Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-15, 21:37
  #6613
Medlem
Hej!

Jag har två frågor.

1. Om jag ansöker till en utbildning i höst som jag vet att jag kommer in på, kan jag få en studentbostad hos studentstaden redan i sommar? Jag har tillräcklig kötid, men jag tänker eftersom jag inte kommer att kunna visa att jag är antagen förrän när antagningsbeskedet kommer.

2. Om jag skulle få en studentbostad hos studentstaden men känner när jag väl börjat plugga efter någon vecka att jag vill ta ett uppehåll och i stället börja om nästa termin, kan jag fortfarande bo kvar i studentbostaden? Man får egentligen inte göra så, men kommer de att märka att jag tagit uppehåll om jag skulle göra så?
Citera
2017-04-17, 19:16
  #6614
Medlem
Jag har planer på att flytta till Uppsala till hösten för att studera. Någon som har något gott tips för att slippa vara hemlös? Jag har ej hunnit ställa mig i någon kö ännu.
Citera
2017-04-18, 12:19
  #6615
Medlem
HalChases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwallowMe
Jag har planer på att flytta till Uppsala till hösten för att studera. Någon som har något gott tips för att slippa vara hemlös? Jag har ej hunnit ställa mig i någon kö ännu.

Kolla hemstaden regelbundet, de verkar tillämpa ett oklart kösystem och lägger ibland ut många rum samtidigt.
Citera
2017-04-19, 09:56
  #6616
Medlem
Är det stor skillnad på hur mkt korridorsfester det är i olika områden?

Vilka områden är bäst för det i så fall?
Citera
2017-04-19, 14:25
  #6617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onedaybaby
Någon som varit på bostadsteckning hos v-dala nyligen och vet hur många terminer som krävs för en etta nuförtiden?

Jag fick min etta på 5 terminer, då hade jag ett flertal lägenheter att välja mellan så har du tur kan dinte säkert få en på 4 terminer.
Citera
2017-04-23, 21:53
  #6618
Medlem
Är inte sugen på att pröjsa årsavgiften för att gå med i kön. Finns det gratisalternativ? Eller är det bara den som gäller? Är ju helt värdelöst isåfall då man bara sätter sig där just in case man kommer in på eventuellt utbildning.
Citera
2017-04-23, 23:45
  #6619
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Kolla hemstaden regelbundet, de verkar tillämpa ett oklart kösystem och lägger ibland ut många rum samtidigt.

Precis, man bör lägga in en fast flik i webbläsaren som man kollar flera gånger per dag. Man kan även använda sig av nån webbsida i stil med www.followthatpage.com som mailar när det sker förändringar på en bevakad webbsida
Citera
2017-04-23, 23:53
  #6620
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Är inte sugen på att pröjsa årsavgiften för att gå med i kön. Finns det gratisalternativ? Eller är det bara den som gäller? Är ju helt värdelöst isåfall då man bara sätter sig där just in case man kommer in på eventuellt utbildning.

Heimstaden och nationer är att rekommendera. Nationer kan man ändå inte gå med i förrän man är antagen
Citera
2017-04-24, 20:38
  #6621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Heimstaden och nationer är att rekommendera. Nationer kan man ändå inte gå med i förrän man är antagen

Okej nice tackar.
Citera
2017-04-25, 16:09
  #6622
Medlem
Hur är det med internethastigheten samt kostnad om man bor i Flogsta låghus/Hamberg?
Kan man få skaplig hastighet där eller ej?
Citera
2017-04-25, 16:36
  #6623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Är inte sugen på att pröjsa årsavgiften för att gå med i kön. Finns det gratisalternativ? Eller är det bara den som gäller? Är ju helt värdelöst isåfall då man bara sätter sig där just in case man kommer in på eventuellt utbildning.

ja herregud, 290 pix om året är ju en förmögenhet.
Citera
2017-04-27, 14:37
  #6624
Medlem
Angående korridorrum som är hyresfria under sommaren: får man ändå bo där under sommaren?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback