Citat:
Ursprungligen postat av
Eulenspiegel
Jag är rädd för att den här aktiviteten, läs kampanjen, är ännu en i raden av händelser som placerar SD i bästa rampljuset. SD:s väljare torde skita i om en SD-politiker uttalat sig negativ om invandringen i mycket nedsättande termer. Etiketten RASIST som media klistrar på SD med stor iver kan ur väljarperspektiv tänkas vara det som svanenmärket är bland handelsvaror.
På sikt lär medias kampanjer trötta ut vanligt folk, det blir tjatigt och folk tröttnar helt enkelt på att exempelvis Expressen upprepar ordet RASIST i så gott som varje rubrik där partibeteckningen SD ingår. Risken är också att folk till slut säger, ok jag är väl också rasist men det skiter jag i så länge som jag kan vara med att påverka landets politik på valdagen.
Klarsynt analys, båda fetmarkerade punkterna vill jag påstå redan är ett faktum, snarare än något som kan hända.
Vad båda dessa saker handlar är ett grundläggande misstag av kulturmarxisterna/PK-mupparna/MSM-propagandisterna, nämligen tron att allting handlar om språk och benämningar. Detta är en gammal 1968-föreställning som kan förefalla sann så länge inga allvarliga konflikter föreligger. Lite grann som folk som under en lång period har medvind i ryggen och tror att de är lysande löpare. Att ingen sa emot alla konstigheter som PK-media ägnat sig åt ända sedan 1980-talet berodde inte på att PK-media hade "rätt" eller "kontrollerade" situationen, utan att hela frågan saknade betydelse, så länge folk levde väl, kände sig trygga och fick höra att Sverige rankade högst på diverse listor. I ett sånt klimat kan vilken idiot som helst tro att han agerar rätt och framgångsrikt... som t ex en vänstervriden journalist som slickar politikers stövlar.
Den grundläggande motsättningen finns mellan beskrivning (språk) och direkt erfarenhet (sinnesintryck). I denna motsättning går personens egna erfarenhet alltid före beskrivningen; kanske inte första gången, men efter 4-5 gånger. Efter att ha konstaterat att beskrivningen (t ex PK-lögner i media) inte stämmer med verkligheten 20 gånger om så slutar gemene man helt tro på den som levererar dessa beskrivningar, dvs korrumperade journalister, debattörer och politiker.
Verkligheten > ord
I ett demokratiskt samhälle med påtaglig opposition och tillgängliga info-kanaler (via internet) kommer verklighetens skeenden alltid att väga tyngre än propaganda-språket. Att inse detta är en oerhört besk medicin för de politiskt drillade Sverige-hatarna i media och debatt. De piskar sin döda semantiska häst men den vägrar komma till liv samtidigt som Sverige-vännernas led växer och växer... eftersom vanliga, hederliga människor ser med egna ögon vilka skador mass-invandringen ställer till med, i deras egen stad, i deras barns skola, på sjukhus, i badhallar, i mataffären, nere på torget, överallt blir saker och ting sämre och otryggare när invandrarna från syd anlänt.
Skällsord och språkliga krumbukter från en okunnig elit i Stockholm har ingen som helst verkan på det som Karl Svensson själv ser och hör.