Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-03, 21:01
  #1
Medlem
wincom76s avatar
Hej har ett aktiebolag och det är mitt första år, är det extra viktigt att redovisa stor inkomst första året. jag har möjlighet att påverka min omsättning!

jag ville helst balansera varken plus eller minus
__________________
Senast redigerad av wincom76 2013-12-03 kl. 21:15. Anledning: Är det bättre att redovisa stor omsättning i ett AB.
Citera
2013-12-03, 22:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wincom76
Hej har ett aktiebolag och det är mitt första år, är det extra viktigt att redovisa stor inkomst första året. jag har möjlighet att påverka min omsättning!

jag ville helst balansera varken plus eller minus
Beror väl lite på.
Det finns fall där det absolut kan vara ett plus med ett extra år med omsättning och vinst när man t.ex. vill låna pengar eller om du vill ha kreditorer av leverantörer. Om du inte har någon omsättning i år kommer det dröja ända till mitten av 2015 innan det kommer upp några siffror på sidor som Allabolag m.m.

Vad vill du göra med pengarna?
Om du ska ta ut de i lön så kan det vara bra att göra det i år. Då kan du enkelt ta ut så mycket så att du balanserar vinsten för att slippa bolagsskatt på vinsten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback