Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-04, 22:09
  #1
Medlem
colabulles avatar
Hittade ingen tråd då jag sökte på vad programmet heter, det sänds på TV3 så är förvånad att ingen nämnt det tidigare.

Men jaa till ämnet, Har någon mer än jag sett det? Har det vart någon våning ni sett i programmet som ni absolut bara velat haft? Vad tycker ni om de olika mäklarna i serien någon ni hatar någon ni gillar?


Personligen än så länge har det inte vart någon våning jag direkt dräglat över Men var med en som vätte mot Centralpark med golv till tak fönster och lagom yta på kanske 100-170 kwm (mäts ju i andra mått i usa så kan ju ha tok fel på ytan)

Jag ogillar Fredrik Eklunds överdrivna bögighet och överdriva utfall, Han är jävligt mallig och bitchig emot andra mäklare i serien och sina co-workers. När man såg honom i schulman show var han helt annorlunda än i tv-serien han var mogen minimalt bögig pratade inte pengar på samma sätt och var väldigt restriktiv.

Gillar Ryan han är professionell fittar sig inte emot andra mäklare MEN spelar ett tufft spel och är jävligt KLIPSK på att ge igen emot Fredrik Eklund.

Sen ska vi ju självklart snacka om de hiskeligt SJUKA priserna och provisionerna som mäklarna tjänar. + att alt de gör inför varje visning betalar de ur egen fick vilket jag tycker är jävligt smart men sjukt läskigt!

Fyll på med era funderingar!
Citera
2013-12-04, 22:45
  #2
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Riktigt underhållande faktiskt. Har sett två säsonger och Fredrik Eklund är hela behållningen i programmet.
Citera
2013-12-04, 22:50
  #3
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Riktigt underhållande faktiskt. Har sett två säsonger och Fredrik Eklund är hela behållningen i programmet.


Så du gillar sprättapan?

Har du även sett de ifrån L.A.?
Citera
2013-12-04, 22:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Riktigt underhållande faktiskt. Har sett två säsonger och Fredrik Eklund är hela behållningen i programmet.
Obehaglig karl den där Eklund, osmakligt självgod, narcissistisk och uppfylld av sin egen förträfflighet
Citera
2013-12-04, 23:43
  #5
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodergloder
Obehaglig karl den där Eklund, osmakligt självgod, narcissistisk och uppfylld av sin egen förträfflighet
Håller med till punkt och prickar!

Gillar då Ryan hoppar ned i polen och förlöjligar Freddan, plus då Fredan kommer in till hans kontor och Ryan totalt viftar bort honom och kontrar så jävla snyggt.

Men denna tråd är om serien inte mkt om de olika mäklarna Fredrik Eklund har en egen tråd här på FB.
Citera
2013-12-05, 11:43
  #6
Medlem
javeliners avatar
Det är en TV-serie i USA. Det bör säga tillräckligt för att du inte ska tro på allt du ser. Det är säkerligen 100% manus och regiarbete bakom varje avsnitt som vanligt.

Million dollar listing är förmodligen lika mycket "reality-serie" som "operation repo" på MTV om du har kollat. Dvs 100% fake.

Nu har jag inte träffat just Eklund personligen, men hans kollegor på ESNY är mycket trevliga.

Startade sitt första företag vid 22. Något inom IT, med 4-5 anställda. Bevisligen smart kille.
__________________
Senast redigerad av javeliner 2013-12-05 kl. 11:50.
Citera
2013-12-05, 17:38
  #7
Moderator
rotadents avatar
Bostad --► TV-serier

//Mod
Citera
2013-12-08, 22:12
  #8
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
Det är en TV-serie i USA. Det bör säga tillräckligt för att du inte ska tro på allt du ser. Det är säkerligen 100% manus och regiarbete bakom varje avsnitt som vanligt.

Million dollar listing är förmodligen lika mycket "reality-serie" som "operation repo" på MTV om du har kollat. Dvs 100% fake.

Nu har jag inte träffat just Eklund personligen, men hans kollegor på ESNY är mycket trevliga.

Startade sitt första företag vid 22. Något inom IT, med 4-5 anställda. Bevisligen smart kille.

Du vet ju inte 100% om det är uppgjort eller ej jag tror faktiskt inte det. DOCK tror jag alla i serien överspelar men fortfarande så spelar det sig själva fast överdrivet. (kanske)

Aha så du är miljonär då eller?
Eller är du inom bostads branschen`?

Jag skiter i om snubben är miljardär, kung över kukland, alkoholist på Östermalm eller medlem i mensa han är jävligt oskön snubbe (överbögig dessutom), Han är som en riktigt vidrigt svettig skosula, det ända du känner är obehag.

P.S. Han startade sin "karriär" genom att få och ge kuk i skitan. Hade jag vart pappa hade jag gjort honom arvlös och skaffat en ny unge.
Citera
2013-12-08, 22:16
  #9
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Du vet ju inte 100% om det är uppgjort eller ej jag tror faktiskt inte det. DOCK tror jag alla i serien överspelar men fortfarande så spelar det sig själva fast överdrivet. (kanske)

Aha så du är miljonär då eller?
Eller är du inom bostads branschen`?

Jag skiter i om snubben är miljardär, kung över kukland, alkoholist på Östermalm eller medlem i mensa han är jävligt oskön snubbe (överbögig dessutom), Han är som en riktigt vidrigt svettig skosula, det ända du känner är obehag.

P.S. Han startade sin "karriär" genom att få och ge kuk i skitan. Hade jag vart pappa hade jag gjort honom arvlös och skaffat en ny unge.

är det någon som är en vidrigt oskön snubbe så är det du colbulle. Du låter som en äckligt bitter förortslallare. Fredrik är störtskön, och tv-serien kanonbra. Du borde inte se serien o sukta över dessa lägenheter, du har inte ens råd att köpa en etta i Hallonbergen.
__________________
Senast redigerad av tgv23000 2013-12-08 kl. 22:19.
Citera
2013-12-08, 22:21
  #10
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
är det någon som är en vidrigt oskön snubbe så är det du colbulle. Du låter som en äckligt bitter förortslallare. Fredrik är störtskön, och tv-serien kanonbra.


Jaha ok men kan säga att det är ty tvärt om. MEN nu tror ju du jag bara säger så för att så finns varken bevis för eller emot vad du och jag sa.

Men du vi alla har rätt att tycka att folk är jävligt osköna.

Men du verkar ju gilla folk som tror dom är så jäva duktiga och rider på det hela livet, Så inte förvånande om du är lika dan. Kul att du inte nämnde något om att jag sa att han var bög, Oftas brukar ju folk reagera på det.

Håller med om att serien är kanon bra!
Citera
2013-12-08, 22:28
  #11
Avstängd
Du startar en tråd om en serie som gick för flera år sen och som TV3 nyss börjat sända om för hundraelfte gången?

Kan det vara så att du gillar bögporrstjärnan Eklund? Kan ju annars upplysa att serien är lika tillrättalagd som de flesta andra amerikanska "realityserier". Men visst, du har rätt i att priserna på bostäder i New York är löjligt höga. Och det räcker inte med vad du sen betalar för lägenheten, ytterligare kostnader i New York är chockerande och syns aldrig i programmet.
Citera
2013-12-08, 22:38
  #12
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagoflime
Du startar en tråd om en serie som gick för flera år sen och som TV3 nyss börjat sända om för hundraelfte gången?

Kan det vara så att du gillar bögporrstjärnan Eklund? Kan ju annars upplysa att serien är lika tillrättalagd som de flesta andra amerikanska "realityserier". Men visst, du har rätt i att priserna på bostäder i New York är löjligt höga. Och det räcker inte med vad du sen betalar för lägenheten, ytterligare kostnader i New York är chockerande och syns aldrig i programmet.

Jag är inte kändis kåt som resten av sverige är s har inte koll på våra "kändisar"
Och har inte TV3. Såg honom först i schulman man show.

Du tror inte jag skulle satt tråden i SEX då eller?
Förstår att det tillkommer andra kostnader men inte att de skulle vara så höga som du säger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback