Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-06, 09:04
  #1
Medlem
Såg dokumentären El Medico - the Cubaton Story, blev lite nyfiken på denna snubbe. Svensk (med spanska rötter?) som bor mycket på Kuba där han gör musik och musikvideos med bla El Medico. Nån som känner honom/vet vad han sysslar med nu?
Citera
2014-02-04, 22:59
  #2
Medlem
MillerMullers avatar
Tycker mig känna igen honom från något slaskprogram på svensk tv?
Citera
2014-02-04, 23:03
  #3
Medlem
stackars dottern... vilken jävla idiot.
Citera
2014-02-05, 19:38
  #4
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Snacka om pinsam snubbe den där Michel Miglis men El Medico var i alla fall en intressant dokumentär.
Citera
2014-02-05, 23:20
  #5
Medlem
Ceborgias avatar
Jag trodde först inte att det var en dokumentär, för hur kan någon medvetet bete sig på det viset inför kameran? Sättet han behandlade sin dotter på fick mig också att reagera starkt. En väldigt osympatisk man som tydligen får ut någonting av att behandla andra människor illa.
Citera
2014-02-06, 10:42
  #6
Medlem
Han är en sliskig snubbe. Anledningen till att han är på Kuba är nog att han har bränt sina broar i Sverige. Han var med runt inspelningen med Sökarna och har i filmen en statist roll som servitör i filmen. Där blir han kallad lilla fikonrumpa av Liam.
Citera
2014-02-06, 10:47
  #7
Medlem
MillerMullers avatar
Om man kikar på Facebook ser man att han är vän med en del mer eller mindre kända personer.

Får Brinkenstjärna-vibbar.
Citera
2014-02-06, 15:51
  #8
Medlem
lukashs avatar
Satan vad koksad han är till och från i El Medico.
Citera
2014-02-06, 20:26
  #9
Medlem
Ni som inte känner honom - ta det lugnt.

Michel Miglis, som har grek-svenska rötter, är en snäll och schysst kille som försöker överleva (som vi alla andra). Han har flera nära vänner från latin-amerika.

Han drev några svartklubbar i Sthlm för många år sedan. Han har gjort musik, startat skivbolag där han fått göra alla möjliga saker. Michel har varit mentor och visat stor medmänsklighet för många, speciellet för ungdomar som haft det brokigt, utan att vilja ha något tillbaka. Han gjorde ofta roliga men barnsliga låtsas skräckfilmer med sina småsyskon, som medverkade. Allt för att bjuda på sig..

Som video producent är Kuba ett bra och billigt land att leva i med sociala fördelar, sol och värme. Nära USA där han kan producera och sälja videos extremt bra och billigt. Alla olika utseenden finns på Kuba. De ser bra ut, de dansar fantastiskt, vill medverka utan större lön, då d e billigt överallt på Kuba.

Filmen El Medico, som skulle handla om Kubansk musik, behövde sponsorer/bidrag o d vilket medförde motkrav: Vill ni ha bidrag - gör det till en drama dokumentär med drama och spänning. Dvs spela med en roll i filmen.. rollerna är överdrivna och är s k fiktion. Smart däremot att blotta ut hur somliga bolag fungerar

Michel är en schysst kille och han behandlar aldrig sin dotter eller andra kvinnor illa. Det är bara en roll som spelas i filmen. Alla dessa artister som han gjort videos till o d anlitar aldrig svin.. (kanske ni förstår).

Han har alltid bjudit på sig själv så gott han kunnat. De som känner honom är lojala mot honom..
Michel är en driftig och varm person som alltid finner tid och hjärta åt alla (nära och medmänniskor).

Fiktion är inte verklighet!
__________________
Senast redigerad av theword 2014-02-06 kl. 20:38.
Citera
2014-02-06, 22:38
  #10
Medlem
Ceborgias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theword
Filmen El Medico, som skulle handla om Kubansk musik, behövde sponsorer/bidrag o d vilket medförde motkrav: Vill ni ha bidrag - gör det till en drama dokumentär med drama och spänning. Dvs spela med en roll i filmen.. rollerna är överdrivna och är s k fiktion. Smart däremot att blotta ut hur somliga bolag fungerar

Fiktion är inte verklighet!

Det är inte heller ett påstående utan källa.
Citera
2014-02-07, 09:45
  #11
Medlem
AudioPhilippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theword
Filmen El Medico, som skulle handla om Kubansk musik, behövde sponsorer/bidrag o d vilket medförde motkrav: Vill ni ha bidrag - gör det till en drama dokumentär med drama och spänning. Dvs spela med en roll i filmen.. rollerna är överdrivna och är s k fiktion. Smart däremot att blotta ut hur somliga bolag fungerar

Mmm, källa på d? Michel har ju knappast fått betalt för att för att spela asshole i en dokumentär. Jag har själv jobbat med filmen (som alla andra inom postproduktion i Sthlm...) Möjligt att fokus låg mer på musiken från början men den är ju inte regisserad. Hade han (Daniel) fått så mkt bidrag under inspelningen hade han ju iaf använt en riktig kamera... Det enda som har kostat nåt med den är nog resor och post...
Citera
2014-02-07, 21:11
  #12
Medlem
MassiveBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serdonumspa
Han är en sliskig snubbe. Anledningen till att han är på Kuba är nog att han har bränt sina broar i Sverige. Han var med runt inspelningen med Sökarna och har i filmen en statist roll som servitör i filmen. Där blir han kallad lilla fikonrumpa av Liam.

Stämmer rätt så bra angående sliskeriet. I vilket fall förr i tiden.
Uppväxt på Tyresö och roade sig att sätta på packade tjejer enligt ryktesvägen (vilket man alltid skall ta med en stor nypa salt). Ett fall vet jag med säkerhet att han var på en i princip medvetslös brud på en fest i Tyresö, men smet undan och menade på att han försökte få henne nykter. Dock så vet jag i vilket fall som helst att han satte på/stötte på två tjejer som hade pojkvänner som tillhörde lite tyngre snubbar än vad han själv kände. Den ena var någon jugge (som jag bara vet att han hade något med Jokso att göra senare), den andra en svensk som gjorde sig till ett respekterat namn i vissa som en kille som det gick att lita på i kretsar under Kungsanperioden (nu snackar vi mer om svartklubben Pipeline än Kungsan) som han gömde sig undan (inga mer fester på Tyresö), och senare rätt så undvikande när den personen var i närheten eller ryktades vara på en viss klubb.


Senare fattar jag det för att han coolade ner sig (Michel) ett par hekton och började syssla med eurodisco innan han blev polare med Rinkeby Rodde och blev involverad i RedLine Records (har inte så stor koll på just den delen, så jag kan ha helt fel där) och en del av svenska Hip Hop scenen, och via RedLine folket så kom han i kontakt med Cuba.

I övrigt så har jag på senare år mest hört bra saker om honom, att han försöker få kids på glid att pyssla med musik och andra kreativa saker. Han har alltid varit trevlig att ha göra med, även om man alltid har en känsla att man inte riktigt visar vad han egentligen tycker.

Hans historia är egentligen inget att planka ner på i sig, visst, lite tveksamma kåthetstendenser när han var yngre, men i övrigt så kör han sin resa vad det verkar som.
__________________
Senast redigerad av MassiveB 2014-02-07 kl. 21:14.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback