Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-15, 18:53
  #13
Medlem
Rengör datorn ordentligt för den ser fortfarande väldigt dammig ut. På Youtube kan man se några förslag.

Ta reda på exakt vad som låter. Tex kan hårddiskar få hela chassit att vibrera. Låter det hela tiden kan du koppla ur chassi fläktar och grafikkort. Då har du bara fläkten i nätagget och på processor kylaren kvar. Sen kan man skruva loss nätagget och flytta den så långt sladdarna tillåter så att du kan avgöra om oljudet kommer från den eller resten av datorn.
Citera
2013-12-19, 17:48
  #14
Medlem
Pajasar, han har ju stockkylaren som ni ser på första bilden. Den låter som fan när prollen blir varm. Byt ut den och om problemet kvarstår återkom!
Citera
2014-01-01, 14:31
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromaranen
Pajasar, han har ju stockkylaren som ni ser på första bilden. Den låter som fan när prollen blir varm. Byt ut den och om problemet kvarstår återkom!

Hur hittar jag rätt del och är det enkelt att byta ut? Datorer är inte min starka sida..
Citera
2014-01-02, 20:32
  #16
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massari-
Hur hittar jag rätt del och är det enkelt att byta ut? Datorer är inte min starka sida..

Släng datorn och köp en ny.

Annars får du nog ta och damma av den lite med tryckluft på burk(du behöver nog två). Du får gärna köpa ny kylare också.

Fast.. haha det ser ju bedrövligt ut med den kabeldragningen och allt damm. Jävla råttbo
Köp ny och sköt den bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback