Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-18, 13:12
  #13
Medlem
Burken89s avatar
Vilken av dessa två är det mest sannolikt att man spyr av om man är lite känslig för opiater? Vet att sub gör mig illamående och sist kunde jag inte spy så hela ruset va åt helvete. Har 30mg morfin
Citera
2018-08-18, 14:43
  #14
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Vilken av dessa två är det mest sannolikt att man spyr av om man är lite känslig för opiater? Vet att sub gör mig illamående och sist kunde jag inte spy så hela ruset va åt helvete. Har 30mg morfin
Beror helt på. Jag har nästan aldirg spytt på opiater/opioder. Va nära en gång när jag rökte en redig braja till tram en gång men det blev inget.

Dock på sub har jag spytt kanske 3 gånger. Då efter jag drukigt saft.

Moffe har jag aldrig spytt på.
Citera
2018-08-18, 14:53
  #15
Medlem
Drillas avatar
Fick en morfin en gång som man skulle köra upp i röva innan man opereras men åt den istället och spydde inte men spydde på 1mg sub. Skönt att spy ändån
Citera
2018-08-18, 18:28
  #16
Medlem
Burken89s avatar
Det blev 20mg, med 10 mg över som jag tänkte ta senare. Det är väldigt skönt och smärtan i ryggen är borta.

Men har haft en knipande eller typ liknande känsla i magen som kommer o går hela tiden. Den gör inte så värst ont men det börjar bli irriterande. Har sökt runt lite och jag stöter bara på gallvägskramp men det kan det inte vara enligt beskrivningen av smärtan. Är inte illamående eller så heller. Bara denna jävla känsla.
__________________
Senast redigerad av Burken89 2018-08-18 kl. 18:33.
Citera
2018-08-18, 23:42
  #17
Medlem
Gavling.s avatar
Jag föredrar utan tvekan Sub. Dels för att det är ekonomiskt i och med den långa halveringstiden, men också för att ruset är så skönt, och till skillnad från exempelvis Oxy eller Dolcontin, inte slutar verka efter 5-6 timmar, utan det håller i sig timme efter timme efter timme. Jag har ju inte så hög tolerans, då jag vanligtvis håller mig till låga doser tramadol på vardagarna, och lyxar till det med starkare opioider på helgerna.

Första gången jag testade Buprenorfin (den gången var det Suboxone) så var jag nästan bäng i ett dygn. Att få lägga en 2: a Suboxone under tungan efter att ha gått på enbart tram (även om jag älskar tram) i en vecka, och känna den ljuvliga apelsinsmaken, är helt jävla underbart...
__________________
Senast redigerad av Gavling. 2018-08-18 kl. 23:45.
Citera
2018-08-19, 09:22
  #18
Medlem
Flusons avatar
Jag älskar t.ex. Morfin, samtidigt så älskar jag också Subutex. Buprenorfin (utan Naloxon då) är starkast och lättast att torska på skulle jag säga. Minns första gången jag provade det, satt i soffan helt noddig och mådde kanon samtidigt som jag tänkte för mig själv "asså jag förstår nu varför folk fastnar för den här skiten, man mår så jävla bra!".

Förra sommaren när jag låg inlagd för svår lunginflammation på Karolinska i lite över 2 månader. Fick då Morfin intravenöst många många veckor och har börjat älska effekten morfin ger, känslan när det stramar i nacken och när värmen sköljer över en. Jag kan känna liknande känsla när jag dricker vallmoté fast inte lika intensivt då, speciellt när det stramar till i nacken. Någon som hajjar vad jag menar?
Citera
2018-08-19, 10:53
  #19
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drilla
Fick en morfin en gång som man skulle köra upp i röva innan man opereras men åt den istället och spydde inte men spydde på 1mg sub. Skönt att spy ändån
Varför?

Du åt alltså ett stolpiller?

Du vet att du får bättre effekt i prutten än i munnen av morfin va?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback