Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-05, 16:32
  #217
Medlem
Mr_benis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
du använder ordet modernisering igen. det skadar dom som är muslimer. den bristen på respekt från er som svävat iväg i tankar och värderingar gör att ni skapar ännu mer splittring.

notera bara dina kommentarer om stranden, burka, flera kilo klädsel osv. varför så mannen? visa respekt för dina medmänniskor i synnerhet för dina blodsbröder. tänk på att fienden finns utanför inte ibland er, men fortsätter det så här så framstår ni allt mer som fienden då.

men du. spela inte offer här, jag vet hur dessa wahbismen tänker, det är bara och se massa klipp där dem spelat in sina föreläsningar så fattar du hur sjukt det är. du snackar om att jag ska visa respekt?. ja jag visar respekt dem får klä sig hur dem vill,. men skillnaden är om dem får styra landet och fick bestämma så får inte jag klä mig eller ha en synsätt som inte passar in i deras värld. förstår du skillnaden? så hur har du mage och skylla på mig när det är såna som du som vill begränsa människornas rättigheter.

sen har jag rätt att kritisera och tycka att det är sorgligt att man täcker små barn med slöja och sånt i 40 graders värme. det är det som är det fina med demokrati jag har rätt att säga vad jag tycker. inte som i många länder man får smyga och göra allt i hemlighet.

obs, tror inte du att dem som är ultra religiösa kritiserar andras mentalitet eller klädstil nå? så det är ok att såna som du bara får kritisera andra men ingen får kritisera er? väx upp mannen.
__________________
Senast redigerad av Mr_beni 2014-07-05 kl. 16:43.
Citera
2014-07-05, 20:14
  #218
Medlem
Nu tycker jag att både muslimer och kristna är dumma i huvudet. De väljer att ta en berättelse som sanning, och mobbar och dödar alla som inte håller med. Det vore som att få militanta Harry Potters fans som utövar maximal förtryck mot folk som skiter i barnsagor och vill leva som vuxna.
Citera
2021-06-18, 00:23
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Att muslimer "tvingar" på icke muslimer sin ideologi, de är sant. Det är ingen ny nyhet.

Vi ser det i en stad som Sarajevo, alla matbutiker säljer "Halal", sådant som muslimerna i Sarajevo "får äta". Men minoriteter som kroater och serber får nöja sig med de som heter "mesnice" där nere, och de kan hitta fläskkött i vissa Konzum butiker, som ägs utav kroater till punkt och pricka - eller ligger i ett hus som "Importanne" vid Marijin Dvor.

Importanne är kroatiskt. Sarajevo City Center och BBI Centar ägs utav babbar, där råder muslimska lagar.

Om du inte fastar i Sarajevo vid fastemånaden för muslimer, Ramadan, så ser muslimerna i Sarajevo ned på dig. Alltså måste indirekt även kristna eller judar anamma muslimerna traditioner och seder.
Man uppmanar turister att inte klä sig i kläder som visar armar och ben, eller urringning, då det är Ramadan månad och alla måste minsann anpassa sig efter muslimerna. Annars kommer offerlammet fram, och så vidare.

Bosnien och Hercegovina är annars ett speciellt land, jag tycker innerst inne att de är bra att de finns två entiteter och att de finns samhällen i samhället.
Så länge Republika Srpska finns, så kan inte muslimerna tvinga även Nordvästra delarna utav landet till Islamiskt samhälle, och inte Östra delarna heller. Republika Srpska fungerar som en sköld, eller ett skydd mot muslimerna.

Varför tjatar muslimer mest om ett "enat land"? Kan de bero på deras dolda vision, som de gömmer bakom en fin fasad? "Vi vill utveckla och föra landet framåt". Jo visst.

Muslimernas mål i världen rent generellt, är att sprida Islam i hela världen, och på sikt skapa en Islamiserad värld och ett kalifat.

Kan säga så här, åker man till en stad som Banja Luka, så får man en skön känsla. Inga muslimer, inget spår utav Bosnien och Hercegovina - man tror att man är i Serbien, då nästan alla är just serber, serbisk tv, serbiska tidningar, kyriliska bokstäver, serbiskt språk i skolorna och nu flyger även flygbolaget Air Serbia dagligen mellan Banja Luka och huvudstaden Belgrad.
Banja Luka bornas huvudstad är inte Sarajevo, det är Belgrad.

Även städer som Pale, Prijedor, Trebinje med flera - känns som Serbien. En stad som Siroki Brijeg, känns som Kroatien. Inga muslimer och ingen moské. Kroatiska flaggor hänger i varenda fönster och på varenda balkong.

Man kan nästan säga att landet är som ett litet Jugoslavien.


muslimer kan inte och får inte ivinga icke muslimer till sin tro och det vet du,

och det är inte så konstigt att det säljs halal mat och och dom vädljar till att kvinnor täcker benen på ramadan i sarajevo då majoriteten är muslimer, det hadde inte varit så konstigt heller om man i tel aviv sa samma sak för att respekter judar tex
Citera
2021-06-18, 00:24
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zapporius
Nu tycker jag att både muslimer och kristna är dumma i huvudet. De väljer att ta en berättelse som sanning, och mobbar och dödar alla som inte håller med. Det vore som att få militanta Harry Potters fans som utövar maximal förtryck mot folk som skiter i barnsagor och vill leva som vuxna.

atister föfar också,

sen är det otilåtet att döda i både kristendomen och islam om det inte gäller folk som vill utför seualle handlingar på det homogena könet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback