Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-02-28, 23:49
  #25
Medlem
Ta bort tilläggskortet och kör bara sata och ström, du skriver att den ibland hittar men datorn vill formatera den, tyder väl på att själva lässpåren är skadade, disken vet inte vad den ska göra eller söka efter.
Jag hade provat att dels köra den mot File Scavenger defunk mode samt om den klickar försöka med lite våld få läshuvudena att hoppa förbi det skadade spåren, våld= 1 försiktig vända och vrida på den vid uppstart. 2 lätta knackningar från sidan så läshuvudet hoppar in några spår.

Har stöt på klickande diskar som inte har haft diskfel utan att det istället varit el fel, dåligt chip överhettat /seagate prova kyla. dålig kontakt vid motorn /WD prova tryck och kläm
Citera
2014-03-03, 16:54
  #26
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
Ta bort tilläggskortet och kör bara sata och ström, du skriver att den ibland hittar men datorn vill formatera den, tyder väl på att själva lässpåren är skadade, disken vet inte vad den ska göra eller söka efter.
Jag hade provat att dels köra den mot File Scavenger defunk mode samt om den klickar försöka med lite våld få läshuvudena att hoppa förbi det skadade spåren, våld= 1 försiktig vända och vrida på den vid uppstart. 2 lätta knackningar från sidan så läshuvudet hoppar in några spår.

Har stöt på klickande diskar som inte har haft diskfel utan att det istället varit el fel, dåligt chip överhettat /seagate prova kyla. dålig kontakt vid motorn /WD prova tryck och kläm
Synd att man är så oteknisk...
Citera
2014-03-04, 12:15
  #27
Avstängd
om du har råd så kolla med IBAS (www.ibas.no) de kan lösa det mesta...
Citera
2014-03-24, 13:27
  #28
Medlem
AvegZs avatar
Tappade min externa i golvet och datorn känner inte igen disken över huvud taget när jag pluggar in den i USBn, bara o plocka ut och sätta in i en stationär eller går det att fixa på ngt sätt?
Citera
2014-03-24, 13:36
  #29
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvegZ
Tappade min externa i golvet och datorn känner inte igen disken över huvud taget när jag pluggar in den i USBn, bara o plocka ut och sätta in i en stationär eller går det att fixa på ngt sätt?

Kan fungera men om den är skadad vilket de kan bli av hårda smällar som när de tappas i golvet så är det inte säkert. Fast försök iaf.
Citera
2014-03-24, 23:00
  #30
Medlem
AvegZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kan fungera men om den är skadad vilket de kan bli av hårda smällar som när de tappas i golvet så är det inte säkert. Fast försök iaf.
Skitgrejer är det, hittar ingenting.
Citera
2017-01-15, 01:35
  #31
Medlem
Ratiospheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
Ta bort tilläggskortet och kör bara sata och ström, du skriver att den ibland hittar men datorn vill formatera den, tyder väl på att själva lässpåren är skadade, disken vet inte vad den ska göra eller söka efter.
Jag hade provat att dels köra den mot File Scavenger defunk mode samt om den klickar försöka med lite våld få läshuvudena att hoppa förbi det skadade spåren, våld= 1 försiktig vända och vrida på den vid uppstart. 2 lätta knackningar från sidan så läshuvudet hoppar in några spår.

Har stöt på klickande diskar som inte har haft diskfel utan att det istället varit el fel, dåligt chip överhettat /seagate prova kyla. dålig kontakt vid motorn /WD prova tryck och kläm


Jag kunde rädda min ena HDD med Getdataback, den ville att jag skulle formatera disken varje gång den kopplades in. Men med detta program kunde jag rädda filerna från disken till en annan disk.
Citera
2017-02-01, 13:23
  #32
Medlem
Jag hade liknande problem med min hårddisk, en Seagate. Lämnade den till en kille i Kungsbacka som hade annonserat på blocket. Han hade detta som hobbyverksamhet vid sidan om. Grymt duktig, fick tillbaka all min data till en bråkdel av priset mot vad dom större aktörerna tar betalt! www.hårddisklagning.se
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback