2013-12-12, 15:45
Medlem
Jag är rädd för att den här aktiviteten, läs kampanjen, är ännu en i raden av händelser som placerar SD i bästa rampljuset. SD:s väljare torde skita i om en SD-politiker uttalat sig negativ om invandringen i mycket nedsättande termer. Etiketten RASIST som media klistrar på SD med stor iver kan ur väljarperspektiv tänkas vara det som svanenmärket är bland handelsvaror.

På sikt lär medias kampanjer trötta ut vanligt folk, det blir tjatigt och folk tröttnar helt enkelt på att exempelvis Expressen upprepar ordet RASIST i så gott som varje rubrik där partibeteckningen SD ingår. Risken är också att folk till slut säger, ok jag är väl också rasist men det skiter jag i så länge som jag kan vara med att påverka landets politik på valdagen.

Att Expressen i det här fallet använder sig av samma metodik (hatiska skriverier) som de säger sig vilja bekämpa och ta avstånd ifrån stärker naturligtvis inte medias position, läs trovärdighet, som redan idag är ifrågasatt.

Orden "Jag är rädd" inledde mitt inlägg. Låt mig få avsluta med samma ord .....

Jag är rädd för att det här landet också efter nästa val styrs av korrupta politiker som med hjälp av bl a media blandar bort korten. Det känns som om det vore Joe Labero som är statsminister, vald på livstid oavsett partifärg på regering. Att man numera övervakar befolkningen i syfte att kväva all verklig opposition är än mer skrämmande.

Om 9 månader är det val. Till skillnad från samhällsdebatten har man inte börjat manipulera valdagen ännu. Jag hoppas att så många som möjligt röstar som om det var det sista demokratiska valet. Ty, i nästa steg kanske man inte nöjer sig bara med att spionera och hänga ut oppositionella, i nästa steg kanske man också börjar begränsa oliktänkandes tillgång till webben.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-12-12 kl. 15:49.
Citera
2013-12-12, 17:22
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Jag är rädd för att den här aktiviteten, läs kampanjen, är ännu en i raden av händelser som placerar SD i bästa rampljuset. SD:s väljare torde skita i om en SD-politiker uttalat sig negativ om invandringen i mycket nedsättande termer. Etiketten RASIST som media klistrar på SD med stor iver kan ur väljarperspektiv tänkas vara det som svanenmärket är bland handelsvaror.

På sikt lär medias kampanjer trötta ut vanligt folk, det blir tjatigt och folk tröttnar helt enkelt på att exempelvis Expressen upprepar ordet RASIST i så gott som varje rubrik där partibeteckningen SD ingår. Risken är också att folk till slut säger, ok jag är väl också rasist men det skiter jag i så länge som jag kan vara med att påverka landets politik på valdagen.

Klarsynt analys, båda fetmarkerade punkterna vill jag påstå redan är ett faktum, snarare än något som kan hända.

Vad båda dessa saker handlar är ett grundläggande misstag av kulturmarxisterna/PK-mupparna/MSM-propagandisterna, nämligen tron att allting handlar om språk och benämningar. Detta är en gammal 1968-föreställning som kan förefalla sann så länge inga allvarliga konflikter föreligger. Lite grann som folk som under en lång period har medvind i ryggen och tror att de är lysande löpare. Att ingen sa emot alla konstigheter som PK-media ägnat sig åt ända sedan 1980-talet berodde inte på att PK-media hade "rätt" eller "kontrollerade" situationen, utan att hela frågan saknade betydelse, så länge folk levde väl, kände sig trygga och fick höra att Sverige rankade högst på diverse listor. I ett sånt klimat kan vilken idiot som helst tro att han agerar rätt och framgångsrikt... som t ex en vänstervriden journalist som slickar politikers stövlar.

Den grundläggande motsättningen finns mellan beskrivning (språk) och direkt erfarenhet (sinnesintryck). I denna motsättning går personens egna erfarenhet alltid före beskrivningen; kanske inte första gången, men efter 4-5 gånger. Efter att ha konstaterat att beskrivningen (t ex PK-lögner i media) inte stämmer med verkligheten 20 gånger om så slutar gemene man helt tro på den som levererar dessa beskrivningar, dvs korrumperade journalister, debattörer och politiker.

Verkligheten > ord

I ett demokratiskt samhälle med påtaglig opposition och tillgängliga info-kanaler (via internet) kommer verklighetens skeenden alltid att väga tyngre än propaganda-språket. Att inse detta är en oerhört besk medicin för de politiskt drillade Sverige-hatarna i media och debatt. De piskar sin döda semantiska häst men den vägrar komma till liv samtidigt som Sverige-vännernas led växer och växer... eftersom vanliga, hederliga människor ser med egna ögon vilka skador mass-invandringen ställer till med, i deras egen stad, i deras barns skola, på sjukhus, i badhallar, i mataffären, nere på torget, överallt blir saker och ting sämre och otryggare när invandrarna från syd anlänt.

Skällsord och språkliga krumbukter från en okunnig elit i Stockholm har ingen som helst verkan på det som Karl Svensson själv ser och hör.
Senast redigerad av Fula Gubben 2013-12-12 kl. 17:25.
Citera
2013-12-12, 19:27
Medlem
X3m4s avatar
Jag tror många i SD faktiskt inte bryr sig ett skvatt. Många känner nog att de kunde "lika gärna vart jag" som skrev "apa" eller motsvarande. De tycks inte vara så farligt att ett sånt litet oskyldigt ord smitit ut i fingrarna på Avpixlats kommentarssida. Sen att det är rasism spelar ingen roll, ordet rasist har ingen "verkan" längre eftersom allting idag är rasism. Pepparkaksgubbar, Negerbollen, Nogger black och gud vet vad.

Folk tycker det är trams, de kommer varken skada eller gagna partiet. Jag tror effekten kommer bli ca plus/minus noll.
Citera
2013-12-12, 21:31
Medlem
Senaste två opinionsundersöknongar som jag sett gav SD något mindre andel röster än undersökningen innan - samtidigt som SD i båda undersökningar fick brons, d v s tredjeplatsen. Mycket bättre än så kan man nog inte samla ihop med tanke på att Sveriges näst största parti har mellan 25 och 30 procents stöd av väljarkåren.

Jag tycker att Sverigedemokraterna har ett starkt stöd bland Sveriges befolkning, trots flygande tårtor, Åkessons "bevingade ord" och en massa annat skit som media agent-orange-bombat löpsedlarna med. Ett och annat slagord har säkert bränt fast sig på folks näthinnor, medan ordet SVERIGEDEMOKRATERNA har etsat sig fast för gott.

Att nu Expressens tjuvstartar julklappsutdelningen med en ny SD-kampanj två veckor före jul tas säkert emot med öppna armar i Sverigedemokraternas kansli. Ska bli kul att se Expressens sura miner när det i samband med nästa opionionsundersökning visar sig att SD fortfarande är det absolut största småpartiet och mp, v, fp, c och kd får finna sig i att stå i skuggan, medan Sverigedemokraterna får sola sig i glansen från strålkastarljuset.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-12-12 kl. 21:36.
Citera
2013-12-12, 21:47
Medlem
Svithjods avatar
SD vinner på häxjakten eftersom folk i gemen blir både äcklade och skrämda av Stasijournalisterna!
Men Linus Bylunds inkompetenta agerande skadar SD's anseende utanför Södermalm.
Citera
2013-12-12, 23:08
Medlem
PaterNoster777s avatar
Initialt tror jag knappast att det får någon direkt påverkan. Den direkta påverkan blir förmodligen att respektive sidors anhängare stärks i sin uppfattning.

Irene Matkowitzc kommer att kasta en tårta till, och Henrik Arnstad kommer att skrika "fascist" igen, för vilken gång i ordningen torde vara obekant.
På motsvarande sätt kommer de som motsätter sig den helt fria bidragsinvandringen knappast ompröva sina ståndpunkter, enbart därför att Expressen och AFA har gjort ett dataintrång och upprättat ett åsiktsregister över oliktänkande.

Då det gäller Sd:s potentiala väljare finns det knappast anledning att tro att dessa skulle få dåndimpen om någon, till exempel, skulle ha uttrykt sitt ogillande av kriminela zigenare. Sådana, och liknande, uppfattningar torde ha bred acceptans utanför Södermalm.
Likaledes kan man knappast förmoda att dataintrång och upprättande av åsiktsregister väcker positiva associationer utanför Södermalm, ett av de få platser där detta kan få nostalgiska tårar att rinna.
http://www.youtube.com/watch?v=RYU40R2qrWs

En effekt kommer med all säkerhet att bli att antalet personer som inte är annhängare till Sd till Avpixlat, Fria Tider och Exponerat kommer att öka. Detta kanske främst på grund av nyfikenhet. Vad är det för hemskt som står där, som får AFA och Expressen att få spelet, och får Irene Matkowitzc att sänga tårtor och Henrik Arnstad att ständigt skrika "fascist"?

Förmodligen blir effekten knappast negativ för Sverigedemokraterna.
Citera
2013-12-12, 23:12
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Kan inte se hur några av dessa vänstersponsrade snuskmedias smutskastningskampanjer skulle ha någon som helst negativ inverkan på SDs stöd. Det enda som skulle kunna påverka deras stöd är om de skulle bli påkommna med uppenbara lögner.

Ännu så länge har AB och expressen endast lyckats belysa att SD politiker och deras anhängare utalat sig faktabaserat ang invandring och personer som utnyttjar vårat sociala skyddsnät.
Citera
2013-12-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
SD vinner på häxjakten eftersom folk i gemen blir både äcklade och skrämda av Stasijournalisterna!
Men Linus Bylunds inkompetenta agerande skadar SD's anseende utanför Södermalm.

Bylund är pissdålig! Han om någon skulle kunna bli ett sänke!
Citera
2013-12-12, 23:17
Medlem
Erk Swedes avatar
Vad man grubblar på är varför Expressen med Aschberg o komp törs ta en så pass stor risk som dom gör?
Gapar man efter mycket mister man ofta hela stycket,och dummare kan dom inte vara eller?
Man har ju tydligen hållit på länge med insamlandet,så varför nu?
Min Teori är att opinonssiffrorna för SD nu blivit så extrema att nedljugandet,och viktningen inte längre fungerar.
Ska vi tippa på att man börjar nosa moderaterna i hasorna?
Citera
2013-12-12, 23:24
Medlem
SD går nog sakta men säkert framåt så länge inget relevant händer med invanrdingspolitiken.

Frågan är bara hur stort mandat i riksdagen partiet ska behöva få innan reella förändringar sker. 20%? 30%? Mer?

Den dagen förändringen kommer så börjar egentligen SDs stora utmaning eftersom det är ett minst sagt omoget parti bortsett från just invandringsfrågan (som ju är skott på öppet mål i det här efterblivet präktiga lilla skitlandet).
Citera
2013-12-12, 23:25
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Hittils verkar det ha ökat stödet för SD.
Citera
2013-12-12, 23:39
Medlem
papercut-ninjas avatar
Eftersom Sverigedemokraternas väljare är mer lojala än Beliebers så lär inte ens avslöjanden om att riksdagsgruppen ceremoniellt offrar oskulder och dricker deras blod rubba deras stöd.

Etablissemanget försöker skandalisera Sverigedemokraterna och deras sympatisörer genom att ta fram sådant i ljuset som endast är skandalöst ur etablissemangets perspektiv. Ett parti vars främsta attraktionskraft är att de är emot etablissemanget tar ingen skada av sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in