Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-06, 21:06
  #1
Medlem
Soulsurfers avatar
http://www.imdb.com/title/tt2017038/

Trailer - http://www.youtube.com/watch?v=Lk_R04LfUQU

Är rätt nyfiken på denna, den verkar ha fått schyssta omdömen dessutom.

Tror att vi kommer att få se fler filmer med få skådespelare i framtiden. Känns lite Gravity över det hela.

Finns det någon här som har sett den? Vad tyckte ni i så fall om den?
__________________
Senast redigerad av Soulsurfer 2013-12-06 kl. 21:24.
Citera
2013-12-06, 22:00
  #2
Medlem
robomans avatar
Redford har blivit en favorit, och jag gillar filmer som utspelar sig på öppet hav. Så det låter som en bra kombo. Ska definitivt ses!

Måste dock varna för trailern, se inte för mycket. Det är som vanligt alldeles för mycket händelseförlopp som visas. En minut räcker för att fånga stämningen!
Citera
2013-12-06, 22:46
  #3
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Ser fram mycket emot bluray-releasen på denna. Verkar minst sagt lovande på förhand. Redfords filmer blir man sällan besviken på.
Citera
2014-01-07, 18:53
  #4
Medlem
Soulsurfers avatar
Ser också fram att se filmen, speciellt då många verkar ha gillat den mycket, fast jag väntar på bättre kvalité!
Citera
2014-01-07, 19:13
  #5
Medlem
D_V_Ss avatar
Bra grejer!

Segelbåt!
Citera
2014-01-07, 19:20
  #6
Medlem
sim-man92s avatar
Ruskigt tråkig film. Uppskattar den dock, regissören ska ha en stor eloge, faktiskt.
Citera
2014-01-07, 19:30
  #7
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Ruskigt tråkig film. Uppskattar den dock, regissören ska ha en stor eloge, faktiskt.

Du har rätt, ruskigt som i ruskigt/tråkigt väder.

Tycker man filmen är tråkig, så tycker man livet är tråkigt.

Finns mer i livet än iPads och storstadspuls. Banne mig, banne oss!
Citera
2014-01-07, 19:46
  #8
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Tycker man filmen är tråkig, så tycker man livet är tråkigt.
Kanske en poäng, jag vet inte. Kan bara tala för mig själv. Och ja livet är tråkigt, just nu i alla fall.
Men filmen var/är tråkigare!!
Citera
2014-01-07, 19:46
  #9
Medlem
saggesalivs avatar
Säger snarare ruskigt bra!
Vad Redford lyckas förmedla utan ord kallar jag duktigt skådespeleri.

En av de bästa filmer från 2013 (ligger för tillfället på femte plats)

Och enligt mig så slår Redord ut både Chiwetel Ejiofor och Matthew McConaughey som bästa manliga huvudroll.
Citera
2014-01-07, 20:29
  #10
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Kanske en poäng, jag vet inte. Kan bara tala för mig själv. Och ja livet är tråkigt, just nu i alla fall.
Men filmen var/är tråkigare!!

Fortsätter du se film så löser det sig!
Citera
2014-01-26, 20:35
  #11
Medlem
Fantastisk. Är totalt okapabel till att gråta när jag ser filmer, men jag kan åtminstone säga att jag blev mycket berörd av den här. Att vara totalt ensam på havet i en sjunkande båt är visserligen en väldigt bra metafor, för kanske främst att möta döden, och att komma närmre dödsögonblicket. Av sig självt ger dessa ju ganska naturligt filmen ett visst djup. Men, jag tycker ändå att de olika känslorna som oftast helt tyst gestaltas var det som var så fint. 5 av 5 nödraketer.
Citera
2014-01-26, 21:12
  #12
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Fantastisk. Är totalt okapabel till att gråta när jag ser filmer, men jag kan åtminstone säga att jag blev mycket berörd av den här. Att vara totalt ensam på havet i en sjunkande båt är visserligen en väldigt bra metafor, för kanske främst att möta döden, och att komma närmre dödsögonblicket. Av sig självt ger dessa ju ganska naturligt filmen ett visst djup. Men, jag tycker ändå att de olika känslorna som oftast helt tyst gestaltas var det som var så fint. 5 av 5 nödraketer.
Kul, känner precis likadant. Bara att jag väldigt lätt blir berörd till tårar. Grät flera gånger i filmen -
Gav den en svinstark 8/10, har flera gånger funderat på att höja den till en 9/10 då det är den filmen som gjort allra största personliga avtryck på mig 2013.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback