Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-06-05, 17:21
  #37
Avstängd
Postkodlotteriet drivs av ett holländskt företag. Folk tror att det är nån slags välgörenhet. Inget kan vara mer fel. Det är hyperkommersiellt- - Jag är tom förvånad att det är lagligt. - Och Bla så pumpar postkodlotteriet in en massa pengar i det neo-marxistiska Expo-nätverket.
Citera
2015-06-10, 00:12
  #38
Medlem
Ja, Postkodlotteriet är en bluff. Om någon tror att det är ett lotteri är det en bluff. Om någon tror att det handlar om välgörenhet är det en bluff. Postkodlotteriet är ett företag som vill dra in så mycket pengar som möjligt till sina ägare. För att göra det leker man lotteri och låtsas att man ägnar sig åt välgörenhet. Det som är märkligt är att de har fått hålla på så länge som de gjort.

Det här företaget bryr sig inte om lagar och regler så länge ingen säger något. Ett tag blev de uppmärksammade för att de ringde till folk som hade registrerat sina telefonnummer i Nix-registret. Att bara skita i Nix är mer än arrogant, det är omoraliskt och djupt oseriöst.

Nu senast har man försökt dölja bonusar till VD:n i redovisningen. Årsredovisningslagen kan man skita i om man skiter i allt annat också. När tidningen ringer och frågar om detta spelar man dum och visar hur mycket man skiter i att framstå som ett seriöst företag:

Citat:
Det är bara att konstatera att vi har gjort fel och det är tråkigt, men tack vare att SvD uppmärksammade det här kommer vi ändra på det och alla siffror kommer finnas med i nästa årsredovisning

Här blir man fem år igen och svarar ungefär "ja, vi ljuger och luras, det var ju tråkigt att ni kom på oss. Men nu ska vi sluta att ljuga och luras". Låter det inte som en femåring? Helt ofattbart att de kommer undan med det. Sverige är fantastiskt.

Det är ingen slump att det är SvD som skrivit om det här först. Det är i stort sett enbart Carolina Neurath som granskar Postkodlotteriet.
Citera
2017-05-26, 20:39
  #39
Medlem
rex144s avatar
Hur kommer det sig att Sydsvenskan hade en artikel för tre dagar sedan om att lotteriets representant besökte vinnarna i Vellinge men lotten drogs idag?

De säger att varje morgon kl. 08.00 dras nya nummer, men hur är det då möjligt att man gör sk överraskningsbesök hos vinnarna?

Dessutom bor 90% miljonvinstvinnarna i villa, oftast mindre orter (upp till 100.000 invånare) och är 60+ , slår man ihop tre av dessa variabler då täcker det 99% av vinnarna av högsta vinster (över en miljon)

PS

måste man vara med i deras TV? är det ett krav? jag vill inte synas, varken med den här alkoholisten med långt hår som delar ut 15.000kr och 30.000kr presentkort hos Ving resor, eller negern som delar ut 100.000kr cash, ibland en miljon,

vinnarna blir så tacksamma och gråtfärdiga, som om de vore båtflyktingar som blivit upphämtade av den italienska kustbevakningen från sin sjunkande flotte, oftast hör man : "jag vet inte vad jag ska säga" gråten fastnar i halsen,
varför spelar de? om de inte förväntar sig att vinna? och då kommer negern fram och tröstar de,
jag tänker för mig själv: om det är sån jävla börda så lämna tillbaka vinstpengarna

och vad fan är blommorna för? de har jo vunnit miljoner, istället borde de ge negern en tusenlapp eller 10 om de vill visa tacksamhet
Citera
2018-02-16, 13:25
  #40
Medlem
Har ni tänkt på att postkodlotteriet har börjat ge ut massor med extralotter? "Du har vunnit en extralott". Hur fult är inte detta...!?
Så extralotten är en unik vinst? Varför inte ge ut riktiga pengar istället för att ge ut extralotter!
Citera
2018-08-10, 10:57
  #41
Medlem
huricane4s avatar
Äkligt jävla skit företag, man måste nog helt sakna empati för att få anställning där!

Dåliga svenska kunskaper och en IQ under 70 verkar också meriterande.

Ringer och vill prata med min nyligen döda far ändå jag har förklarat situationen och bett dom radera mitt nummer.

Nyss ringde en hemsk knappt svensktalande person och efter att jag förklarat att han pratar med fel person och att dom ska ha spärrat mitt nummer säger han
Jag förstår att du är upprörd (min fars nam) men jag vill bara prata om din postkod som har bla bla bla bla då bröt jag ihop å la på luren...
Citera
2020-05-06, 22:46
  #42
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Tips: Kontakta deras kundtjänst och kräv att ni blir utskrivna ur deras system. Om de inte tillmötesgår detta krav, börja returnera alla brev ni får till de ansvariga; chefer och styrelse. Sedan får vi se hur roligt de tycker det är att bli antastade av skit i sina brevlådor.

Sedan får vi se hur roligt det blir. Om tusentals svenskar gör samma sak kommer det nog bli skäl för sin lön att vara ansvarig för deras lurendrejeri.
Citera
2021-01-16, 19:38
  #43
Avstängd
Varför gissar kärringen på fotboll när hon har noll koll? Osympatiskt beteende.
Citera
2021-03-28, 17:40
  #44
Medlem
Jag har under en tvåårsperiod observerat Postkodlotteriet på mycket nära håll. Under dessa 2 år har det totalt delats ut "grannyror" till höger och vänster över vårt avlånga land. Vid närmare analys går det dock att tyda tendenser på att vinsterna är centrerade till mindre orter kring storstäderna, särskilt Göteborg vilket inte alls är förvånande då produktionen tar sin utgångspunkt där. Som tidigare nämnt är också en stor del av vinnarna äldre personer, mina beräkningar under en tvåårsperiod ger följande resultat: >70 - 44% vinnare, 60-70 - 26% vinnare, 50-60 - 20% vinnare och <50 - 10% vinnare. Resultatet i min studie är inte justerat för antalet lottköpare men det går ändå att se tydliga tendenser på att det är äldre människor som vinner.

Tankar från mina observationer:

Jag tror att de korta bilvägarna är ett sätt att spara på miljön, kanske är detta framtvingat av ett grönt regeringsparti. Det är dock bara en spontan tanke från min sida, men är det inte lite läskigt ändå?

Att det är äldre personer som vinner kan förklaras med att det är fler äldre som köper lotter, men det låter ganska osannolikt.

Känslan är att vinnarna ofta har en hel drös med barnbarn. Kan det vara så att vinstchanserna ökar i relation till antalet barnbarn? Kanske till och med exponentiellt?

Att äldre vinner kan bero på att Postkodlotteriet bakom kulisserna är finansierat av den Allmänna Arvsfonden, varvid det är en medveten finansieringsstrategi att vinsterna går till äldre.

Att folk vinner i mindre orter kan vara en medveten strategi av Postkodlotteriet eftersom det i mindre orter är lättare att skapa trender som får genomslag.
Citera
2022-09-18, 09:52
  #45
Medlem
Enligt deras video https://youtu.be/bujEvYqop54 så "går det såhär till".
Däremot kan jag förstå att numren är dragna före de presenteras. När dras helgnr? Jag spanade in inatt direkt efter 12 och på ena sidan påstås nya talen presenteras vid 8 och på den andra sidan fanns dess tal redan. Någon annan som sett det?

https://www.bildtagg.se/bild/qr0bi61v32a4piw6kuds458

https://www.bildtagg.se/file/uzo4e533jj40e4cvfnyzaak
Citera
2022-09-21, 13:08
  #46
Medlem
2n00b4Us avatar
Känner ni någon som har vunnit på postkod-lotteriet? Jag har ingen aning om hur många av mina vänner och bekanta som spelar, men jag vet att två st. i min umgängeskrets har vunnit pengar.
Citera
2022-09-21, 13:13
  #47
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bourdeu
den där "NEGERN" har bättre lön, social status och har med största sannolikhet större penis än dig. Hoppa av rassetåget förfan.

MÅSTE man älska och respektera någon bara för att den har bättre lön, social status och.. det sista du skriver? Trams om du frågar mig. Många som har bättre lön och status jag ogillar, och t.ex. vänstern ogillar ju Trump utav helvetet. Det är alltså bara trams.
Citera
2023-10-20, 17:42
  #48
Medlem
Idag på Ica så stod de och delade ut presentkort , man skulle få 500 på Ica att handla för om man betslade 160 kr + få två postkod-lotter .
Men sådant abonnemang som fortsätter dras tills man säger upp det .

Så jäkla fult , vilka blir lockade -jo alla med dålig inkomst som vill handla lite extra mat på Ica . Och det sista de behöver är en till utgift på lott-abonnemang .
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback