Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-05, 22:36
  #1
Medlem
Pelikan17s avatar
Vänligen flytta till rätt tråd om denna är felplacerad.

Hej FB.

Jag köpte ett nytt headset nu i tisdags - Logitech G35.

Sedan jag köpt mitt headset så crashar/buggar följande program.

Skype: Ljudet stängs av då och då i cirka 5 minuter - det kommer upp typ "no microphone/headset plugged in" nere till höger på skärmen där alla olika funktioner finns. Sedan så funkar det som vanligt igen. Men efter några minuter händer samma problem igen.

Spotify: Då och då pausas spotifyoch då står det att det är något fel på mitt ljudkort. Behöver starta om spotify, för att lösa problemet som sedan efter några minuter upprepas.

Raidcall (kommunikationsprogram, likt ventrilo/teamspeak): Detta program buggar nog mest. Jag kan vara inne på Raidcall i cirka 10 sekunder och prata/lyssna, sedan blir allt tyst och jag måste starta om programmet igen.

Youtube: Ljudet funkar bra om jag har uppe youtubefönstret. Tabbar jag ner/byter fönster så blir ljudet väldigt knackigt. Ljudet funkar igen när jag byter tillbaka till youtubefönstret.


Har aldrig haft detta problem innan. Men det verkar som mina G35 lurar förstört mitt ljudkort? eller?


Ljudkortet jag har är Radeon Sapphire HD5770. (skulle gissa på att det är AMD High Definition Audio Device, vad det nu betyder).

Skall jag ladda ner nya drivrutiner? Vart isåfall?
Skall jag ringa logitechs kundservice?
Omformatera datorn?

Snälla hjälp mig, är extremt okunning inom sånt här!
Citera
2013-12-05, 22:57
  #2
Medlem
mad356s avatar
YO!


Tror tyvärr ditt ljudkort har avlidigt testa installera om drivrutinerna( tvivlar på de hjälper) om du inte vill ha superbra ljud kanske en sån här smidigt adapter kan rädda läget!

http://www.dustinhome.se/product/501...undcard-3-5mm/


PZ
Citera
2013-12-05, 23:02
  #3
Medlem
fruktvattens avatar
Enkel uteslutnings metod är ju att koppla ur ljudkortet och testa med det integrerade.
de flesta moderna Mobo's har sjysst ljud nu förtiden, vet inte när jag köpte ett ljudkort sist, sitter själv på G930 och de låter prima!
Citera
2013-12-05, 23:52
  #4
Medlem
Bennystraffsparks avatar
Är inte ett G35 usb anslutet? I så fall har den ett inbyggt ljudkort.
Radeon Sapphire HD5770 är förövrigt ett grafikkort. Testa att ominstallera drivrutinerna till G35 och testa att anslut det till både usb 3.0 och usb 2.0.

Verkar vara mycket strul med dom nya drivrutinerna så jag rekommenderar att du installerar äldre drivrutiner istället t.ex. g35_101178_x64 ftp.logitech.com//pub/techsupport/headsets/
Citera
2013-12-06, 00:29
  #5
Medlem
Pelikan17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennystraffspark
Är inte ett G35 usb anslutet? I så fall har den ett inbyggt ljudkort.
Radeon Sapphire HD5770 är förövrigt ett grafikkort. Testa att ominstallera drivrutinerna till G35 och testa att anslut det till både usb 3.0 och usb 2.0.

Verkar vara mycket strul med dom nya drivrutinerna så jag rekommenderar att du installerar äldre drivrutiner istället t.ex. g35_101178_x64 ftp.logitech.com//pub/techsupport/headsets/

Yes, det är USB! Har testat i alla portar, men har samma problem fortfarande.


Din länk funkade inte :/
Citera
2013-12-06, 00:46
  #6
Medlem
Bennystraffsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikan17
Yes, det är USB! Har testat i alla portar, men har samma problem fortfarande.


Din länk funkade inte :/
Du måste kopiera den och klistra in i webläsaren.

7.1 är jävligt krångligt i många avseenden, speciellt när det är virtuellt skapat. Ibland försvinner vissa kanaler och detta märker man t.ex. i spel eller film när man endast hör bakgrundsljudet och vissa effekter men rösterna och dylikt är borta. Ifall det händer för dig att ljud försvinner testa att flytta switchen på headsetet mellan surround/stereo och tillbaka.
__________________
Senast redigerad av Bennystraffspark 2013-12-06 kl. 00:54.
Citera
2013-12-06, 01:03
  #7
Medlem
Pelikan17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennystraffspark
Du måste kopiera den och klistra in i webläsaren.

7.1 är jävligt krångligt i många avseenden, speciellt när det är virtuellt skapat. Ibland försvinner vissa kanaler och detta märker man t.ex. i spel eller film när man endast hör bakgrundsljudet och vissa effekter men rösterna och dylikt är borta. Ifall det händer för dig att ljud försvinner testa att flytta switchen på headsetet mellan surround/stereo och tillbaka.

Grejen är den att drivrutinerna installeras automatiskt varje gång jag kopplar in USBn till datorn... Den du länkade gör ingen skillnad.
Citera
2013-12-06, 01:28
  #8
Medlem
Bennystraffsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikan17
Grejen är den att drivrutinerna installeras automatiskt varje gång jag kopplar in USBn till datorn... Den du länkade gör ingen skillnad.
Då är det nog bäst du kontaktar logitech supporten istället. Har inget g35 själv som jag kan sitta och testa/guida dig med.

Mitt slutgiltiga tips blir att försök lämna tillbaka produkten och köp ett annat headset. 7,1 är väldigt mycket bluff och båg om du inte specifikt köpte det för att avnjuta filmer men t.om. då är det tveksamt ifall det är värt det... Många har fått för sig att 7,1 skulle ge ett övertag i spel men du hör precis lika tydligt i ett gediget stereo headset från vilket håll fotstegen, eller ljud i allmänhet, kommer ifrån.

Läsvärt: http://www.sweclockers.com/recension...s-och-logitech

Lägger till denna också då jag själv vurmar för PC 360 http://www.sweclockers.com/recension...-7h/9#pagehead
__________________
Senast redigerad av Bennystraffspark 2013-12-06 kl. 01:34.
Citera
2013-12-08, 04:11
  #9
Medlem
Pelikan17s avatar
Inga av era lösningar hjälpte.

Bumpar för mer problemlösningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback