• 1
  • 2
2013-12-15, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Debatt leder ju i slutändan till polarisering. Åsikter grundar sig på värderingar, och efter en tids diskussion kommer därför polariseringen att öka snarare än att minska.
Om syftet med ditt deltagande här är att förstå hur de som är emot feminismen tänker, så är det ju bara att läsa vad de skriver.
Om ditt syfte är att påverka andra till att närma sig dina åsikter och förstå dem, så skall du skriva själv. Men om det är ditt syfte, måste jag säga att du och ett par till har varit extremt kontraproduktiva under sista tiden.
Varför tror du för övrigt att ex jag bryr mig ett skit om vad du uppfattar som seriöst? Varenda liten knäppgök kan skapa en tråd på FB, det är liksom tanken med det. Alla har en chans att uttrycka sina tankar.
Följden blir naturligtvis att jag tvingas sålla bort en massa skit när jag själv läser på forumet, men till skillnad från vissa andra tror jag mig inte vara född till att avgöra vad som är bra eller dålig skit. Ibland händer det också att även knäppgökarna kommer med något tänkvärt.
Och vill du inte hålla till på forumet, så är det helt och hållet upp till dig. Är tveksam till att någon bryr sig särskilt mycket om ditt beslut i den frågan. Inget illa ment.

En debatt kan mycket väl leda till ökande polarisering. En djup och ärlig diskussion däremot kan även leda till en ökad förståelse och att parterna närmar sig varandra. Om du bara upplevt det förstnämnda tycker jag nog lite synd om dig. Själv har jag upprepade gånger upplevt det sistnämnda. När det skett har jag tyckt att min värld växt, att jag genom att se saker från många olika synvinklar fått en djupare förståelse för en viss fråga, samhället eller samtiden. Ibland har det lett till att jag ändrat uppfattning i diverse frågor.

Nej, jag är inte här för att försöka pracka på andra mina åsikter, jag är här för att försöka nå nya nivåer i ovan nämnda förståelse.
2013-12-15, 13:25
Medlem
Lemurias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Hur avgör jag att de trådar ni spytt ur er de senaste dagarna är parodier? För att ni säger det?
Hur avgör du när trådar som rackar ned på kvinnor är seriösa eller ej? Känner du alla trådskaparna personligen?

Dags att kliva ned på jorden igen kanske.

Sök på användarna Visarfettanicam, genushäxan, Vinet Micro113. Här har du användare som spenderat flera år med att skapa trådar och posta inlägg där män rackas ned på.
Användarna Visarfettanicam, Genushexan, Bullfettan, Whitelady m.fl. är varken kvinnor eller feminister utan manliga troll.

OnT tycker jag TS idé är bra. Jag har tidigare föreslagit att antifeminism och maskulinism kunde få ett eget underforum. Det fungerar i alla fall inte särskilt bra att försöka delta i diskussioner i ett underforum där man har hälften av skribenterna på ignore.
2013-12-15, 13:32
Medlem
Hög intellektuell nivå och feminism i samma mening?
2013-12-15, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuria
Användarna Visarfettanicam, Genushexan, Bullfettan, Whitelady m.fl. är varken kvinnor eller feminister utan manliga troll.

OnT tycker jag TS idé är bra. Jag har tidigare föreslagit att antifeminism och maskulinism kunde få ett eget underforum. Det fungerar i alla fall inte särskilt bra att försöka delta i diskussioner i ett underforum där man har hälften av skribenterna på ignore.

Bullfettan och whitelady är förmodligen manliga troll, övriga är det inte.
Blir svårt att övertyga en inbiten feminist dock, kvinnor kan ju inte vara svin... Eller hur?
2013-12-15, 13:54
Medlem
Lemurias avatar
Citat:
Bullfettan och whitelady är förmodligen manliga troll, övriga är det inte.
Blir svårt att övertyga en inbiten feminist dock, kvinnor kan ju inte vara svin... Eller hur?
Där får vi helt enkelt agree to disagree. Vad gäller svinighet ser jag ingen gradskillnad, endast en artskillnad, mellan könen. Kvinnor och män såsom varande människor är lika kapabla till destruktiva beteenden, och den extrema likhetsfeminismens essentialism är i mina ögon kontraproduktiv ur jämställdhetssynvinkel. Men den diskussionen finns i de flesta andra trådar, här handlar det tyvärr om att vissa antifeminister här omöjliggör konstruktiva diskussioner.
2013-12-15, 13:58
Medlem
Citat:
Hur avgör jag att de trådar ni spytt ur er de senaste dagarna är parodier? För att ni säger det?
Hur avgör du när trådar som rackar ned på kvinnor är seriösa eller ej? Känner du alla trådskaparna personligen?

Dags att kliva ned på jorden igen kanske.

Sök på användarna Visarfettanicam, genushäxan, Vinet Micro113. Här har du användare som spenderat flera år med att skapa trådar och posta inlägg där män rackas ned på.

Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Hur många trådar hittar du som rackar ner på män, och inte är direkta parodier på liknande trådar som rackar ner på kvinnor? Länka gärna!

Jag säger inte att det måste vara så, eller alltid är så, vare sig här eller i andra sammanhang. Men just nu ser läget på den här forumdelen ut så. Håller du inte med?

Lathund: Du vet säkert att en trådstart är en parodi om det redan finns en nästan exakt likadan trådstart men med omvända könsförhållanden.
2013-12-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Lathund: Du vet säkert att en trådstart är en parodi om det redan finns en nästan exakt likadan trådstart men med omvända könsförhållanden.
Då tycker jag att vi kan ha ett forum kallat "Feministiska parodier" där ni kan skapa era skittrådar hela dagarna långa.
2013-12-15, 14:44
Moderator
pewpews avatar
Denna tråd hör inte hemma här nej. Föreslår att TS postar en tråd under rätt forumsdel, lämpligtvis här (FB) Flashback. Tråden låses, flyttas inte på grund av att den är besudlad med OT.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in