämnade.

Använder Wordpress och har inte de bästa kunskaperna i ny programmering.

Har testat iframe från biblioteket direkt till sidan men det gick ju inte spara över filen från sidan.

Jag har testat Google drive appen PDFzen vilket var helt värdelöst, då användarna kunde ta bort filen och liknande otänkbara saker som jag inte vill att användarna skall kunna göra. Även testa hostmypdf.

Finns det några liknande program som jag kan använda för mina användare på sidan?
Eller enklare koder som jag skulle kunna använda mig av?
Andra sätt?

Tack till alla som ger svar
Citera
2013-12-16, 20:29
  #2
Medlem
Diverges avatar
Men hur gör du för att läsa från filen?
Du använder nåt bibliotek för det antar jag men det måste väl gå att skriva med samma?
Citera
2013-12-16, 21:44
  #3
Medlem
Jag gör det via webbläsaren, på sidan direkt via en iframe kod från biblioteket eller länk från google drive osv, kan dock inte autospara och andra väsentliga önskemål.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback