Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 21:16
  #505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunkkvistaren-s
Du gör ett generalfel. Du skriver att du själv är invandrare i Schweiz. En svensk i Schweiz är säkert bra för Schweiz välstånd. För jag hoppas inte att du jämför dig själv med en analfabet från Afrika vad du bidrar med som invandrare.

Tror vi pratar förbi varandra. Enligt mig bör man ha arbetstillstånd för att få stanna i landet, men hudfärg skall inte spela någon roll.
Citera
2018-03-30, 12:36
  #506
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag har 5 barn. Vi var i 3 veckor i Seoul och Peking förra sommaren. Året innan var vi 3 veckor i Tokyo. Året innan dess 3 veckor mitt i Paris, med en avstickare till Zürich och Bryssel, vi har vänner som jobbar inom EU där. När man kommer hem efter sådana resor, till lilla nerklottrade Lund med några hukande dystra människor som väntar på bussen i regnet, så känner man sig lite rörd över ankdammen Sverige.

I sommar åker vi 3 veckor till Hoboken i New York, vi har hyrt en stor villa där. Något säger mig att du och jag inte lirar i samma liga.

Jag har dock inte varit i Syrien, eller i Rumänien och hälsat på tiggarna. Där allting händer enligt dig.

Själv tycker jag inte om att resa, jag har aldrig varit i Asien alls, de enda gångerna utanför Europa har varit till USA. Men jag har spenderat en vecka i Rumänien och det kan rekommenderas. Jag var där under sommaren och då är det en väldigt behaglig värme men det är också möjligt att åka på skidresa till landet. Jag såg inga tiggare, det är väl antagligen olagligt där. De två största tecknen på att det inte är ett topp-land är dåliga vägar (mycket gropar, och då var jag ändå i Cluj som är en relativt stor stad) och att allt är så ruskigt billigt. Under en vecka åt vi ute för det mesta och på bra ställen utan att försöka spara alls, jag tror det gick på ca 500 kr för en vecka.

De är överraskande bra på internet, snabbt och gratis wifi finns nästan överallt, nästan alla affärer har det och det fanns också ett mer heltäckande stadsnät. Det finns ingen anledning att betala för internet om man befinner sig där.
Citera
2018-05-02, 16:13
  #507
Medlem
oshin.cantwells avatar
9 nu: http://www.politism.se/story/kvinnor...ngen-bryr-sig/

I guess they have underestimated the fear among men of being ass raped by afghans.

Citat:
Ursprungligen postat av koloman
Vad tror ni är anledningen till att så få kvinnor röstar på SD - när sanningen är den att det är just kvinnor som råkar ut i större utsträckning pga invandringen?

I ett parallelluniversum heter majoriteten av invandrarna Sakine och Alice, och i det parallelluniversumet har SD 1% stöd bland männen. Könsfrågan, eller rättare sagt bristen på människor av motsatt kön, kommer att dominera hela det här århundradet.
__________________
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-05-02 kl. 16:20.
Citera
2018-05-02, 16:23
  #508
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För din kunskap..feministers åsikter kan också vara deras egna...suprize!

Jag räknar inte antalet nya feminisiter, dessa är tillräckliga i antal, mitt mål är att mangla, ångvälta, skrotpressa antifeminsiter och misogynister tills de pulveriseras....
där ligger min ambitionsnivå...

Och detta åstadkommer ni feminister förstås bäst genom att förlora alla debatter , blunda för fakta , stava som en sexåring och brunmåla alla meningsmotståndare ???

Isåfall är du på rätt väg.....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback