Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-19, 09:34
  #25
Medlem
dojs avatar
Kör en vadövning varje dag (byter mellan sittande och stående vadpress)
3set
15-30reps
60sek vila

Har genetiskt små vader och detta har fungerat mycket bättre för mig än något annat jag provat.
Citera
2017-08-04, 16:03
  #26
Medlem
knullJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nu skäms jag inte längre för dem, men det blir spännande att se vad som hänt om ytterligare 6 månader. Först då skulle jag våga att verkligen rekommendera detta träningssättet.
Hur gick det då?
Citera
2017-08-04, 16:08
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullJesus
Hur gick det då?

Mycket dåligt! Har alltid känt att jag är så pass trött att jag avslutar passen istället för att köra vader på slutet. Kan bara skylla mig själv för att jag är lat när det gäller vaderna. Kul att du frågar ändå. Har flyttat ut på landet och har en 500 meter backe i närheten av huset. Igår började jag köra backträning i backen och kommer köra det 2ggr i veckan. På så sätt kommer jag försöka jobba upp vaderna och den träningen kommer bli av då jag även tränar kondition samtidigt. Så nu äntligen hoppas jag på vader som ger fin symmetri med resten av kroppen.
Citera
2017-08-04, 20:03
  #28
Medlem
Sittande vadpress aktiverar endast soleus, poänglöst. Träna endast stående vadpress.
Citera
2017-08-04, 20:23
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Sittande vadpress aktiverar endast soleus, poänglöst. Träna endast stående vadpress.
Och varför vore en vältränad soleus värdelöst?
Citera
2017-08-04, 20:46
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Och varför vore en vältränad soleus värdelöst?

Inte värdelöst, men soleus muskeln utgör en sådan liten del av vadmuskeln så många fokuserar mer på gastrocnemius i stället. Stående vadpressar aktiverar även soleus, så man behöver egentligen inte utföra sittande övningar.
Citera
2017-08-04, 20:55
  #31
Medlem
Löpning kan fortfarande vara rätt väg gå för en hel del vad gäller vadernas vara eller icke vara.
Vem minns inte denna välkända jämförelse:

http://www.drmichaeljoyner.com/wp-co...s-533x1024.png
Citera
2017-08-17, 07:48
  #32
Medlem
Rabbahs avatar
Djupa knäböj och preciserad benpress är goda övningar för bygga väder. Backträningrn också väldigt bra, maximal lutning och hastighet mellan 5-7 km/h. Gå 20-40 minuter 2-4 gånger i veckan. Variera gångstil och hitta metoden svarande bäst till dina väder.

Det viktigaste är utan tvivel att känna musklerna. Belastas vaderna fullt ut, trycker du ifrån ordentligt, bränner det? Om inte går du ner i vikt / sänker hastigheten och fokuserar kontakt.
Citera
2019-09-05, 20:59
  #33
Medlem
Stående vadpress utan skor på ett ben i taget max reps några set sedan några set med båda, får jävligt bra pump.
PS. detta är inte med maskin, bara kroppsvikten.
__________________
Senast redigerad av weedissweet 2019-09-05 kl. 21:02.
Citera
2019-09-05, 21:06
  #34
Medlem
Brunbeverns avatar
Jag brukar köra hundratals rep varje dag med min kroppsvikt på ett ben i taget. Orkar inte engagera mig i vadträning på gymmet, så jag gör det till en rutin istället som sker under dagens olika bestyr.

Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Tveksam, mycket oseriöst svar! Frågan var inte ställd för att löpare ska svara på den idjut

Ingen som reagerat på hur fel TS har här? Det är rätt etablerat att löpning är den "bästa" eller åtminstone i toppen av saker att göra för effektiv vadträning.
Citera
2019-09-05, 21:13
  #35
Medlem
[quote=Brunbevern|68611658]Jag brukar köra hundratals rep varje dag med min kroppsvikt på ett ben i taget. Orkar inte engagera mig i vadträning på gymmet, så jag gör det till en rutin istället som sker under dagens olika bestyr.


Jag kör som du hemma fast inte varje dag, kanske varannan dag.
Citera
2019-09-06, 06:46
  #36
Medlem
Kör vader på samma sätt som alla andra muskler, 4-12 reps och 4 set.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback