Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-08, 14:54
  #253
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Herrejebus, sicken vidrig "design" det var på den sidan! Fy helvete. Gräsligt namn, också.

Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Jag hade aldrig hört talas om Criticker innan idag. Jag gick in, tog en titt och lämnade sidan innan jag hann scrolla färdigt.

Vad bortskämd man har blivit med Letterboxd.

Nej, design är ju inte en av sidans främsta punkter. Inte alls viktigt för mig dock.

Citat:
Ursprungligen postat av timseb
Omvandlingen tror jag inte man ska bry sig mycket om. Verkar skjuta från höften.

Hur menar du? Topp 10 % av dina filmer blir T10, nästa 10 % blir T9, osv. Så har jag förstått det som iaf.
Citera
2017-03-08, 16:14
  #254
Medlem
timsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Hur menar du? Topp 10 % av dina filmer blir T10, nästa 10 % blir T9, osv. Så har jag förstått det som iaf.

Jag har fem betygssteg, vilket också gäller många andra. Hur ska du räkna ut procentsatserna?

Eftersom den också, oundvikligen, utgår ifrån betygsatta filmer spelar ju urval in enormt med. Jag skulle helt enkelt inte lägga någon som helst vikt vid andras tiers.
__________________
Senast redigerad av timseb 2017-03-08 kl. 16:22.
Citera
2017-03-21, 02:03
  #255
Medlem
JoeL431s avatar
Fyllde i en fel film enbart med betyg som "watched". Är jag helt blåst eller går det inte att ta bort ett satt betyg? Kan banne mig inte få bort filmen som watched.
Citera
2017-03-21, 04:57
  #256
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Fyllde i en fel film enbart med betyg som "watched". Är jag helt blåst eller går det inte att ta bort ett satt betyg? Kan banne mig inte få bort filmen som watched.
Prövade och så länge jag tog bort ett satt betyg först kunde jag ta bort den som watched också. Det var från en dator. Om du sitter i mobil-appen kanske det är där skon klämmer?
Citera
2017-03-21, 15:34
  #257
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Prövade och så länge jag tog bort ett satt betyg först kunde jag ta bort den som watched också. Det var från en dator. Om du sitter i mobil-appen kanske det är där skon klämmer?
Hej förresten! Länge sen.

Jag var trammig inatt men fortfarande får jag inte riktigt ihop det. Jag har fått bort betyget/stjärnorna men filmen är fortfarande markerad på det där ögat som att man sett den "Logged" står det.. Fast med 0 stjärnor. Filmen går dessutom att hitta i listan Joel431 -> Films. Vill ju få bort den från min sida helt och hållet borde inte vara så svårt, men kanske missar något enkelt.

Sitter på en datorn.

Edit: LÖSTE SIG!! Alltså.. Klickade ja på omslaget kunde ja plocka bort filmen, men på högersidan var allt låst
__________________
Senast redigerad av JoeL431 2017-03-21 kl. 15:37.
Citera
2017-03-23, 21:13
  #258
Medlem
JoeL431s avatar
Alltså det är så förbannat trist att lägga in sina betyg manuellt som jag valde att göra.. Uppe i 1700 av 4-5000 totalt. Kill me.
Citera
2017-03-25, 06:38
  #259
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Alltså det är så förbannat trist att lägga in sina betyg manuellt som jag valde att göra.. Uppe i 1700 av 4-5000 totalt. Kill me.
Om du pröjsar för Pro kan du importera allting med ett knapptryck genom Excel eller så men det kanske du redan har koll på.
Citera
2017-04-08, 17:42
  #260
Medlem
Rakiis avatar
Gått över helt till Letterboxd nu efter att Filmtipset skulle gå i graven, vilket visade sig inte bli av och nu pallar jag knappt att gå över till Filmtipset igen. Trots det känns det trist att bara överge en sajt som man varit på sedan 2002 med mitt första konto och nu med över 8000 titlar betygsatta känns det surt att lämna.

Äsch, jag betygsätter nog det jag sett på sistone på Filmtipset ändå, alla jag känner här på FB huserar ju trots allt där. Men nickar samma på Letterboxd som här, dvs Rakii.
Citera
2017-04-08, 19:18
  #261
Avstängd
Gottfriedss avatar
Håller mig till filmtipset. Räcker med en sida och betydligt bättre att stöda en inhemsk!
Citera
2017-04-09, 17:21
  #262
Medlem
timsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gått över helt till Letterboxd nu efter att Filmtipset skulle gå i graven, vilket visade sig inte bli av och nu pallar jag knappt att gå över till Filmtipset igen. Trots det känns det trist att bara överge en sajt som man varit på sedan 2002 med mitt första konto och nu med över 8000 titlar betygsatta känns det surt att lämna.

Äsch, jag betygsätter nog det jag sett på sistone på Filmtipset ändå, alla jag känner här på FB huserar ju trots allt där. Men nickar samma på Letterboxd som här, dvs Rakii.

Kul att se dig igen! (KaptenFantastisk här)

Lägger till dig.
Citera
2017-04-09, 21:57
  #263
Medlem
JefCostellos avatar
Finns det något sätt att få bort när de man följer gillar andras recensioner i streamen? Några jag följer lajkar typ 100 omdömen om dagen och det tar upp alldeles för mycket plats tycker jag.

edit; Rakii addad. Välkommen tillbaks! Vet inte om vi råkats innan med denna användare men jag har varit med ett tag med ett annat konto. Belmondoavatar på den användaren.
__________________
Senast redigerad av JefCostello 2017-04-09 kl. 22:02.
Citera
2017-04-09, 23:09
  #264
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JefCostello
Finns det något sätt att få bort när de man följer gillar andras recensioner i streamen? Några jag följer lajkar typ 100 omdömen om dagen och det tar upp alldeles för mycket plats tycker jag.

edit; Rakii addad. Välkommen tillbaks! Vet inte om vi råkats innan med denna användare men jag har varit med ett tag med ett annat konto. Belmondoavatar på den användaren.
Det går om man har PRO. Klicka på "activity filters" uppe till höger inne på streamen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback