Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-06, 22:14
  #1
Medlem
Runkles avatar
Filip och Fredrik ger sig ut på fältet igen! Under arbetsnamnet "Min vän Filip" börjar de snart spela in. En korsning mellan Grattis världen och podcasten säger Wikingsson i senaste podden. Kommer bygga löst på Filips drömmar om olika sorters liv som han romantiserar lite naivt. Börjar spelas in i januari och de återvänder till USA för att göra det. Inger kändisrunk den här gången som de själva uttrycker det.
Hittar ingen artikel om det än vid en snabb googling, men lite mer info finns som sagt i senaste podcastavsnittet.

Vad tror ni? Personligen blev jag väldigt exalterad när jag hörde det. Grattis världen är det bästa de gjort i tv i min mening och en kombo av det och podden låter lovande. Känns bra att de ska ge sig ut för att träffa människor igen efter några trötta studioprogram.
Citera
2013-12-07, 07:02
  #2
Medlem
BlackMetals avatar
Tror det kan bli bra. Tycker fortfarande att Grattis Världen är deras bästa serie de gjort men även senare program i fält som "Får vi följa med?" har varit helt okay i alla fall.
Citera
2013-12-07, 07:10
  #3
Medlem
Super.Bendtners avatar
Äntligen! Nugammalt och Breaking News var helt okej men det är bäst när dom är ute on the road. Dom lyckas träffa underliga människor på nått jävla vänster.
Citera
2013-12-07, 16:21
  #4
Medlem
Arbetarbroders avatar
Kollade ganska nyligen igenom några avsnitt av Grattis Världen och slogs återigen av hur bra de en gång var. Filip & Fredrik har iofs alltid varit bra på det som de gjort men program ute på fältet, speciellt i världen, är roligare än studioprogram.

Sin populära podcast försökte de använda sig i lanseringen av Breaking News också, och de tycker jag är det sämsta programmet som duon har gjort. (älskar podcasten däremot ska påpekas)

Är lite orolig att de blivit för gamla bara och de bara ska kännas pajjigt.
Men överlag, de va riktigt kul att höra att de ska göra något annat än "kändisrunka till kändisar i hissor och soffor under ett år" eller vad de sa i senaste avsnittet av podcasten.

Hoppas det blir bra, det var ju några år sedan Grattis Världen och "Får vi följa med" va visserligen ett på fältet program men där de ändå var i Sverige hela tiden.

Hade gärna sett en ny säsong av Grattis Världen också, lätt bästa reseprogrammet som visats i TV.
Citera
2013-12-07, 16:27
  #5
Medlem
Om ingen annan blåser rök i ens arsle, måste man göra det själv.

Känns som det är dags att dela på duon och att de gör som resten av föredettingarna och startar produktionsbolag och låter andra sköta huvudrollen.
Citera
2013-12-07, 16:29
  #6
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Om ingen annan blåser rök i ens arsle, måste man göra det själv.

Känns som det är dags att dela på duon och att de gör som resten av föredettingarna och startar produktionsbolag och låter andra sköta huvudrollen.

Finns de några i Sverige som ens är större inom de dom gör än vad Filip & Fredrik är?
Nått nytt & fresh som Erik & Mackan eller?
Citera
2013-12-07, 16:37
  #7
Medlem
Kul, det är den sortens program de gör bäst. Tror dock inte att man ska förvänta sig för mycket och knappast något nytt Grattis Världen. De börjar trots allt bli rätt gamla.
Citera
2013-12-08, 19:18
  #8
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kollade ganska nyligen igenom några avsnitt av Grattis Världen och slogs återigen av hur bra de en gång var. Filip & Fredrik har iofs alltid varit bra på det som de gjort men program ute på fältet, speciellt i världen, är roligare än studioprogram.


Hade gärna sett en ny säsong av Grattis Världen också, lätt bästa reseprogrammet som visats i TV.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkeri
Kul, det är den sortens program de gör bäst. Tror dock inte att man ska förvänta sig för mycket och knappast något nytt Grattis Världen. De börjar trots allt bli rätt gamla.

Jag kan bara hålla med om Grattis Världen, har gått igenom den säsongen ett antal gånger. Tror dock inte vi kan vänta oss någon ny säsong. De har flera gånger i podden hintat om att de inte är särskilt sugna på att göra det. De tycker nog att det var lite barnsligt till och med. Samtidigt är det många som önskat just mer Grattis Världen, känns som att det här nya programmet kan bli någon form av kompromiss.
Citera
2013-12-09, 09:13
  #9
Medlem
kostymnisses avatar
Jag har inte sett så mycket av deras studioprogram då de avsnitt jag sett verkligen inte varit något som fallit mig i smaken.
Dock har jag slaviskt följt deras fältarbeten och gillat det varenda gång, dock kan man givetvis som någon påpekade ha lite farhågor för att de börjar bli för gamla för sådant. Jag menar man kan ju bara se till sig själv, man gör ju inte samma grejer idag som för 10-15år sen...
Citera
2013-12-09, 10:52
  #10
Medlem
Punklivs avatar
Det här kan bli bra, jag stämmer in i kören om att de är bäst on the road. Drömmen vore ju mer Ursäkta Röran - Vi Bygger Om, men jag tror att de är lite för mogna för det nu.
Citera
2013-12-11, 07:44
  #11
Medlem
sigurts avatar
Jag blev så glad när dom berättade om detta program i senaste podden!

Det är ju på fältet dom hör hemma, det är väl synd att det tar tid och resurser från familjen deras!

Om de båda inte hade familj tror jag vi hade sett fler "ute på fältet-program"

Ända faran jag ser är att dom faktiskt "växt" upp och kanske på det sättet blir mer tråkiga.

Finns ju inte en chans i världen att dom skulle ta droger i tv som dom gjorde i Grattis Världen!

Men blir nog jävligt bra!!
Citera
2013-12-12, 02:10
  #12
Medlem
frantiks avatar
Blev jublande glad över detta besked. Äntligen på fältet igen!

Och..av en slump fann jag något som heter "Sverigeresan" på Kanal5play. Gå in och kika, 40 minuters avsnitt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback