Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-08, 17:53
  #1
Medlem
Hej,

Har ett problem som jag inte tror jag är ensam om. Jo, har klarat ca 60% av GTA V. Men nu efter all denna tid så börjar mitt xbox efter 5-10 min att stänga av sig och blinka för två röda lampor (överhettad). Ok, jag vet vad många tänker, för dålig ventilation, men det jag har gjort är:

1. Kopplat in egen fläkt (och provat i olika USB portar om det skulle vara något fel på just USB port)
2. Den och strömadaptern, båda står på tv bänken helt öppet ovanifrån.
3. Har blåst rent och dammsugit inuti.
4. Installerat om hela spelet (dvs tagit bort ALLA spelfiler), rensat system cache och market cache.
5. Installerat spelet också på separat Flash drive ifall det skulle vara min hårddisk som krånglar.

Så eftersom jag har den gamla Xbox modellen (inte slim) så kan man börja tänka att den börjar bli dålig och gammal. Men det stora mysteriet är att alla mina spel (har över 90 st som jag har testat) fungerar bra och går att spela utan problem. Även Assassins Creed IV (spelade i flera timmar) som kom efter GTA V.

Det går rykten om att GTA V kräver så mycket prestanda från den gamla modellerna så de klarar inte spelet helt enkelt. Min fråga är nu är det någon annan som har haft samma problem? Har ni löst det?

För övrigt har jag mailat Rockstar som hänvisade mig till Microsoft som sa att det inte var några problem eftersom alla andra min spel fungerar. Mailar R* igen som inte svarat... moget!

Flashback > R*
Citera
2013-12-08, 17:58
  #2
Medlem
Rings of death's

http://m.youtube.com/watch?v=bvBPwJK...%3DbvBPwJKp59g
Citera
2013-12-08, 17:59
  #3
Medlem
SilentVictorys avatar
Prova detta http://www.hotukdeals.com/misc/xbox-...heating-183356

Ska inte vara några problem med GTA V på en arcade-version.
Samma hårdvara.
Citera
2013-12-08, 18:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Rings of death's

http://m.youtube.com/watch?v=bvBPwJK...%3DbvBPwJKp59g

Allså grejen är den att eftersom alla andra spel fungerar utan problem kanske jag inte borde öppna Xbox:et speciellt eftersom jag aldrig gjort det förut? Eller?
Citera
2013-12-09, 19:18
  #5
Medlem
Hej igen! Fan vad glad jag är!!! Öppnade Xboxet enligt anvisningar från Youtube och det var riktigt dammigt. Dammsög försiktigt och nu funkar GTA V utan problem! ))

Nu är det bara att sätta på och spela sönder
Citera
2013-12-09, 19:21
  #6
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangoh
Hej igen! Fan vad glad jag är!!! Öppnade Xboxet enligt anvisningar från Youtube och det var riktigt dammigt. Dammsög försiktigt och nu funkar GTA V utan problem! ))

Nu är det bara att sätta på och spela sönder
Kul att det löste sig.
Har det blivit någon skillnad på ljudnivån?

Min fläkt låter oerhört mycket, men har inte haft några värmeproblem.
Tänkte om det är någon idé för mig att också försöka damma bort lite för att försöka få ner fläktljudet.
Citera
2013-12-10, 14:41
  #7
Medlem
Öppen låda is the shit, både för dator och xbox. Try it

Edit: Lol, just det du gjorde. Bra jobbat!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback