Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-02, 12:05
  #13
Medlem
KamratBruns avatar
Från tidningarna idag;

Citat:
Under natten har någon sprejat åtta hakkors på dörrarna till moskén på Södermalm i Stockholm.

– Det stämmer, säger Mahmoud Khalif, ansvarig för moskén till Aftonbladet.




Hakkorsen på entrén upptäcktes under torsdagsmorgonen. Moskén har tidigare varit utsatt för skadegörelse i form av klotter, senast var för en månad sedan.

– Det är första gången som det är på det här sättet faktiskt. Det brukar finnas vanligt klotter, men det här är ganska speciellt, säger Mahmoud Khalif.

Islamiska förbundet har polisanmält det inträffade. Och kontaktat en saneringsfirma som ska ta bort hakkorsen.

”Prioriterat ärende”

Men varför någon har sprejmålat hakkors på dörren vet Mahmoud Khalif inte:

– Jag vet inte vad det är för anledning till detta, säger han.

Polisen var under morgonen på plats vid moskén.

– Det ska dokumentera och se om de eventuellt ska säkra några eventuella spår. Det är prioriterat ärende, när det sker på sådana ställen och med de vindar som blåser i samhället för stunden, säger Mikael Petterson, kc-befäl vid Stockholmspolisen.

Förhör kommer att genomföras i omgivningen för att få in eventuella iakttagelser från allmänheten.

Polisen rubricerar det inträffade som hets mot folkgrupp och skadegörelse.

Vad tycker folk om den här typen av aktioner? Bra eller förkastliga?
Citera
2014-03-14, 02:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
Det grundar sig i samma sak, och resulterar i samma sak. Samma personlighetstyp som attraheras till båda - den auktoritära. Du kan skratta hur mycket du vill, men hade du vetat hur mycket vetenskapen vet om du och dina gelikars tänkande hade du nog inte gjort det.

http://www.profilschager.com/Om-den-...nligheten.html

Det här är givetvis bara att skrapa vid ytan.

Jag vill inte associera mig med denna gren av "politik" på FB (vill inte associera mig med någon gren, om jag ska vara ärlig). Men jag försvarar gärna vetenskap - så jag måste ge mina 2 cent.

Du skriver förvisso att din länk bara "skrapar vid ytan", men du måste ändå förstå att länken du postar inte är i närheten av "vetenskap". Att kalla den pseudovetenskap är att vara snäll. Det du länkar är i stort sett ett jäkligt långt horoskop.

Med det sagt ska det bli kul att se ifall några FB-profiler vill säga vad dem har gjort. (Jag håller inte andan)
Citera
2014-03-14, 22:18
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
Vad tycker folk om den här typen av aktioner? Bra eller förkastliga?
Det enda den "aktionen" gjorde var att ge sverigevänliga dålig kritik. Sen att klottra ett hakkors ett hus som fylls av antisemiter förstår jag mig inte på.

Jag anser att en aktion skall vara informationsrik och inte enbart hetsande. Banderoller, flygblad/affisher etc är mycket effektivt och något som alla borde göra nu inför supervalåret.
Citera
2014-03-19, 22:57
  #16
Medlem
KamratBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Det enda den "aktionen" gjorde var att ge sverigevänliga dålig kritik. Sen att klottra ett hakkors ett hus som fylls av antisemiter förstår jag mig inte på.

Jag anser att en aktion skall vara informationsrik och inte enbart hetsande. Banderoller, flygblad/affisher etc är mycket effektivt och något som alla borde göra nu inför supervalåret.

Själv tycker jag banderoller, flygblad och affischer är extremt ineffektivt. Sådana har delat och satts upp i miljontals de senaste 10 åren, men knappast fått rörelsen att växa sig stark.
Till och med hakkorsklotter ger mer uppmärksamhet och fler som vänder sig till rörelsen av nyfikenhet...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback