2025-07-22, 16:46
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ahh du går på fundamenta? Hoppas du har något bättre än att dra upp typ 3 banker i Asien som testade XRP genom att köpa tokens direkt från Ripple (!!)...för 5 år sedan?

Jag föredrar fundamentala drivkrafter. Ge mig de tyngsta bakom XRP, som motiverar en högre marketcap än McDonalds?
Faktiskt helt osannolikt roligt att du skriver denna typ av inlägg samtidigt som du hävdar att bitcoin är världens bästa tillgång. Säg att du skämtar?
Citera
2025-07-22, 17:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Faktiskt helt osannolikt roligt att du skriver denna typ av inlägg samtidigt som du hävdar att bitcoin är världens bästa tillgång. Säg att du skämtar?
Förstår man skillnaden på Bitcoins värdeproposition som Store of value, och värdepropositionen hos altcoins som INTE är store of value, så är detta inga konstigheter.

Ha en bra kväll kebab.
Citera
2025-07-22, 18:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Förstår man skillnaden på Bitcoins värdeproposition som Store of value, och värdepropositionen hos altcoins som INTE är store of value, så är detta inga konstigheter.
Nonsens, bitcoin skulle vara "electronic peer-to-peer cash". När detta inte fungerade så ändrades narrativet hos bitcoinkillarna till "store of value" eftersom det är självuppfyllande. Vad som helst är nämligen en potentiell store of value.

Bitcoin har alltså enligt dig inga fundamenta och löser inga unika problem. Precis som det du klagar över hos flertalet andra kryptovalutor, vilket ju är det humoristiska i sammanhanget.

XRP är naturligtvis rent skräp också, och löser absolut inga problem överhuvudtaget.
Citera
2025-07-22, 18:28
Medlem
Citat:
Sugen på att shorta här, men hoppas på en ny, betydligt svagare pump, som kan de bättre entry.

XRP är i mina ögon helt meningslös, och det finns ingen rim och ranson att den skall ha större market cap än vinstdrivande aktiebolag som Coinbase och McDonalds. Dom erbjuder ingenting som inte någon annan gör minst lika bra, snabbt och billigt och betydligt mer decentraliserat.

Efter 13 år av tomma löften så har XRP förlorat mot alla Stablecoins som används för transaktioner istället.
I dare you to short it from here.

Marknaden bryr sig lika lite om din åsikt om XRP som gravity bryr sig om att människor inte ska skada sig från höga höjder.

Säg till när du öppnat din short.
Citera
2025-07-23, 10:05
Medlem
Citat:
Sugen på att shorta här, men hoppas på en ny, betydligt svagare pump, som kan de bättre entry.

XRP är i mina ögon helt meningslös, och det finns ingen rim och ranson att den skall ha större market cap än vinstdrivande aktiebolag som Coinbase och McDonalds. Dom erbjuder ingenting som inte någon annan gör minst lika bra, snabbt och billigt och betydligt mer decentraliserat.

Efter 13 år av tomma löften så har XRP förlorat mot alla Stablecoins som används för transaktioner istället.

Man får ju tycka och tro vad man vill, men det här var tamefan det dummaste jag har läst på länge!

Titta på denna från idag där Kyle Chasse sammanfattar vad XRP är.

https://www.youtube.com/watch?v=x-n5YVd8Cfc
Citera
2025-07-23, 10:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Man får ju tycka och tro vad man vill, men det här var tamefan det dummaste jag har läst på länge!

Titta på denna från idag där Kyle Chasse sammanfattar vad XRP är.

https://www.youtube.com/watch?v=x-n5YVd8Cfc
Klassiskt svar när man ställer sig frågan vart värdet hos XRP ligger.
Aldrig får jag svar på frågan som faktiskt ställs.

Det där youtube klippet kunde lika gärna handla om EOS, Nano, IOTA eller någon av de 100 tals andra "Ethereumdödarna" för 6-7 år sedan.

Alla chillers av de 200 största shitcoinsen trycker ut likadana videor. "Våran kedja är snabbast, billigast och bäst och alla banker och värde transaktioner kommer strax att köra ovanpå den".
Tröttnade fort på detta tomma snack redan 2019.
Senast redigerad av Leaston 2025-07-23 kl. 10:22.
Citera
2025-07-23, 11:37
Medlem
Citat:

Det där youtube klippet kunde lika gärna handla om EOS, Nano, IOTA eller någon av de 100 tals andra "Ethereumdödarna" för 6-7 år sedan.

Alla chillers av de 200 största shitcoinsen trycker ut likadana videor. "Våran kedja är snabbast, billigast och bäst och alla banker och värde transaktioner kommer strax att köra ovanpå den".

Som sagt, tyck och tro vad du vill.
Men jag vill inte missa denna möjlighet där de flesta i hela bankvärlden och många andra områden kommer att använda XRPs blockkedja.
Så jag gick in riktigt jävla tungt runt 2 USD!
Citera
2025-07-23, 13:59
Medlem
Citat:

Du framstår som korkad när du snackar skit om nått som fortfarande ligger #3. Kom tillbaka när verkligheten ändrats.
Citera
2025-07-23, 15:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du framstår som korkad när du snackar skit om nått som fortfarande ligger #3. Kom tillbaka när verkligheten ändrats.
Istället för att svara på frågan som faktiskt ställs så har vi ytterligare ett exempel på vad för svar man får istället.

Om jag snackar så mycket skit, varför är det så in i helvete svårt för någon att förklara storheten hos XRP? Tills någon lyckas med det, så hoppas jag ni har förståelse för att vi tycker att det är NI som snackar skit.
Citera
2025-07-23, 17:48
Medlem
Citat:
Istället för att svara på frågan som faktiskt ställs så har vi ytterligare ett exempel på vad för svar man får istället.

Om jag snackar så mycket skit, varför är det så in i helvete svårt för någon att förklara storheten hos XRP? Tills någon lyckas med det, så hoppas jag ni har förståelse för att vi tycker att det är NI som snackar skit.
För att ingen har någon skyldighet att förklara för en idiot.

Jag snackar inte skit. Jag påpekar bara att XRP fortfarande ligger #3 i market cap efter alla dessa år.

Helt ärligt tror jag inte någon har någon lust att förklara för en person som dig varför XRP lyckas med att ha en sån hög värdering. Du är ändå inte intresserad för du har redan bestämt dig för att bara avguda BTC.

Den dagen XRP ligger nära noll som LUNA, då kan du skratta. Vi är inte där nu.
Citera
2025-07-23, 18:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
För att ingen har någon skyldighet att förklara för en idiot.

Jag snackar inte skit. Jag påpekar bara att XRP fortfarande ligger #3 i market cap efter alla dessa år.

Helt ärligt tror jag inte någon har någon lust att förklara för en person som dig varför XRP lyckas med att ha en sån hög värdering. Du är ändå inte intresserad för du har redan bestämt dig för att bara avguda BTC.

Den dagen XRP ligger nära noll som LUNA, då kan du skratta. Vi är inte där nu.
Det enda du kan säga är att andra är idioter. Förklara XRP kan du inte, gissningsvis för att DU är idioten.

Sålde du eller följer du med i denna dip? Hur djup satsar du på att den blir?
Citera
2025-07-23, 19:51
Medlem
Citat:
Det enda du kan säga är att andra är idioter. Förklara XRP kan du inte, gissningsvis för att DU är idioten.

Sålde du eller följer du med i denna dip? Hur djup satsar du på att den blir?
Du är lika efterbliven som Kebab. Hoppar in i en random tråd om nått du har 0 intresse för, bara för att snacka skit, "XRP är meningslöst blabla". Nått annat du vill säga om XRP? Vill du att någon ska göra din research åt dig eller? Om du verkligen vill veta värdet bakom XRP, börja använd Google, ChatGPT , eller whatever. Min poäng kvarstår, du har NOLL intresse av det. Så sluta låtsas som att du är intresserad.

Du brukar alltid helt random kommentera coins när dom dippat kraftigt, men tydligen kunde du inte motstå att göra det med XRP när den rusat.

Om du inte tänker öppna en short mot XRP tycker jag du kan hålla käften bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in