Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-15, 16:25
  #1
Medlem
Moltas666s avatar
Till min slit-och-släng-dator har jag en Fujitsu-Siemens LED-skärm på 19". Till min glädje har skärmen fungerat klanderfritt i flera år. På senare tid har däremot skärmen börjat fungera lite som den själv vill.

- Vid avstängning (vanlig avstängning via datorn) så stängs inte skärmen av som den gjorde tidigare. Den blåa AV/PÅ-knappen står hela tiden och blinkar.

- När jag sätter på datorn (via PÅ-knappen på datorn) så startar datorn helt OK men skärmen står bara och blinkar blått.

- När jag startar om datorn (via reset på datorn) så kommer texten Fujitsu/Siemens upp på skärmen men inget mer och den texten försvinner efter några sekunder och skärmen verkar helt död.

- Om jag fortsätter att resetta datorn (via reset på datorn) så startar skärmen på kanske 3:e eller 4:e försöket och visar då korrekt uppstartinformation (jag kör XP på datorn). Därefter fungerar skärmen perfekt ända till jag stänger av och skall starta datorn igen.

- Jag har kollat med en annan skärm och den skärmen fungerar perfekt vid påsättning och avstängning.

Någon som har någon idè?
__________________
Senast redigerad av Moltas666 2013-12-15 kl. 16:28.
Citera
2013-12-15, 16:55
  #2
Medlem
Har du också uteslutit skadad kabel, adapter eller port de kopplats till?
Kolla upp dom och testa andra. Glöm inte båda ändarna.

Låter annars som om skärmen håller på att gå sönder. Om du vill kan du testa skärmen med en annan dator.
Citera
2013-12-16, 14:13
  #3
Medlem
Krellyans avatar
Låter som föregående talare säger, att den är på väg att gå sönder.

Leta reda och red ut att du har de senaste drivrutinerna för den också. Det är dock inte så troligt då dina problem mest är vid avstängning/påslagning.

Om du har dubbla kontakter, ex.v. VGA och DVI, prova båda alternativen och se om det gör skillnad.
Citera
2013-12-16, 18:42
  #4
Medlem
Moltas666s avatar
Håller på och felsöker, tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback