Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-03, 03:00
  #1
Medlem
Mr.Soross avatar
Ska nog köpa en eller kanske båda. Kör nasalt och RP, ej IV.

Vilken tycker ni är skönast?
Citera
2013-12-03, 03:14
  #2
Avstängd
GladBallongs avatar
Subutexen är mer potent. Men vilken som är "skönast" är högst subjektivt.
Citera
2013-12-03, 03:18
  #3
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Hur mycket ska du köpa av vardera?

En sub-åtta får du för 200-400, och den räcker kanske till 16 doser för en opioidnaiv brukare.

Morfinet kan du köpa för kanske 30kr/10mg, och du behöver 20-30mg för ett bra rus.

Morfinets ruslängd är runt 4-6h, medan buprenorfinet har en halveringstid på ungefär 35 timmar, har jag för mig.

Buprenorfin är mycket mer ekonomiskt, men jag älskar morfin mycket mer.
Köp lite av båda, tycker jag.
Citera
2013-12-03, 05:27
  #4
Medlem
Sub är mycket potentare och håller längre för samma pris. För 250kr är du bäng i en vecka utan tolerans.
Nu är det väl högst personligt men jag får ingen eufori av sub om jag inte röker en holk samtidigt. Till och med tram ger mer eufori.
Citera
2013-12-03, 08:00
  #5
Medlem
RockyRambos avatar
beng i en v? jisses da maste man ha kass tolerans. en gang tvingades jag in pa avgiftning, men jag kom ut redan efter 3 dagar, jag tog en 8mg precis innan de hamta mig o jag kande fan av det under hela tiden jag var inne. direkt nar de slappte ut mig kopte jag nya. precis brevid mottagningen! jag hade bara mild at da. hatar fan psyk, dra at helvete typ

ang vilken du ska ta morfin eller sub sa tycker jag du ska ta morfin alla dagar!!! sub e ju mest mot at. ta sub om du inte har morfin. jag har mest tagit morfin, haft d pa recept i ett par ar pga ratt allvarliga skador. jag brukade mest ta depolan, krossa d inj de im. funka najs. krossa d o lagg i vatten ett tag o baam! om du kor im slipper du se massa blod, de e sa ackligt
__________________
Senast redigerad av RockyRambo 2013-12-03 kl. 08:11.
Citera
2013-12-07, 14:17
  #6
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Hur mycket ska du köpa av vardera?

En sub-åtta får du för 200-400, och den räcker kanske till 16 doser för en opioidnaiv brukare.

Morfinet kan du köpa för kanske 30kr/10mg, och du behöver 20-30mg för ett bra rus.

Morfinets ruslängd är runt 4-6h, medan buprenorfinet har en halveringstid på ungefär 35 timmar, har jag för mig.

Buprenorfin är mycket mer ekonomiskt, men jag älskar morfin mycket mer.
Köp lite av båda, tycker jag.

Bra inlägg. Är påverkad 10 timmar utan tolerans på sub. Dock stiger min tolerans rätt så högt p.g.a tolerans på andra opiater och opioider, första gången jag köpte en sub 8a räckte det mig 3 gånger (fredag, lördag, söndag) trodde det skulle räcka mycket längre, minst 8 gånger. Det gör det väl om man inte kör varje dag, UTAN TOLERANS.
Citera
2013-12-07, 14:55
  #7
Medlem
Buprenorfin är mycket mer potent än morfin, med det vill jag inte ha säga att sub är bättre, tvärtom, morfin slår sub varje dag!
Citera
2014-03-06, 21:03
  #8
Medlem
CocoCrisps avatar
Jag behöver få veta var man kan köpa morfin inom Sveriges gränser. Vill ej köpa från utlandet och kanske få problem med ev. dom för narkotikabrott p.g.a. tullen. Jag behöver c:a 100 tabletter.

Tacksam för alla tips!
Citera
2014-03-07, 14:16
  #9
Medlem
erections avatar
Morfin har dålig biotillgänglighet vid oralt/nasalt intag. Runt 30-40% har jag för mig.
Jag finner morfin skönare än buprenorfin, men har man hög tolerans så blir det dyrare med morfin.

Intravenöst intag av Dolcontin ger förövrigt en jävla äcklig histaminfrisättning, som inte är speciellt skön.
Citera
2014-03-07, 14:36
  #10
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Buprenorfin är mycket mer potent än morfin, med det vill jag inte ha säga att sub är bättre, tvärtom, morfin slår sub varje dag!

Håller med helt, morfin är mer euforiskt och antidepressivt än buprenorfin.

offt, lustig signatur du har för att vara i det här forumet. Har av Fyrdungs texter och intervjuer med honom fått för mig att han vill utrota den missbrukande massmänniskan i ett sista blodigt krig.. inget fel med det iofs.
Citera
2014-03-07, 16:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Håller med helt, morfin är mer euforiskt och antidepressivt än buprenorfin.

offt, lustig signatur du har för att vara i det här forumet. Har av Fyrdungs texter och intervjuer med honom fått för mig att han vill utrota den missbrukande massmänniskan i ett sista blodigt krig.. inget fel med det iofs.

Efter 10-15 min har heroin ruset gått över till ett morfinrus (läs diacetylmorfin)

Dysfunktionell uppväxt och droger har sin positiva sida, om man får rätsida på problemet dvs. I ett rasligt medvetet samhälle är "situation missbruk" så gott som minimalt.
Citera
2014-03-07, 17:06
  #12
Avstängd
KringExs avatar
Jag föredrar Sub. Billigt och långt rus
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback