Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-04, 18:31
  #1
Medlem
Tjena! En kompis kom idag med sin dator till mig för jag ska fixa den, han har tappat den i marken (Laptop) så den fungerar inte riktigt som den ska nu...

Detta kommer upp när man startar den:
"Ett problem har uppstått i kommunikationen mellan windows och en enhet som är ansluten till datorn.

Detta kan bero på att en flyttbar lagringsenhet, t.ex. en extern hårdisk har kopplats från under användning, eller på ett fel i en maskinvaruemjet. t.ex en hårddisk eller en CD-ROM-enhet. Kontrollera att alla eventuella flyttbara lagringsenheter är korrekt anslutna och starta om datorn.

Om felmeddelandet fortsätter visas kontaktar du maskinvarutillverkaren.


Status: 0xc00000e9

Information: Ett oväntat I/O-fel uppstod."

Det går inte att starta den normalt men lyckades att starta den i felsäkert läge men vet inte hur jag ska ta mig vidare därifrån. Öppnade upp datorn innan och kollade så att allt satt fast ordenligt och de gjorde det, vad jag kunde se.

Datorn är en eMachines E732(?) om det är till någon nytta.
Citera
2013-12-04, 18:51
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du sökt på felkoden -> 0xc00000e9?
Citera
2013-12-06, 18:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du sökt på felkoden -> 0xc00000e9?

Ja men blev inte klokare på det.. Nu kan jag inte ens komma in på datorn med felsäkert läge heller
Citera
2013-12-09, 15:55
  #4
Medlem
Kan du installera om Windows? Om du sätter i en DVD, kommer du så långt så den botar från den då?

Testa det i så fall.
Citera
2013-12-19, 15:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomas23
Kan du installera om Windows? Om du sätter i en DVD, kommer du så långt så den botar från den då?

Testa det i så fall.

Vet inte, kommer inte in på felsäkert läge längre Har lämnat tillbaka datorn till honom så han får lämna in den till någon annan eller köpa ny!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback