Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vem vinner VM 2014?
Sebastian Vettel
25,12%
52 röster
Daniel Ricciardo
0%
0 röster
Lewis Hamilton
11,11%
23 röster
Nico Rosberg
3,38%
7 röster
Fernando Alonso
16,91%
35 röster
Kimi Räikkönen
42,03%
87 röster
Romain Grosjean
0%
0 röster
Pastor Maldonado
0,48%
1 röster
Jenson Button
0,48%
1 röster
Kevin Magnussen
0,48%
1 röster
Nico Hülkenberg
0%
0 röster
Sergio Pérez
0%
0 röster
2013-12-07, 12:03
  #1
Medlem
Citat:
Listan uppdateras kontinuerligt.

/Moderator

Ny tråd kanske kan vara på sin plats inför kommande säsong.
Personligen är jag riktigt spänd på detta år, med det nya motorreglementet som förhoppningsvis tar död på Red Bulls dominans och ger ett spännande mästerskap in i det sista.
Vad gäller förare och deras styrningar ser det i nuläget (22/1 -14) ut så här:

Infiniti Red Bull RacingScuderia FerrariMercedes AMG Petronas F1 TeamLotus F1 TeamMcLaren Racing LimitedSahara Force India F1 TeamSauber F1 TeamScuderia Toro RossoWilliams F1Marussia F1 TeamCaterham F1
Vad tror ni om 2014 års säsong?
Tightar mästerskapet till sig eller fortsätter RBR sin dominans?
Vem blir starkast av Alonso och Räikkönen hos de röda?
Blir Grosjean ännu bättre än andra halvan av 2013?
Kan Mercedes hitta en bra racepace och på allvar utmana i toppen?


Känns som inledningen med de första racen kommer bli riktigt spännande, något man hoppas håller i sig till november månad.
__________________
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2014-01-22 kl. 15:51. Anledning: Förarlista uppdaterad (Ericsson & Kobayashi) /Moderator
Citera
2013-12-07, 12:46
  #2
Medlem
Mich13s avatar
Marcus Ericsson kommer bli officiellt presenterad som Caterham-förare nästa vecka.
Citera
2013-12-07, 12:54
  #3
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Lägger till en omröstning när alla team har fullt hus.

/Moderator
Citera
2013-12-07, 15:34
  #4
Medlem
Bestebrors avatar
Hur gick det med kimis rygg? Fick han ordning på den eller kanske förtidigt att säga ännu?
Citera
2013-12-07, 16:08
  #5
Medlem
MowCows avatar
Det jag ser mest fram emot är kampen mellan Fernando och Kimi i Ferrari Kimi finner nog sig inte i nummer 2 rollen och ska bli intressant att se hur Alonso hanterar det. (Gick ju som bekant inte så bra i McLaren. Skillnaden då var ju dock att Hamilton var rookie och Alonso förväntade sig inte att han skulle vara så bra)

Hoppas också att att regeländringarna och nya motorerna sätter stopp för Red Bulls dominans. Om ryktet stämmer att Mercedes har den bästa motorn så tror jag att Mercedes kommer att dominera säsongen och Lewis tar sitt andra mästerskap.

Men alla team kommer antagligen också ha stora pålitlighets problem i början och jag tror att vi kommer att se en hel del motorhaveri som rör om i poängställningarna.

Hoppas på en riktigt händelserik säsong
Citera
2013-12-07, 16:14
  #6
Medlem
Ska blir riktigt spännande att se hur nästa års säsong tre sig med de nya motorerna och alla andra ändringar, kul med lite nya spelregler.

Men Sergey Sirotkin är väl inte klar för Sauber eller har jag missat något?

Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Marcus Ericsson kommer bli officiellt presenterad som Caterham-förare nästa vecka.

Alltså om detta skulle vara sant så vet jag inte vad jag skulle ta mig till?! Bara tanke av det hela och att ser bbc och sky sports ta upp hans namn och bild som en av kandidaterna till en Caterham styrning får mig att fnittra okontrollerat som en lite flicka.

Vem var det som påstod att det stämmer? Någon på Janne Blomqvists f1-blogg? Under vilken post då? Och vart kommer pengarna ifrån, sky pratade om olsberg, 2013-tråden pratade om TetraPak?
Citera
2013-12-07, 19:28
  #7
Medlem
Sirotkin är inte officiellt klar för Sauber.
Citera
2013-12-07, 22:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erutt
Ska blir riktigt spännande att se hur nästa års säsong tre sig med de nya motorerna och alla andra ändringar, kul med lite nya spelregler.

Men Sergey Sirotkin är väl inte klar för Sauber eller har jag missat något?



Alltså om detta skulle vara sant så vet jag inte vad jag skulle ta mig till?! Bara tanke av det hela och att ser bbc och sky sports ta upp hans namn och bild som en av kandidaterna till en Caterham styrning får mig att fnittra okontrollerat som en lite flicka.

Vem var det som påstod att det stämmer? Någon på Janne Blomqvists f1-blogg? Under vilken post då? Och vart kommer pengarna ifrån, sky pratade om olsberg, 2013-tråden pratade om TetraPak?
Orkar inte leta upp inläggen, men samma signatur som avslöjade att Mackan hade varit på tester hos Caterham samt att förhandlingar pågick (vilket bekräftades av bbc säkert en vecka efter avslöjandet) har nu skrivit igen att Mackan är klar för stallet med Tetra Pak som sponsor, och att det blir officiellt nästa vecka.
Citera
2013-12-08, 11:56
  #9
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not for runners
Orkar inte leta upp inläggen, men samma signatur som avslöjade att Mackan hade varit på tester hos Caterham samt att förhandlingar pågick (vilket bekräftades av bbc säkert en vecka efter avslöjandet) har nu skrivit igen att Mackan är klar för stallet med Tetra Pak som sponsor, och att det blir officiellt nästa vecka.

Stämmer.


Redan den 6:e november skrev den här killen som avslöjade det att Marcus hade varit och testat ett F1 teams simulator, vilket team ville han inte avslöja. Han hade en källa i England.

Den 21:a november gick Andrew Benson på BCC ut som första media med att Caterham var intresserade av Ericsson för 2014.

Sen kanske säkert mycket hända på kort tid om van der Gardes svärfar pungar upp eller vad vet jag... Men helt klart var i alla fall att den här killen har koll.
Citera
2013-12-08, 14:01
  #10
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Sen kanske säkert mycket hända på kort tid om van der Gardes svärfar pungar upp eller vad vet jag... Men helt klart var i alla fall att den här killen har koll.
För de som inte uppmärksammat detta, så är Marcel Boekhoorn som Gardes svärfar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Marcel_Boekhoorn

Artikeln verkar dock vara skriven av honom själv eller någon PR-människa.

Mer ingående artikel på holländska:

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Hoe-ri...van-Hind-53328
Citera
2013-12-09, 10:04
  #11
Medlem
Nu är det "nästa vecka"......
Citera
2013-12-09, 10:40
  #12
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not for runners
Nu är det "nästa vecka"......

F5 hela dagen...


Pérez kommer bli klar för Force India i veckan också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback