Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-28, 05:48
  #25
Medlem
EvelKnievels avatar
Har råkat ut en sådan installation två gånger med flashplayer där mikrofonen/webcamen stått som Auto hela tiden, samt resten av filtillgång etc, Fick massa skumma cachemappar och data/appdata-mappar som dök upp från ingenstans med kopior på mycket, ibland okrypterat och ibland i märkligt filformat.

Nu tog jag bort malware-filer i systemkatalogerna med ett program de rekar på olika guider och än är det iaf inte tillbaka och det ser bra ut med TLS-protokollet eller vad det nu heter för alla sidor. Digicert OK? Förut hade jag en massa val där och kunde välja fritt eller som "any"

Jag har inte varit med i detta tidigare men denna artikel verkar förklara läget bra: http://www.pcworld.com/article/29473...eams-data.html

Tror inte för en sekund att det är hackare som står bakom baitningen, snarare FRA/POLIS/NSA/CIA som köper övervakningsprogrammet. Nu ändras ju lagstiftningen om streamad video också så hela lösningen borde ju vara redo nu med låt/tal-frekvenser klara med Google och ev automatiserade fakturor/bötesbelopp? Välfärden vänder!

Sedan när man tänker efter så förstår jag inte riktigt hur alla kan vara så komfortabla med Google där du delar både kalender/möten, all surfhistorik så länge du är inloggad vad jag vet, IMEI för luren, ffår de väll också, samt datorns MAC-adress, exakt vart ni har befunnit er under dagen om ni Google Mapsar, alla dina Drive-filer, dina vanligaste meningar via swiftkey... hela livet outsorce på dessa.

Finns det några bra alternativ där man får med lite mindre basic som mail, kalender och lite lagringsutrymme kanske? Är absolut beredd på att styra om, även om jag inte har något dåligt mot Google egentligen, alla funktioner är jättesmidiga när man använder den men pallar inte att hela min livshistoria hos något storföretag. Och då är jag ingen brottsling liksom, mer än jag eventuellt beställt med någon klassad medicin och VPN/Datatjänster via BitCoins ibland, säkert där de fått sin rödflagg.
__________________
Senast redigerad av EvelKnievel 2017-04-28 kl. 05:56.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback