Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-16, 09:15
  #1
Medlem
snorkfrokens avatar
har haft värmeproblem med msi gt780 och skulle ge mig på att byta kylpasta (artic silver5) på gpun o processor. följde denna guide, http://www.youtube.com/watch?v=5pvVTgN0xZM. använde mig av artic clean 1 & 2. allt verkade gå bra mennär ja satte på den är skärmen helt svart, ja min klåpare antar att ja på nåt sätt lyckats göra sönder gpun? va jävligt försikiitg när ja gjorde rent den o ser ju inga skador alls på den.. datorn går på o kan styra fläkten o så bara skärmen e kolsvart.. kan ja veta om det är gpun eller cpun ja skadat?
Citera
2013-12-16, 09:29
  #2
Medlem
Startar datorn utan grafikkort? Är väl det enklaste sättet att se vad som är paj.
Citera
2013-12-16, 10:31
  #3
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdfdd
Startar datorn utan grafikkort? Är väl det enklaste sättet att se vad som är paj.

Laptop dude, laptop..
Citera
2013-12-16, 11:01
  #4
Medlem
snorkfrokens avatar
ja det är ju en laptop kanske ja bör tilägga, nu drar den igång nån minut sen lägger den av igen..
Citera
2013-12-16, 11:39
  #5
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Jag gissar att du inte använda något ESD-skydd överhuvud taget????

Då kan du, utöver att mekaniskt ha förstört komponenterna du pillat på, även förstört dom med elektrostatiska urladdningar..
Citera
2013-12-16, 13:09
  #6
Medlem
snorkfrokens avatar
nä det låter ju högst obra..
Citera
2013-12-16, 13:29
  #7
Medlem
X3m4s avatar
Antagligen har din alstrat statisk elektricitet och sen när du börjat pilla har de laddats ur. Någon komponent är bränd skulle jag gissa på.
Köp nytt!
Citera
2013-12-16, 14:27
  #8
Medlem
snorkfrokens avatar
ja kommer altså behöva köpa helt ny dator då eftersom ja inte vet vad som är felet, kan j va vafan som helst.. aja man ska väl inte pilla i datorer om man inte har koll ^^
Citera
2013-12-16, 15:00
  #9
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkfroken
har haft värmeproblem med msi gt780 och skulle ge mig på att byta kylpasta (artic silver5) på gpun o processor. följde denna guide, http://www.youtube.com/watch?v=5pvVTgN0xZM. använde mig av artic clean 1 & 2. allt verkade gå bra mennär ja satte på den är skärmen helt svart, ja min klåpare antar att ja på nåt sätt lyckats göra sönder gpun? va jävligt försikiitg när ja gjorde rent den o ser ju inga skador alls på den.. datorn går på o kan styra fläkten o så bara skärmen e kolsvart.. kan ja veta om det är gpun eller cpun ja skadat?
Har du tillgång till annan bildskärm. Testa i så fall om du får bild på den.
Citera
2013-12-16, 16:42
  #10
Medlem
snorkfrokens avatar
nä det funkar inte heller.. några av funktionsknapparna (turboboost,fläkt t-bordsbelysning funkar) men sen är några ur funktion (blutoth,nätverksansl) skärmen e bläcksvart och funkar inte om ja kopplar in en annan skärm.. zzZZzzz
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback