Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-04, 11:57
  #1
Medlem
RettSoNices avatar
Vad betyder detta?

Se bild här: http://gyazo.com/5dfa5675165ba4cf4c0a2b20f7021b66.png

Jag beställde 50 iPhone skal från china via en supplier på Alibaba.com
Kommer jag få mitt paket? Eller är det borta för alltid?

För dom försökte leverera paketet till mig men var inte hemma, och det var senast som nu som DHL uppdaterade sidan och nu så står det "Shipment on Hold"

Alla svar uppskattas.

EDIT: Står ju också "clearance processing completed" så antar att dom redan kollat paketet och den klarade kollen?
Citera
2013-12-04, 12:03
  #2
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Inte för att nojja upp dig. Men sist jag fick "Shipment on Hold" så hade dom totalmosat paketet, kört över det med en truck eller liknande.
Citera
2013-12-04, 12:08
  #3
Medlem
RettSoNices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte för att nojja upp dig. Men sist jag fick "Shipment on Hold" så hade dom totalmosat paketet, kört över det med en truck eller liknande.

Det kanske är så att paketet är på "hold" eftersom jag ringde och bestämde med DHL att mitt paket ska levereras på Torsdag. Detta gjorde jag i tisdags(2013-12-03) Så paketet är kanske på hold tills torsdag då det ska köras ut?

Är det en möjlighet?
Citera
2013-12-04, 12:12
  #4
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettSoNice
Det kanske är så att paketet är på "hold" eftersom jag ringde och bestämde med DHL att mitt paket ska levereras på Torsdag. Detta gjorde jag i tisdags(2013-12-03) Så paketet är kanske på hold tills torsdag då det ska köras ut?

Är det en möjlighet?


punkt 18 så står det ju att det är uppgjort om utkörning så punkt 19 är ju att det är restnoterat så att det sen inte kommer klagomål för att dhl kör ut försent osv.
Citera
2013-12-04, 12:14
  #5
Medlem
RettSoNices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
punkt 18 så står det ju att det är uppgjort om utkörning så punkt 19 är ju att det är restnoterat så att det sen inte kommer klagomål för att dhl kör ut försent osv.

Ah, misstänkte att det var så.
Skönt att få det liksom "confirmed"
Citera
2013-12-04, 13:25
  #6
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettSoNice
Det kanske är så att paketet är på "hold" eftersom jag ringde och bestämde med DHL att mitt paket ska levereras på Torsdag. Detta gjorde jag i tisdags(2013-12-03) Så paketet är kanske på hold tills torsdag då det ska köras ut?

Är det en möjlighet?
Verkar rimligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback