Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-09, 01:39
  #337
Medlem
Saccards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Både de som är emot och för sverigedemokraterna, har missförstått en sak.

De som röstar på sverigedemokraterna gör inte det för att de gillar deras politik.
De röstar för att visa sitt missnöje.

Observera: Jag resonerar nu om de som röstar, eller säger sej vilja rösta i diverse undersökningar - INTE de som breder ut sej på forum och bloggar.

Vad är de då missnöjda med? Inte fan är det invandringspolitiken, om någon till äventyrs skulle tro det.

De är missnöjda med hur de själva har det. Att pengarna inte räcker till, att andra verkar ha det bättre.

Förr röstade samma sorts personer på kommunisterna, för de kom också med en svartvit världsbild. Sen har historien visat att detta inte blev så bra i praktiken.

Så länge sverigedemokraterna höll sej bland de andra ytterlighetspartierna så fick de inga röster, för historien har ju visat också hur bra det blev med fascister och nazister vid styret.

Men, så kammade sej sverigedemokraterna, tog på sej kostym, slips och offerkofta, och hittade en retorik som fick folk att tro på den senaste svartvita världsbilden.

Jag hoppas vi slipper se hur även denna i praktiken kommer att visa sej vara katastrofal.

Vad kan man då göra?

- Öka välståndet.

I goda tider röstar man inte på missnöjespartier. I dåliga tider växer extremisterna.

Nu ser det ut som om konjunkturen vänder och då kommer vi med all sannolikhet också att se hur sverigedemokraterna återvänder till de siffror som återspeglar verkliga sympatisörer, max 2-3%.
Ja, den där analysen och förutsägelsen var ju verkligen spot on, Saida...
Citera
2017-08-09, 01:40
  #338
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Det är bara att vänta in den konstanta vågen av sexual- och våldsbrott fram tills valet 2018 så vinner fan SD egen majoritet.
Citera
2017-08-09, 07:54
  #339
Medlem
Returpappers avatar
Vad är det här för fossil tråd, de rödas slutgiltiga dödsryckningar? Och Ruskigbuss levde på den tiden.
Sd;s fördubbling vart fjärde år vittnar om att svenska folket inte längre lever i mörker vilseförda av vänsterpatrasket.
Citera
2017-08-09, 08:58
  #340
Avstängd
300Riflemens avatar
[quote=Front253|61442127]
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Ja, man måste ju få folket att inse hur de själva kommer att drabbas.

De flesta här som röstar på SD tror att allt kommer att förvandlas till guld och att de ska få 77 oskulder att roa sej med, men de förstår inte att de antagligen kommer att vara med i första lasset till ugnarna.

De sjuka anses av de riktiga nazisterna vara landsförrädare, samma sak med kvinnor, arbetslösa, handikappade, transsexuella och homosexuella.

Jag har varit nära vän med en Sverigedemokrat och fick insyn i deras åsikter om sina medmänniskor.

Med stor sannolikhet kommer de efter ett tag vid makten att förbjuda abort, preventivmedel, socialbidrag, a-kassa and so on.

De gillar inte miljön, de vill kalhugga ännu mer av Sverige än vad som redan görs.

De kommer att använda våra skatter till att upprusta försvaret till ingen annan nytta än att kåta upp några vapengalningar och översittare.

Säkert vill de införa skolaga och återgå till 30-talets kadaverdiciplin. Alla ungar som är det minsta annorlunda kommer att få ett helvete.
Det låter så när man hör dom prata om "dagens ungdomar".

Sverigedemokraterna är människor som har åldrats i förtid och låter som gamla gaggiga gubbar på ålderdomshemmet![/QUOTE. Har sett med egna ögon vad som hänt med sverige efter all jävla invandring och efter att vi tar emot ensamkommande flyktingbarn....dom springer runt och rånar,våldtar,små äckliga blattehäng som tror dom äger hela sverige!!! Ålderdomshem stänger sina avdelningar för att öppna hem till ensamkommande barn...men det är inte barn! Själv jobbat på ett ställe där dom tog emot dessa...en kille där ifrån kabul sa att föräldrarna sänder hit dom för att få pengar som dom kan försörja sina familjer där nere med! Ja! Så tyvärr fick jag byta jobb då jag blev så hatisk mot dessa drägg! Dom dräller runt och kladdar på tjejer och våldtar, stjäl, hotar folk,rånar folk m.m. våldet har ökat som du säkert kan förstå om du bara öppnade ögonen! Men dom kan väl bo hos dig så kan dina skattepengar och skadeståndbelopp betalas på din lön! Öppna ögonen!!!!


Är du en AFAlirare som letar identitet!

Jag har ALDRIG hört sånt jävla svammel som du skriver, ha ha, har du huvet under armen med, men herre, ska det få finnas såna jubelfånar som du??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback