Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-12, 00:37
  #6505
Medlem
lighten-ups avatar
Ett tips till er som har sedan länge kötid i Stockholms bostadsförmedling - ni kan använda er kötid där i den nya bostadskön i Uppsala bostadsförmedling: https://bostad.stockholm.se/nyhetsar...adsformedling/
Citera
2016-12-12, 11:51
  #6506
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Ett tips till er som har sedan länge kötid i Stockholms bostadsförmedling - ni kan använda er kötid där i den nya bostadskön i Uppsala bostadsförmedling: https://bostad.stockholm.se/nyhetsar...adsformedling/
Har inte riktigt förstått hur det där funkar. Måste man ändå inte betala köavgiften för Uppsalas bostadsförmedling också, när man gör så här?
Citera
2016-12-12, 14:57
  #6507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Har inte riktigt förstått hur det där funkar. Måste man ändå inte betala köavgiften för Uppsalas bostadsförmedling också, när man gör så här?

Jo, det måste man. Avgiften måste betalas oavsett vilken bostadsförmedling du överför din kötid ifrån. Men har man en markant längre kötid i Stockholms bostadsförmedling kan det ju vara värt med två "betalköer".
Citera
2016-12-12, 15:12
  #6508
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KN194
Jo, det måste man. Avgiften måste betalas oavsett vilken bostadsförmedling du överför din kötid ifrån. Men har man en markant längre kötid i Stockholms bostadsförmedling kan det ju vara värt med två "betalköer".
Synd att man inte kan göra tvärtom, för jag har längre kötid hos Uppsalas kö än Stockholms dito.
Citera
2016-12-12, 15:16
  #6509
Avstängd
ilpobres avatar
Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta mellan ansökningsperioden + det bindande JA:et och kontraktsskrivandet? Står först i kön på ett studentkorridorsrum hos Uppsalas bostadsförmedling, just nu håller på att utreda om jag uppfyller alla kriterier för att få skriva kontraktet.
Citera
2016-12-12, 19:59
  #6510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Synd att man inte kan göra tvärtom, för jag har längre kötid hos Uppsalas kö än Stockholms dito.

det har jag med. Sthlm och Uppsala växer nog ihop i sinom tid ska du se
Citera
2016-12-12, 20:00
  #6511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta mellan ansökningsperioden + det bindande JA:et och kontraktsskrivandet? Står först i kön på ett studentkorridorsrum hos Uppsalas bostadsförmedling, just nu håller på att utreda om jag uppfyller alla kriterier för att få skriva kontraktet.

helt och hållet individuellt. om du uppfyller alla krav så brukar det gå rätt snabbt.
Citera
2016-12-12, 20:01
  #6512
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
det har jag med. Sthlm och Uppsala växer nog ihop i sinom tid ska du se
Ja, den tanken har slått mig
Citera
2016-12-12, 20:04
  #6513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murrflickan
Varför är alla studentkorridorrum korttidskontrakt?
Hur länge kan man förvänta sig att få bo där?


På in tid var det 3-4 år.
Du måste vara aktiv student.
Citera
2016-12-13, 13:35
  #6514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Ett tips till er som har sedan länge kötid i Stockholms bostadsförmedling - ni kan använda er kötid där i den nya bostadskön i Uppsala bostadsförmedling: https://bostad.stockholm.se/nyhetsar...adsformedling/

Åh herregud vad najs, tack för den.

Var osäker på om jag ens stod i kön, så jag loggade in för att upptäcka att jag stått sedan 2010. Nu borde inte bostad bli något problem i Uppsala
Citera
2016-12-13, 14:22
  #6515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnawk
Åh herregud vad najs, tack för den.

Var osäker på om jag ens stod i kön, så jag loggade in för att upptäcka att jag stått sedan 2010. Nu borde inte bostad bli något problem i Uppsala

studentbostad går nog bra. jag har kötid sedan 2003 och får inget vettigt förstahands i Uppsala.
__________________
Senast redigerad av Akademian 2016-12-13 kl. 14:24.
Citera
2016-12-13, 21:53
  #6516
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnawk
Åh herregud vad najs, tack för den.

Var osäker på om jag ens stod i kön, så jag loggade in för att upptäcka att jag stått sedan 2010. Nu borde inte bostad bli något problem i Uppsala

hahaha, så du hade inte ens koll på att du betalade köavgiften dit varje år? för om man inte payar in den så kastas man ut ur kön
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback