Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-10, 21:14
  #1
Medlem
Har lite vänner som postar sidan Snapstalker (rekommenderar er som läser att INTE använda er av sidan!) på min Facebook-feed och jag undrar hur den fungerar?

Jag skapade ett nytt konto på Snapchat för att testa om denna sida levde upp till vad den stod för ("Sugen på att spara dina bilder från Snapchat utan att personen som skickat vet om det?"), vilket den gjorde. Genom att logga in med mina uppgifter, skickades jag till "min sida" där Team Snapchats välkomstbild redan låg uppladdad. Enda som finns på sidan efter man är inloggad är bilderna man skickat efter man loggat in samt två knappar ("Sign Out" och "Refresh Snaps"). Testade att skicka en snapchat till mig själv och tryckte på "Refresh Snaps", och den nya bilden var uppladdad. Bilderna sparas på Snapstalkers server och i filnamnet står användarnamnet på kontot som bilden skickades ifrån. Jag är helt säker på att personen/-erna (vet vem en av personerna är) bakom denna sida endast är ute efter att få se andras privata snapchat-konversationer. Men frågan är hur dem lyckas spara bilderna? Hur kommer det sig att man kan logga in med sina Snapchat-uppgifter på denna sidan?
Citera
2013-12-10, 21:17
  #2
Medlem
Vet inte riktigt hur det fungerar, fast det finns flera olika appar där man kan spara en oöppnad snapchat utan att personen som skickade får reda på det. Som exempelvis Snap Save, som jag använder mig av. Rekommenderas starkt om du snappar med någon snygg tjej.
Citera
2013-12-12, 22:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Vet inte riktigt hur det fungerar, fast det finns flera olika appar där man kan spara en oöppnad snapchat utan att personen som skickade får reda på det. Som exempelvis Snap Save, som jag använder mig av. Rekommenderas starkt om du snappar med någon snygg tjej.

Letade inte efter något sätt att spara bilder på, och är det appar så är det ju ganska enkelt att förstå hur dem sparar bilderna i mobilen. Men detta är en hemsida, som får upp bilderna direkt utan att man laddar ned något på mobilen. Ville veta hur den funkar eftersom killen bakom verkar spara alla bilder och filmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback