2021-01-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Håller på att lyssna på en Ripple-expert (och kritiker) nu i podcasten Shitcoin insider.. Bara lyssnat 10 minuter in men skrattar redan högt åt hur centraliserad och trustbaserad Ripples så kallade "blockkedja" är. Eftersom det inte finns någon som helst säkerhet eller decentralisering så måste en XRP-nod ladda ner en lista FRÅN RIPPLE med godkända servrar att lyssna på.

Ja, lyssna själva.
Shitcoin Insider #004 - The Ripple Effect
https://open.spotify.com/episode/1Oc...Qi60915ZwfcSEA

Kan vara värt för folk som inte har nån koll på usel XRP är, dvs alla som är Pro-XRP i denna tråd. Verkligheten skiljer sig nämligen ganska kraftigt ifrån Ripples egna marketing (propaganda).

Hahahahaha
"Undercover Ripple-expert" hahahahahaha
Du hade rätt. Skrattade högt när jag hörde det. Ska man lyssna på folk som inte ens vågar gå ut med vilka de är? Vilken trovärdig källa

Shitpodd borde den kallas.

XLM är nästan som XRP och ska börja användas av Ukraina, men det inlägget har du inget säga något om. Vilken regeringen har börjat använda Bitcoin som valuta?

Du säger att vi inte har nån koll bara för vi inte är anti som du? Du har själv ingen koll men litar dig blint på en podd med anonyma källor? Du tycker det är en bra podd bara för dom delar din bild av vad XRP är.

Forsätt sprida din anti-propaganda. Allt jag säger om XRP har jag trovärdiga källor att backa upp med. Du har inte länkat en enda trovärdig källa som säger att XRP är scam.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-06 kl. 21:33.
Citera
2021-01-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Jag tror Bitcoin med Lightning just gjorde Ripple/XRP obsolet.
Om inget annat beskriver hur jävla meningslöst XRP är, så gör den här onelinern det. Lightning är ett stort skämt. XRP är inte ens ett skämt, så skämtet vinner.

Det är så trivial information, ändå har jag spenderat så många år med att försöka förklara det. Detsamma gäller Hyperledger. Jag har försökt förklara det för IBM också, och de kanske inte vill lyssna såklart - men jag har även försökt förklara det för leverantörer. I flera år. Till och med när jag haft en hög ställning hos en sådan leverantör.

Att jag tar upp det är för att det (uppfattar jag) varit lite tystare om HL ett tag den här vändan, medan XRP fortfarande driver på denna idioti. Kan det bero på att XRP mer har etsat sig fast i gemene taxichaufför? Det är ju liksom omöjligt för enterprise att etsa sig fast vid en infantil ide hur länge som helst - då går de ju helt oavsett i konkurs. Medan david-taxi kan fortsätta söka SMS-lån.
Senast redigerad av LarryLarry 2021-01-06 kl. 21:57.
Citera
2021-01-06, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Att jag tar upp det är för att det (uppfattar jag) varit lite tystare om HL ett tag den här vändan, medan XRP fortfarande driver på denna idioti. Kan det bero på att XRP mer har etsat sig fast i gemene taxichaufför? Det är ju liksom omöjligt för enterprise att etsa sig fast vid en infantil ide hur länge som helst - då går de ju helt oavsett i konkurs. Medan david-taxi kan fortsätta söka SMS-lån.

Haha wow. Du jobbar med hög position i ditt yrke men ändå snackar du som en outbildad loser med dina personangrepp. Du sårade verkligen mina känslor, speciellt när du antog att jag kör taxi och tar SMS-lån.

Väntar fortfarande på källor som styrker allt skit ni säger.
Citera
2021-01-07, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Haha wow. Du jobbar med hög position i ditt yrke men ändå snackar du som en outbildad loser med dina personangrepp. Du sårade verkligen mina känslor, speciellt när du antog att jag kör taxi och tar SMS-lån.

Väntar fortfarande på källor som styrker allt skit ni säger.
Du som är så utbildad, speciellt med den särkillda XRP-utbildningen - det vore ett bättre upplägg att du levererar något av detta utbildningsmaterial, eller ens person som har utbildat dig. Då kan vi möjligen lära dig något på ett pedagogiskt sätt. Om vi vänder på det och ger dig en källa kommer du nämligen inte förstå den. Och nej, det är inget "personangrepp", det är verkligheten.
Citera
2021-01-07, 03:06
Medlem
Citat:
Du som är så utbildad, speciellt med den särkillda XRP-utbildningen - det vore ett bättre upplägg att du levererar något av detta utbildningsmaterial, eller ens person som har utbildat dig. Då kan vi möjligen lära dig något på ett pedagogiskt sätt. Om vi vänder på det och ger dig en källa kommer du nämligen inte förstå den. Och nej, det är inget "personangrepp", det är verkligheten.

Vad är verkligheten? Att jag tar SMS-lån?
Och om jag hade tagit SMS-lån hade det fortfarande varit personangrepp. Definitionen av personangrepp är att man attackerar någon på personligt plan. Vad har XRP att göra med om jag kör taxi eller tar SMS-lån?

Var är dina källor till alla dina påståenden om XRP? Du anger inte källa för jag inte kan förstå den? Bra argument Hahahah

Fram med källa bara!! Hur jävla svårt kan det vara att bevisa att XRP är scam?
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-07 kl. 03:16.
Citera
2021-01-07, 04:07
Medlem
Citat:
Hur jävla svårt kan det vara att bevisa att XRP är scam?
Om studenten är en normalbegåvad homosapien är det jätteenkelt.

Jag har redan gett dig ett förslag på hur vi kan göra detta mer anpassat till din förmåga.
Citera
2021-01-07, 06:34
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:

Jag har redan gett dig ett förslag på hur vi kan göra detta mer anpassat till din förmåga.

Fram med lite källor nu då!
Citera
2021-01-07, 09:01
Citat:
XLM är nästan som XRP och ska börja användas av Ukraina, men det inlägget har du inget säga något om. Vilken regeringen har börjat använda Bitcoin som valuta?
Ukraina tittar på en CBDC och har inlett ett samarbete med Stellar - det är låååångt ifrån samma sak som att ha en BTC/XRP/XLM som valuta.
Citera
2021-01-07, 10:25
Medlem
Citat:

Var är källorna?

Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Ukraina tittar på en CBDC och har inlett ett samarbete med Stellar - det är låååångt ifrån samma sak som att ha en BTC/XRP/XLM som valuta.

Sant, men det är en bra början. Det tycker marknaden iaf.

Till alla som är nya till denna tråd och som undrar om XRP är scam eller inte. Det finns ett flertalet troll här som fortsätter mata sin anti-XRP-propaganda. Men tyvärr har de aldrig kunnat bevisa något av det dom påstår med riktiga källor vilket gör mig bara mer säker på att dom inte vet vad dom pratar om. Väntar fortfarande.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-07 kl. 10:32.
Citera
2021-01-07, 12:36
Medlem
XRP följer marknaden uppåt nu!

$0.34
Citera
2021-01-10, 01:42
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=Agvwo3KIxo4

Crypto Jebb ger oss en snabb analys av XRP under 2021. FYI killen är en Bitcoin-lover och äger bara BTC och ETH.
Citera
2021-01-13, 00:39
Medlem
XRP UPDATE!

En advokat på Youtube-kanalen "Legal Briefs" går igenom SEC's lawsuit mot Ripple. Han är helt opartisk och äger inga XRP själv.

Han granskar slutet av lawsuiten där han tittar på vad SEC kräver av Ripple. För sammanfatta kort kräver SEC följande av Ripple enligt lawsuiten:
  • Att Ripple slutar sälja XRP
  • Att Ripple ger tillbaka pengarna för försäljningen av XRP (till köparna)
  • Att Ripple ska betala böter

Det MEST anmärkningsvärda är att det inte finns någon "request for declaratory judgement" i lawsuiten enligt advokaten. En sådan måste finnas där för att en domare ska kunna döma XRP till att vara antingen en security eller currency. Så SEC verkar inte vara ute efter XRP överhuvudtaget, utan bara straffa ägarna av Ripple.

"The effect of a verdict in this case will be minimal as to XRP. In fact, it would have almost no effect whatsoever except as to how it affects Ripple."

"Trial and a verdict is not likely."

"My understanding is that Ripple still holds almost 60% of all XRP coins that exist. If there is a settlement or verdict there is a chance that Ripple will not be allowed to release the coins as they have been doing in the past. It's actually within the court's power to order that they will not be allowed to release the coins at all"

https://www.youtube.com/watch?v=8v8xADO0qcc (Gå till 09:40 om man inte orkar lyssna på hela videon)

Som sagt, endast spekulationer såklart, men mycket intressant och lovande info enligt mig.

Godnatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in