Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 19:23
  #481
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Vilken märklig fråga. I inlägget du citerar förklarar han ju varför han tror att Fredrik är bög.

Frågan är knappast besvarad, och anledningen till att jag ställde frågan när jag citerade ett inlägg där han anser sig ha förklarat det var för att raljera över hans 'förklaring' och belysa dess stupiditet. Ingenting av det han skriver kan på något sätt anses vara en rimlig förklaring till att Fredrik skulle vara homosexuell.
Citera
2014-04-15, 19:30
  #482
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Ingenting av det han skriver kan på något sätt anses vara en rimlig förklaring till att Fredrik skulle vara homosexuell.

Han tycker att Fredrik beter sig feminint. Det kan alltså, enligt dig, inte på något sätt vara skäl till misstanke om homosexualitet? Där håller jag inte med, många av de homosexuella jag stött på/känner, har ett feminint sätt.
Citera
2014-04-15, 19:32
  #483
Medlem
Lothbroks avatar
Tycker verkligen inte Fredrik är feminin om man jämför med alla andra fjollor där ute. Han beter sig som en vanlig snubbe. Sen att han bjuder på sig själv för att göra programmet roligare, det är ju en annan sak.
Citera
2014-04-15, 19:47
  #484
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Tycker verkligen inte Fredrik är feminin om man jämför med alla andra fjollor där ute. Han beter sig som en vanlig snubbe. Sen att han bjuder på sig själv för att göra programmet roligare, det är ju en annan sak.

Håller med helt och hållet.

För att vara lite mer on topic: Jag är rätt besviken på programmet, det känns ganska ointressant. Får hoppas på ett uppsving när de tar sig till Jamaica. Sizzla och en massa gräs borde ju kunna bli festligt.
Citera
2014-04-15, 19:53
  #485
Medlem
[complex]s avatar
Bra avsnitt ju. Nästa blir säkert också bra..
Känns bra med olika teman i varje avsnitt..
Citera
2014-04-15, 21:24
  #486
Medlem
Vilken underbar serie det här är, de som inte kan se det är antingen helt humorbefriade eller tycker let's dance är det bästa som hänt sedan skivat bröd.
Helt i klass eller kanske till och med bättre än deras tidigare f&f mästerverk såsom High Chapparall och Grattis Världen.
Efter detta så hoppas jag det kommer en fortsättning på Boston tea party parallellt med säsong två av La bamba. Skulle inte ha något emot att ha dem på TV varje kväll i veckan. Livet skulle bli så mycket intressantare då.
__________________
Senast redigerad av retro1234 2014-04-15 kl. 21:26.
Citera
2014-04-16, 00:27
  #487
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Han tycker att Fredrik beter sig feminint. Det kan alltså, enligt dig, inte på något sätt vara skäl till misstanke om homosexualitet? Där håller jag inte med, många av de homosexuella jag stött på/känner, har ett feminint sätt.

Många homosexuella är feminina i sina uttryck, indeed, men av alla människor som beter sig feminint så är det säkerligen endast en förhållandevis liten del som är homosexuella. Större andel hetero- och bisexuella, det är jag övertygad om. Att Fredrik sedan beter sig feminint över huvud taget tål att diskuteras - det är iallafall ingenting som jag har noterat.

I övrigt så kan man, som jag skrev innan, ifrågasätta övriga skäl som beskrevs i inlägget jag citerade.

1) Att Fredrik i det senaste avsnittet kom utklädd i kvinnokläder. Vad har det med homosexualitet att göra? Och hur är det möjligt att inte notera att Fredrik gjorde för att apan skrämdes av 'äldre kvinnor'?

2) Att Fredrik fick utlösning när han hade ett rör i ändtarmen. Varför skulle det vara homosexuellt att vid stimulans av en känslig punkt få utlösning (samma typ av utlösning som _heterosexuella_ människor får vid stimulans av en annan känslig punkt under samlag)?

Det är det dummaste jag har hört.
Citera
2014-04-16, 03:33
  #488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
I övrigt så kan man, som jag skrev innan...

blåbäré har likväl klargjort varför han tror som han gör kring fredriks sexualitet. därför var din fråga ("Okej. Så varför tror du han är bög?") opassande.
__________________
Senast redigerad av tsaritsan 2014-04-16 kl. 03:39.
Citera
2014-04-16, 19:59
  #489
Medlem
fredrik får vara försiktig så att han inte blandar ihop populär med respekterad. klassiskt misstag...
Citera
2014-04-16, 21:40
  #490
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbäré
Blir bara mer och mer övertygad om att Fredrik är bög. Först så klär han ut sig i tantkläder, sedan så kommer han av att få något uppstoppat i röven. Man blir inte mindre övertygad när hela hans sätt att vara är väldigt feminint.
hehe, du har inte stött på många schablonbögar i din livstid va?
fredrik är ju såklart inte en alfahane men särskilt feminin är han inte. och vad gör det? om han nu mot förmodan skulle vara det? är rätt säker på att han valde att ta med utlösningsscenen just för att han är rätt säker på sin sexualitet. en man som lever i garderoben blottlägger sig inte på detta vis, gissar jag. det känns iaf rätt logiskt.
Citera
2014-04-16, 21:59
  #491
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
hehe, du har inte stött på många schablonbögar i din livstid va?
fredrik är ju såklart inte en alfahane men särskilt feminin är han inte. och vad gör det? om han nu mot förmodan skulle vara det? är rätt säker på att han valde att ta med utlösningsscenen just för att han är rätt säker på sin sexualitet. en man som lever i garderoben blottlägger sig inte på detta vis, gissar jag. det känns iaf rätt logiskt.

Tänkte skriva något liknande då jag läst de senaste sidorna men du hann före
så +1 på den.
Citera
2014-04-16, 22:01
  #492
Medlem
Läste nu att sista avsnittet kommer att utspelas i Fredriks barndomshem i Otterbäcken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback