Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-13, 01:50
  #1
Medlem
DaleDentons avatar
Mitt ps3 har på senare år fått så jävla risig uppkoppling att det knappt går att spela online. När jag spelar t.ex. fifa laggar det som in i helvete, och jag blir även utloggad stup i kvarten då ps3t tappar anslutningen till servern.

Har vad jag vet ganska hyfsad internetuppkoppling, kan streama filmer och spela online på datan, kollade bredbandskollen som visade att jag hade 19,26 mbit/s på att ta emot data, och 2,15 mbit/s på att skicka data, så inte fan är det väl mitt internet det är fel på? Vad är felet på mitt ps3 och hur ska jag gå till väga för att lösa det. Är så sanslöst trött på detta..
Citera
2013-12-13, 02:55
  #2
Medlem
RastaSouls avatar
Skippa sladd löst och koppla in den, du får aldrig liknande resultat annars!
__________________
Senast redigerad av RastaSoul 2013-12-13 kl. 02:56. Anledning: Stavfel
Citera
2013-12-13, 10:11
  #3
Medlem
Har samma problem, kan inte spela GTAO när jag har PS3:t på wifi, tappar kontakten hela tiden. Men det löste sig för mig när jag körde in nätverkssladden in i baken på Ps3:t.
Du kanske redan kör med sladden, om så, då har jag ingen aning.
Citera
2013-12-13, 11:27
  #4
Medlem
TheDarkKniggits avatar
PS3:ans Trådlösa är inte så jättebra och nu när alla kör trådlöst o kvarteret är det alldeles för mycket störningar på samma frekvenser. Så kör med kabel.
Citera
2013-12-13, 11:40
  #5
Medlem
DaleDentons avatar
Ok, tack för svar! Kör trådlöst atm, ska testa med kabel, problemet är att modemet står 1 mil bort..
Citera
2013-12-13, 12:36
  #6
Medlem
Du behöver ju rätt bra upload när det gäller tv-spel online. så det är knappast pga 19 ner du laggar, snarare pga 2 upp. Men brytningarna borde ju signalera annat, och det är väl som du säger, modemet står en mil bort = dåligt trådlöst.
Citera
2013-12-13, 13:11
  #7
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
PS3ans trådlösa suger verkligen pung. På nåt sätt så lyckades jag paja ethernet-porten genom att gå in i sladden (trots att jag minuten innan sett till att ha nog mycket sladd för att den inte skulle ''ryckas'' om jag skulle gå in i den) men det blev nån kortslutning så ethernet-porten dog. Sen dess är jag tvungen att köra trådlöst och det har varit ett helvete. Först när jag hade konsolen vid den andra tv så gick signalen genom kylskopet, frysen och micron och då gick det inte ens att koppla upp överhuvudtaget, sen dess har jag flyttat den och då går det oftast att koppla upp sig om man inte har andra datorer påslagna.

Skulle ha lämnat in skiten om inte Ps4 kommit så jag väntar på nästa skeppning av dom.
Citera
2013-12-15, 17:50
  #8
Moderator
Ruskigbusss avatar
Hemelektronik, ljud och bild --> Konsol: hårdvarusupport
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback