• 19 513 online
  • 1 128 219 medlemmar
  • 58 542 768 inlägg
  • 3
  • 4
2015-06-05, 17:21
Medlem
Kulturmarxists avatar
Postkodlotteriet drivs av ett holländskt företag. Folk tror att det är nån slags välgörenhet. Inget kan vara mer fel. Det är hyperkommersiellt- - Jag är tom förvånad att det är lagligt. - Och Bla så pumpar postkodlotteriet in en massa pengar i det neo-marxistiska Expo-nätverket.
Citera
2015-06-10, 00:12
Medlem
Cybermorphs avatar
Ja, Postkodlotteriet är en bluff. Om någon tror att det är ett lotteri är det en bluff. Om någon tror att det handlar om välgörenhet är det en bluff. Postkodlotteriet är ett företag som vill dra in så mycket pengar som möjligt till sina ägare. För att göra det leker man lotteri och låtsas att man ägnar sig åt välgörenhet. Det som är märkligt är att de har fått hålla på så länge som de gjort.

Det här företaget bryr sig inte om lagar och regler så länge ingen säger något. Ett tag blev de uppmärksammade för att de ringde till folk som hade registrerat sina telefonnummer i Nix-registret. Att bara skita i Nix är mer än arrogant, det är omoraliskt och djupt oseriöst.

Nu senast har man försökt dölja bonusar till VD:n i redovisningen. Årsredovisningslagen kan man skita i om man skiter i allt annat också. När tidningen ringer och frågar om detta spelar man dum och visar hur mycket man skiter i att framstå som ett seriöst företag:

Citat:
Det är bara att konstatera att vi har gjort fel och det är tråkigt, men tack vare att SvD uppmärksammade det här kommer vi ändra på det och alla siffror kommer finnas med i nästa årsredovisning

Här blir man fem år igen och svarar ungefär "ja, vi ljuger och luras, det var ju tråkigt att ni kom på oss. Men nu ska vi sluta att ljuga och luras". Låter det inte som en femåring? Helt ofattbart att de kommer undan med det. Sverige är fantastiskt.

Det är ingen slump att det är SvD som skrivit om det här först. Det är i stort sett enbart Carolina Neurath som granskar Postkodlotteriet.
Citera
2017-05-26, 20:39
Medlem
rex144s avatar
Hur kommer det sig att Sydsvenskan hade en artikel för tre dagar sedan om att lotteriets representant besökte vinnarna i Vellinge men lotten drogs idag?

De säger att varje morgon kl. 08.00 dras nya nummer, men hur är det då möjligt att man gör sk överraskningsbesök hos vinnarna?

Dessutom bor 90% miljonvinstvinnarna i villa, oftast mindre orter (upp till 100.000 invånare) och är 60+ , slår man ihop tre av dessa variabler då täcker det 99% av vinnarna av högsta vinster (över en miljon)

PS

måste man vara med i deras TV? är det ett krav? jag vill inte synas, varken med den här alkoholisten med långt hår som delar ut 15.000kr och 30.000kr presentkort hos Ving resor, eller negern som delar ut 100.000kr cash, ibland en miljon,

vinnarna blir så tacksamma och gråtfärdiga, som om de vore båtflyktingar som blivit upphämtade av den italienska kustbevakningen från sin sjunkande flotte, oftast hör man : "jag vet inte vad jag ska säga" gråten fastnar i halsen,
varför spelar de? om de inte förväntar sig att vinna? och då kommer negern fram och tröstar de,
jag tänker för mig själv: om det är sån jävla börda så lämna tillbaka vinstpengarna

och vad fan är blommorna för? de har jo vunnit miljoner, istället borde de ge negern en tusenlapp eller 10 om de vill visa tacksamhet
Citera
2017-10-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Har ni tänkt på att det är i stort sett endast gamlingar som vinner på postkodlotteriet?

En tillfällighet kanske den blåögda personen säger...men låt oss undersöka det här?

Vilka sitter på de högre posterna? Jo gamlingarna!

Vem har de rätta kontakterna? Jo gamlingarna!

Postkodlotteriets VD är en NEGER och vilka brukar de jobba för? Jo gamlingarna!

Så varför ska man som icke gammal person utan de rätta kontakterna spela på postkodlotteriet? Ja ingen alls. Förutom att man ger någon krona till typ WWF men då kan man lika gärna vara fadder direkt.

En till fördel med att ge gamlingar vinster är att de redan har allting ordnat o inte kommer göra något kul för pengarna utan de kommer spara dem eventuellt köpa en volvo från 1996 unga skulle däremot göra roligare saker för dem o då finns det risk att postkodlotteriet får negativa vibbar. Typ skulle jag vinna 20 miljoner så skulle jag sluta jobbet o bli heltidsrebell. Det lär inte tant Agda eller Bertil göra.

Finns i stort sett hur mycket bevis som talar för min ide.

Kom ihåg vem som berättade det för er först!
Vårda ditt språk , beteendet du uppvisar helt förkastligt.👿
Citera
  • 3
  • 4