Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-04, 13:26
  #1
Medlem
Hejsan, jag köpte ett nytt moderkort av modellen MSI Z87-G45 Gaming från komplett.. När det anlände igår tänkte jag att jag sätter in det. Efter lite pill var det inne iallfall och jag försökte starta datorn men det gick inte.

Efter lite sökande hittade jag något om att dra ut Batteriet "biosen" Men denna satt bakom ett av mina grafikkort, När jag sedan drog ut kortet så hörde jag ett konstigt ljud.. typ som att man använt en sån stålfil. Jag stannade med att dra ut det och såg att halva PCI kontakten hade följt med grafikkortet.. Detta var framdelen av PCI:n Jag försökte dra ut det utan att ta med mig något mer men halv var redan ute och hjälpte inte att ta det försiktigt... Nu undrar jag såklart om det var jag som var klantig och om modekortet blivit väldigt känsliga? eller om detta kan varit ett fabriksfel.. om jag skickar den till komplett kommer det kostaa 700 kr om dom bestämmer mig för att det var mitt fel... så antingen köper jag nytt eller satsar jag och skickar upp det..

Någon som har något förslag vad jag ska göra? Jag kan ärligt talat inte säga om det var jag som drog lite hårt eller om den redan satt löst... Men jag brukar dra ut lite sedan trycka in den svarta för att ta ut sista biten men följde med direkt... Sen undrar jag om det går att stoppa tillbaka pci själv eller om det går att lämna in.. Har ingen lust att förlora 700 kr för att komplett ska bestämma att det var mitt fel?
Citera
2013-12-04, 14:56
  #2
Medlem
B329s avatar
Jag har ett likadant kort. Det ska inte vara något löst. Kontakterna ska sitta fast. Du får ta det på garantin.
Citera
2013-12-04, 14:57
  #3
Medlem
PeterNosters avatar
Det finns väl en spärr i bakkanten på grafikkortet. Glömde du lossa den? Vad är "framdelen av PCI:n".
Citera
2013-12-04, 15:16
  #4
Medlem
Framdelen räknar jag sidan där spärren inte finns:P och spärren sitter på bakre delen av PCI:n Och jag tryckte inte på spärren direkt nej. på mitt andra kort är det lättare att ta ut det igenom att dra lite i det sen är det lossnat lite trycka ner spärren.. Och jag tog inte i nämnvärt men kan tänkas att dom anser att jag tagit sönder det och då blir det 700 kr i onödan kan nästan köpa ett nytt kort för det.
Citera
2013-12-04, 17:17
  #5
Medlem
Ash jag beställde ett nytt får la sälja det på blocket eller något fungerar skit bra med ett grafikkort ju bara att jag köpt 2 Tack endå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback