Citat:
Ursprungligen postat av
Mobbaren
Jag håller med att formatera min 1TB hårddisken och jag behöver göra vanlig formatering (då jag misstänker det finns fysiska fel på hårddisken) men det tar ju 24-48timmar om jag använder Windows inbyggda formaterare. (det tog 3 timmar för 4%)
Så jag undrar om det finns något bra partition-program som gör snabbaste formatering (alltså gör vanlig formatering mer snabbare, inte snabb-formateringen) ?
Jag inser nu att jag har lagt tråden på fel forum, istället för på Programvara - Windows, har RPat.
Minitool Partition Wizard Home Edition är ett gratis Partition Manager programvara designad av Minitool Solution Ltd Vårt Partition Manager stöder 32/64 bitars Windows operativsystem, inklusive Windows XP, Vista, Windows 7 och Windows 8. Hemanvändare kan utföra komplicerade partition operationer med hjälp av detta kraftfulla men ändå fri Partition Manager för att hantera sin hårddisk. Funktioner inkluderar: Ändra storlek på partitioner , Kopiera partitioner , Skapa partition , Utöka partition , Split Partition , bort partition ,
Formatera partition , Konvertera partition , Utforska partition , Göm partition , Ändra enhetsbeteckning , Bestäm aktiv partition , Partition Recovery .
Minitool Partition Wizard Home Edition är utsetts för hem bara användare, att använda Minitool Partition Wizard i en företagsmiljö, är Minitool Partition Wizard Professional Edition krävs.
http://www.partitionwizard.com/free-...n-manager.html