Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-13, 17:36
  #1
Medlem
Har fått turist visum till Indien men just nu grubblar jag på en sak, vad är kortaste visa tiden man kan få?

Saken är det att passet måste vara giltigt minst sex månader framåt i tiden från dag för utresa ur Indien. Mitt pass går ut 14 oktober och jag har tänkt att resa dit slutet av januari. I ansökan skrev jag att jag ska resa den 23 december och vara där 2 veckor men ändrade resan medans jag ansökte om visum.

Förra gången jag var i Indien så fick jag 6 månaders visum trots att jag skrev att jag skulle vara där 2 veckor bara..Mitt visum är klar för hämtning men jag har inte hunnit hämta det idag och dom kan inte tala om via telefon hur lång tid turist visum jag har fått.

Kan det vara så att jag har bara fått 1 månads visum som gäller från 23 dec och framåt, eller har jag fått 6 månaders visum men måste lämna Indien senast den 14 april?

Sorry för den dåliga förklarningen, inte min starkaste sida..

Tacksam för svar alla goda FB,are!!! =)
Citera
2013-12-14, 00:18
  #2
Medlem
christerys avatar
Du frågar alltså vad ambassaden gett dig för visum... Hur i hela friden ska vi veta det?

Är det inte enklare att gå och hämta ut passet och kika?

Annars finns det väl tarot-linjer du kan ringa till om du vill ha svar om vad som står i ditt pass/visum.

Dom kan ha gett dig 6 månader även om passet går ut dan efter du landat, det är människor som pysslar med det, människor är inte ofelbara.

Men det är upp till dig att följa reglerna och inte uppehålla dig i landet med ett ogiltigt pass osv.
Citera
2013-12-14, 10:32
  #3
Medlem
meinhoonkauns avatar
Alla svenska medborgare får sex månader. Jag har aldrig hört talas om någon som bara fått en månad pga för kort giltighet på passet.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2278033

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback