Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-02-23, 09:07
  #109
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Ojoj. I fredags var det black friday. För första gången i mitt liv köpte jag mig en beige rock. Velat ha en sådan ett tag. När jag satte på mig den där ute fick jag deja vu känslor. Det kändes som om samma situation hade inträffat tidigare trots att jag aldrig haft på mig en sådan rock. Det var då det gick upp för mig att den där gula kavajen var inte någon kavaj utan en beige rock som jag också använde i mitt senaste liv! Vilken känsla, så stark!

Berätta mer om dejavu. Har haft ett antal dejavun genom livet, men några mer förbryllande än andra. Mitt första besök i Venedig var ett sånt. Under en kanalfärd med en mindre båt "kände" jag igen mig. Visste exakt hur kåkarna runt nästa krök skulle se ut, lukt, färger, ljud osv.

Anledningen till att jag åkte till Venedig var att jag känt mig dragen till stan sedan tidigare.

Kan detta vara tecken på att jag tillbringat ett tidigare liv där?

/Nyfiken
Citera
2018-02-23, 16:00
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalzoneb2
Spark7 och Tarasquest - Vart kan man vända sig för att kunna "avancera" och lära sig komma i kontakt med Universum/tidigare liv osv. Jag börjar känna jag blir mer och mer intresserad av efterlivet än livet här. Jag vill få svar på vem jag är och vart jag kommer ifrån osv. Vad meningen med allt är.

Nu läste jag bara den här tråden väldigt väldigt snabbt sista sidorna. Men såg att ni verkade ha koll på läget. Bor i Göteborg om det finns något här jag kan vända mig till? Medium etc.

Det finns väl olika regressionsterapeuter i Göteborg om man är intresserad av tidigare liv. Här är en rätt så intressant artikel på området och hur det går till:

Citat:
Av alla saker jag gjort i tjänsten är det här det konstigaste. Jag ska bli hypnotiserad och förd tillbaka till ett tidigare liv. Helknäppt. Jag har nog med det pågående livet och vill inte ha inblandning från tidigare erfarenheter som magdansös eller Gustav Vasa. Dessutom tror jag inte på själavandring och har svårt att tro att jag kan slappna av så pass att jag går att hypnotisera. Jag gissar att jag kommer att klassas som ett hopplöst fall och skickas hem.

– Släpp prestationerna och analyserandet och berätta bara vad du upplever utan att lägga några värderingar i det, säger hypnoterapeuten Jörgen Sundvall när vi träffas på en liten lånad mottagning i Stockholm.

Jo, tjena. Hur lätt är det?

Jag får lägga mig på en säng med en filt över mig. Både jag och Jörgen sätter på oss hörlurar med mikrofon för att världen utanför ska skärmas av och vi ska höra varandra bättre. I hörlurarna spelas avslappnande musik på låg volym och Jörgen talar med en sövande stämma.

– Ta ett djupt andetag. Se framför dig att du har en ljuspunkt på foten och låt den vandra upp längs med benet. Låt ljuspunkten pendla fram och tillbaka, fram och tillbaka...

Efter en stund börjar jag mycket riktigt känna mig avspänd. Men hypnotiserad? Inte alls!

– Nu ska du gå genom en tunnel. I slutet av tunneln ser du ett ljus, säger Jörgen. När jag räknar till tre ska du gå mot ljuset. Ett–två–tre.

Så fortsätter det. Jag leds genom scen för scen som spelas upp i mitt inre. En Anna Enoksson från Nässjö gestaltas, född under 1910-talet. Duktig i skolan, men utan möjligheter att studera vidare.

https://www.aftonbladet.se/halsa/article10440277.ab
Citera
2018-02-23, 16:02
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Berätta mer om dejavu. Har haft ett antal dejavun genom livet, men några mer förbryllande än andra. Mitt första besök i Venedig var ett sånt. Under en kanalfärd med en mindre båt "kände" jag igen mig. Visste exakt hur kåkarna runt nästa krök skulle se ut, lukt, färger, ljud osv.

Anledningen till att jag åkte till Venedig var att jag känt mig dragen till stan sedan tidigare.

Kan detta vara tecken på att jag tillbringat ett tidigare liv där?

/Nyfiken

Absolut låter som du kan ha upplevt Venedig i ett tidigare liv. Ofta har vi ju en viss känsla för olika länder och tidsepoker. Jag kan också känna mig hemma väldigt mycket i Italien som om det är mer bekant för mitt system.
Citera
2018-03-04, 13:39
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
Berätta mer om dejavu. Har haft ett antal dejavun genom livet, men några mer förbryllande än andra. Mitt första besök i Venedig var ett sånt. Under en kanalfärd med en mindre båt "kände" jag igen mig. Visste exakt hur kåkarna runt nästa krök skulle se ut, lukt, färger, ljud osv.

Anledningen till att jag åkte till Venedig var att jag känt mig dragen till stan sedan tidigare.

Kan detta vara tecken på att jag tillbringat ett tidigare liv där?

/Nyfiken

Ja det kan vara ett tecken på att du tillbringat ett tidigare liv där borta. Har du fått upp fler bilder? Det finns två länder i världen som jag känner mig hemma i, usa och australien.


Måste bara flika in med att det är så jävla skumt vilka deja vu minnen jag hela tiden får utav den här beiga rocken jag har på mig, som jag tidigare berättat om. Känns som den har blivit en portal / väg till det senaste livet jag levde i Sverige för 100 år sedan. Får upp en massa bilder hela tiden!

Mitt liv idag jämfört med det jag levde för 100 år sedan är väldigt likt varandra! På den tiden jobbade jag med att hjälpa människor i form av en advokat. Jag tyckte om att hjälpa de mest utsatta i samhället. I det här livet arbetar jag som sjuksköterska på en akutvårdsavdelning där många är svårt sjuka. Detta är mitt kall och meningen med mitt liv. Jag vakar och tar hand om dessa sjuka patienter och det ger mig en bekräftelse. Bekräftelse på att jag förändrar dessa liv.

Jag ser också att jag hade skägg, en lätt skäggväxt, på 3-4 dagars stubb. Ansiktet är runt och normal viktig. Hade även en grå hatt som jag hade på huvudet.
Jag ser även hur jag sitter med hela överkroppen på mitt skrivbord, huvudet på sne och skriver förfullt! Arbetar som bara den och som sagt, väldigt ensam och bitter.

Det är exakt samma jävla liv som jag lever idag. Nu när jag har blivit 30+ känner jag mer igen mig i det liv jag levde tidigare i sverige. Idag jobbar hela tiden, är ensam och bitter, inget liv med andra ord. Hade jag varit 20 år hade jag inte känt igen detta liv.

In i det här livet har jag fått med mig något som jag inte hade i förra livet. Kraften /styrkan till förändringar. Om jag är missnöjd med något idag så ser jag till att förändra på det. i förra livet sket jag i det och tog livet som det kom = thats life. Var jag olycklig så var det en del av livet.
Citera
2018-03-18, 21:11
  #113
Medlem
Får upp mer bilder..
Om detta inte är ca år 1903, det regnar denna dag när jag är påväg hem från jobbet. Ganska mörkt ute. Gatan jag går på, är en gata som består av kullerstenar! Längs denna gata så passerar jag gatulykta efter gatulykta. Jag har ett paraply i min hand samtidigt som det börjar duggregna. Jag har en konstig känsla av att jag befinner mig i Stockholm. Jag som alltid älskar att vara i Stockholm. Känner mig hemma när jag är där. Intressant..

Jag ser även min död. Jag står i badrummet, har ett badkar och duschar när jag dör. Allting slockar för ögonen. Jag faller ner på golvet av oförklarliga skäl. Det känns som om kroppen ger upp. Badrummet är riktigt fult iallafall. Rosa väggar. Så dålig smak kan jag inte ha haft?!

Det räcker nu! Jag behöver eran hjälp!! Jag måste se om jag existerade på denna tidpunkt.

Namn:Ragnar
Tid: Ca 1850-1907-1910
Yrke: Advokat
Stad: Stockholm.
Civilstatus: Ensamstående. Inga barn.
Dödspunkt: I Hemmet

Hur går jag tillväga!? Vem kontaktar man?
__________________
Senast redigerad av Spark7 2018-03-18 kl. 21:42.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback