Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-08, 21:46
  #13
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Efedrin är ju "lagligt". Det är läkemedelsklassat, så tekniskt sett begår man ett brott genom att använda det utan recept, men vad jag vet så är detta inget man brukar dömas för i praktiken som brukare, endast som säljare, importör osv.

Annars kan du prova Synefrin. Det ska vara likt Efedrin, men vad jag har hört fungerar det inte alls lika bra. Det är 100% lagligt.
Citera
2013-12-08, 21:51
  #14
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Efedrin är ju "lagligt". Det är läkemedelsklassat, så tekniskt sett begår man ett brott genom att använda det utan recept, men vad jag vet så är detta inget man brukar dömas för i praktiken som brukare, endast som säljare, importör osv.

Annars kan du prova Synefrin. Det ska vara likt Efedrin, men vad jag har hört fungerar det inte alls lika bra. Det är 100% lagligt.
Är efedring verkligen bra när det kommer till att plugga?
Citera
2013-12-08, 22:04
  #15
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Är efedring verkligen bra när det kommer till att plugga?
Jag har inte provat det personligen, men det är ett vanligt användningsområde för efedrin. Många studenter i USA till exempel som använder Efedrin för att plugga.
Citera
2013-12-12, 00:33
  #16
Medlem
bjornebarns avatar
Tack för era svar! Nu har jag lite att läsa på om

Men en fråga bara, att ett läkemedel är receptbelagt innebär inte att man döms för narkotikabrott alltså ifall man skulle bli upptäckt?
Citera
2013-12-12, 17:06
  #17
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Tack för era svar! Nu har jag lite att läsa på om

Men en fråga bara, att ett läkemedel är receptbelagt innebär inte att man döms för narkotikabrott alltså ifall man skulle bli upptäckt?
Nej, du döms endast för narkotikabrott om läkemedlet innehåller en narkotikaklassad substans.

Efedrin som jag nämnde till exempel, om du blir tagen med Efedrin så kan du inte dömas för narkotikabrott trots att det är receptbelagt/läkemedelsklassat, eftersom det inte är klassat som narkotika. Du skulle rent teoretiskt kunna bli dömd för brott mot läkemedelslagen, men det är ingenting som händer i praktiken om man inte sitter på en stor mängd och det finns bevis som tyder på att du säljer dem eller har tänkt sälja dem. Det värsta som kan hända i princip är att de tar läkemedlet ifrån dig och förstör det.
Citera
2013-12-12, 17:07
  #18
Medlem
Rosenrot som finns i tablettform kan man bli piggare av. Men förvänta dig inget hypertjack.
Citera
2018-11-23, 14:22
  #19
Medlem
Ni som kan något om adhd medicinerna (ex adderal, ritalin och concerta) och man pluggar på det, kommer man komma ihåg det man lärt sig under ruset senare i livet exempelvis 1 månad eller 1 år senare osv?
Fundera att ta det i samband med studier, kanske använder skitet en helg i veckan i typ 5 år?
Hur kommer jag vara efter det liksom hahaha
Citera
2018-11-23, 15:23
  #20
Medlem
Det finns väl inga lagliga "pluggdroger" kvar värda namnet längre, alla är olagliga. Sen det där med att använda droger för att plugga överhuvudtaget är ju fett opålitligt. Om du inte har självdisciplin från gudarna så slutar det oftast med att du är vaken i 3 dygn och sitter och gör något annat istället för att plugga. Inser i sista minut att det var det du skulle göra och provet är imorgon. Dyker upp i skolan super hög, beter dig allmänt mysko och lämnar innan dom ringer snuten.

Citat:
Ursprungligen postat av Benz.97
Ni som kan något om adhd medicinerna (ex adderal, ritalin och concerta) och man pluggar på det, kommer man komma ihåg det man lärt sig under ruset senare i livet exempelvis 1 månad eller 1 år senare osv?
Fundera att ta det i samband med studier, kanske använder skitet en helg i veckan i typ 5 år?
Hur kommer jag vara efter det liksom hahaha

Det beror på. Brukar du komma ihåg saker när du pluggar nykter så lär du göra det när du kör på stimulantia också så länge du inte kör på monster doser och är vaken alldeles för många dygn. Jag skulle inte rekommendera det. Det är alldeles för lätt att tappa kontrollen när man leker med euforiska medel och du kommer bara vakna upp efter ett halvår när allt har gått åt skogen och psykosen är ett faktum och inse att det var en riktigt dum idé.
Citera
2018-11-23, 20:28
  #21
Medlem
vargstars avatar
Tycker inte metylfenidat är så himla bra, lite stissigt och kort rus, men Modafinil ska väl vara bra och inte för stimulerande.
Citera
2018-11-23, 20:56
  #22
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Tycker inte metylfenidat är så himla bra, lite stissigt och kort rus, men Modafinil ska väl vara bra och inte för stimulerande.
Tycker personligen elvanse är den bästa pluggdrogen. Men den är ju endast "laglig" om man har recept.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback