Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-12, 13:43
  #1
Medlem
brandenishs avatar
Hej hej kära flashback.

Har töjt till 6 mm i båda öronen, har inte varit några problem eller nånting. fram tills nu. tänkte byta pluggar (samma storlek). och då upptäcker jag att det är omöjligt att få ut den lilla rackaren utan att spräcka örat. eftersom jag märkte att det inte hade gått utan att spräcka avbröt jag självklart proceduren. Men nu börjar man ju undra hur fan man ska få ut den… är det att vänta några veckor som gäller eller har ni nåt knep? har haft 6 mm i kanske 3 veckor nu. tänkte låta dom vila ett tag till på 6 mm innan jag fortsätter men vill gärna kunna byta pluggar liksom..

anledningen till att det är så knepigt är för att jag har såna här: http://www.crazy-factory.com/product...oducts_id=3862

Så vad säger ni?
Hjälp mig
Citera
2013-12-12, 13:45
  #2
Medlem
Kroka i en lättare vikt i dem och låt hänga några dagar så de självtöjer lite. Sen kommer det gå som en dans.
Citera
2013-12-12, 14:03
  #3
Medlem
brandenishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Kroka i en lättare vikt i dem och låt hänga några dagar så de självtöjer lite. Sen kommer det gå som en dans.

Aa får försöka med det. Tack för tipset
Citera
2013-12-12, 14:16
  #4
Medlem
Jag kör på tunnlar där man skruvar av baksidan, men ibland vill jag ha eyelets (dom med "midja", som på bilden) och då är det ett helvete att få i dom... då hänger man helt enkelt nyckelknippan i örat och sätter sig och glor på en film, sen byter man lätt som en plätt, eventuellt med någon handkräm på eyeletsen. lycka till!
Citera
2013-12-12, 14:59
  #5
Medlem
brandenishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeeandflowers
Jag kör på tunnlar där man skruvar av baksidan, men ibland vill jag ha eyelets (dom med "midja", som på bilden) och då är det ett helvete att få i dom... då hänger man helt enkelt nyckelknippan i örat och sätter sig och glor på en film, sen byter man lätt som en plätt, eventuellt med någon handkräm på eyeletsen. lycka till!

Ja ska skaffa såna nästa gång.
få i dom har inte varit några problem, då har jag bara töjt en mm extra. men att få ur… en riktig motherfucker alltså.

har silikontunnlar också. nåt knep där när det gäller att få in dom?
när jag hade 4 mm stoppade jag in den i ett sugrör för att få in den. men nu när det är 6 mm går ju inte det. var dom jag tänkte byta till innan problemet med att jag inte fick ut dom tidigare infann sig :P
dom är ju iaf enkla att få ut. men ett helvete att få in :P
Citera
2013-12-12, 15:48
  #6
Medlem
Silikontunnlar är ett helvete rent allmänt, men oj så sköna att sova med... jag brukar bara försöka skrynkla ihop mina så mycket jag kan, eventuellt vika dom dubbelt, och sen låta dom rätta till sig när dom väl är inne i örat.

Titantunnlar är annars något jag varmt kan rekommendera. Jag glömmer bort att dom är där, tills att örat börjar göra ont för att jag inte rengjort tillräckligt ofta. Lätta att få in, ur, sitter som berget när dom väl är på plats. Kanon helt enkelt!
Citera
2013-12-12, 18:02
  #7
Medlem
Tryck ut tunneln så mycket det går och ta olivolja på sidan som nuddar snibben och sedan försök vinkla framsidan av tunneln neråt samtidigt som du vrider den så ska du se att du får ut den
Citera
2013-12-12, 18:03
  #8
Medlem
brandenishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeeandflowers
Silikontunnlar är ett helvete rent allmänt, men oj så sköna att sova med... jag brukar bara försöka skrynkla ihop mina så mycket jag kan, eventuellt vika dom dubbelt, och sen låta dom rätta till sig när dom väl är inne i örat.

Titantunnlar är annars något jag varmt kan rekommendera. Jag glömmer bort att dom är där, tills att örat börjar göra ont för att jag inte rengjort tillräckligt ofta. Lätta att få in, ur, sitter som berget när dom väl är på plats. Kanon helt enkelt!

Är beredd att hålla med. märkte knappt av silikontunnlarna när jag hade dom. sjukt sköna. men som sagt är det typ omöjligt att få in dom!

aa ska kika på det när jag åker uppåt i jul. i stan jag bor nu finns det bara en sviiiiindyr.

tack så mkt för din hjälp
Citera
2013-12-12, 18:05
  #9
Medlem
brandenishs avatar
efter att ha haft tyngd ett par timmar och en varm dusch fick jag iaf ut den lilla jäkeln!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback