Jag hoppas att vi inte grälar. Jag har (bara) pekat på att de som betonar innehåll framför form inte hakar upp sig på formen (givet att den inte ruinerat innehållet) utan tillgodogör sig innehållet och jobbar vidare. Och att det är det effektivaste.
Ovanstående är en upprepning. Det är ganska ineffektiv och onödigt. Men jag bedömde det som att det var nödvändigt iaf.
Här är ett exempel på där det inte är formfel utan där meningen inte går fram pga semantikfel.
Semantikfel går itne att överse med, då den överförda betydelsen gått förlorad. (Däremot går det för den som betonar innehåll att automatiskt kompensera för att det stod "itne" isf "inte").
Här öppnar du upp för att du betonar form framför innehåll, och är så extremt inskränkt att du inte kan ta in att andra betonar innehåll framför form och att den som säger det ljuger.
Och varför skulle detta vara en konsekvens av ett rationellt resonemang?
Det handlar om observationer i verkligheten. Det går helt enkelt bra att felrätta. Jag har varit ganska tydlig på det. (Och även att det är personberoende. En del har helt enkelt sådana tillkortakommanden att de inte klarar att felrätta utan hänger upp sig på formfel).
Nej. Grundutbildningen ger en grund och inte djupa kunskaper. Och det är en riktig prioritering. Grundutbildningen bör inte smalna av bredden för mycket till förmån för djup. Djupet skaffar man i sin yrkesutövning. Nyexade civilingenjörer är rookisar de första åren, även om det är tufft att höra för de när de tror sig tillhör någon slags elit.
Ovanstående är en upprepning. Det är ganska ineffektiv och onödigt. Men jag bedömde det som att det var nödvändigt iaf.
Citat:
Nej. Inte saknar form. Men har brister. T ex felstavningar.
Citat:
Min semantiska analysator ger felindikation ovan. Det saknas ett dels.Här är ett exempel på där det inte är formfel utan där meningen inte går fram pga semantikfel.
Semantikfel går itne att överse med, då den överförda betydelsen gått förlorad. (Däremot går det för den som betonar innehåll att automatiskt kompensera för att det stod "itne" isf "inte").
Citat:
Nu ägnar du dig åt något som påminner personangrepp isf att ge stöd för din sak. Var hittar du någon grund för att jag skulle ljuga? När du säger att du premierar "innehåll" framför "form" tror jag att du inte är helt ärlig, eller inte har tänkt igenom det ordentligt. Dessutom, så tenderar innehåll och form att hänga ihop, de som skriver usla eller bra rapporter är vanligtvis lika dåliga eller bra i båda grenarna.
Här öppnar du upp för att du betonar form framför innehåll, och är så extremt inskränkt att du inte kan ta in att andra betonar innehåll framför form och att den som säger det ljuger.
Och varför skulle detta vara en konsekvens av ett rationellt resonemang?
Det handlar om observationer i verkligheten. Det går helt enkelt bra att felrätta. Jag har varit ganska tydlig på det. (Och även att det är personberoende. En del har helt enkelt sådana tillkortakommanden att de inte klarar att felrätta utan hänger upp sig på formfel).
Nej. Grundutbildningen ger en grund och inte djupa kunskaper. Och det är en riktig prioritering. Grundutbildningen bör inte smalna av bredden för mycket till förmån för djup. Djupet skaffar man i sin yrkesutövning. Nyexade civilingenjörer är rookisar de första åren, även om det är tufft att höra för de när de tror sig tillhör någon slags elit.