Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-12, 19:05
  #1
Medlem
TexasSwedes avatar
Jag jobbar på ett projekt i IBM Domino, där jag använder språket Lotusscript. Språket är i stort sett en klon/kopia av Visual Basic Classic, så därför ställer jag frågan här.

Jag vill ladda upp filer till Amazon S3 från IBM Notes, och söker därför kod som kan exekveras på servern när jag anropar en specifik agent (server-baserat program på IBM Domino-servern). De filer jag avser att ladda upp (PDF-filer) ska vara åtkomliga från Internet.

Min tanke är att det ska fungera enligt följande:
* En användare av min webapplikation fyller i ett formulär och klickar på "skicka".
* En agent anropas, tar informationen användaren matat in, kombinerar den med annan information från andra dokument (Domino är en dokumentbaserad NoSQL-databas) i databasen och skapar en PDF-fil lokalt.
* PDF-filen laddas upp som ett objekt till Amazon S3, och en URL till hur man kommer åt den lagras i databasen i Domino. Den lokala kopian raderas sedan.

När användaren senare vill titta på PDF-filen så klickar han/hon på en länk i webapplikationen, som hämtar filen från Amazon S3.

Så finns det färdig kod någon kan dela med sig av? Eller förslag på annat lämpligt sätt att ladda upp filen? Jag har hittat ett par kommandoradsprogram som kan fixa det, men jag vill helst undvika detta, hellre köra det internt. Kanske ett COM-objekt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback